Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      STAR RALLY Historic 2025 – historici se pojedou ve Zlíně již po sedmnácté!

      7.7.2025

      Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

      18.6.2025

      Agrotec Rally Hustopeče 2025 oslaví dvacet let s pořádnou dávkou kilometrů

      13.6.2025

      Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

      3.6.2025

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»PARKWAY SPECIALIST CARS – youngtimery se soutěžáckou DNA
    Soutěžáky

    PARKWAY SPECIALIST CARS – youngtimery se soutěžáckou DNA

    By Roman Fluxa2.7.20176 Mins Read

    Trh s ojetými sportovními automobily se pomalu sytí. Díky tomu se vedle  supersportů stále častěji objevují „levnější“ automobily, které fandové rally ještě nedávno mohli vídat na tratích rychlostních zkoušek. Sériové cestovní vozy, jež se staly základem pro rallyové speciály, získávají mezi sběrateli na popularitě. Zajímavou příležitost zhodnotit úspory, nabízí firma PARKWAY SPECIALIST CARS z Velké Británie.

    Vedle luxusních vozů, mezi kterými hrají prim značky Jaguar, Ferrari a Porsche, nabízí tato mladá rodinná firma z Nottinghamshire zajímavé „nízkonákladové“ youngtimery. V nabídce pečlivě vybraných exkluzivních vozů s historií, doloženým původem a zpravidla malým nájezdem, se občas objeví kousky, nad kterými zaplesá srdce každého fanouška motorsportu.

    Ford Focus RS Mk. I / r. v. 2003

    Najeto: 34 721 km
    Motor: 1989 ccm
    Barva: Imperial Blue Pearl
    Reg.: EO03XOM
    Cena: £24,995.00
    (Cca. 745 000 Kč)

    První verze sportovního Fordu Focus RS vycházela vzhledově z modelu Focus WRC a na jejím vzniku se podílel Ford Motorsport. Prvních testů se účastnili oba tehdejší tovární jezdci značky Ford Colin McRae a Carlos Sainz. Model RS byl uveden na trh v říjnu 2002 a představoval úspěšný návrat produktové řady fordu s označením RS – Rally Sport. Celkem bylo vyrobeno 4501 kusů, z toho téměř polovina putovala do Velké Británie (2147 ks). Výrobní číslo každého modelu série MkI bylo umístěno na přístrojové desce (foto). Nabízený vůz byl vyroben jako 1457 kus v řadě.

    Focus RS v nabídce Parkway Specialist Cars se pyšní malým nájezdem km a vynikajícím stavem. Všechny díly jsou původní včetně osmnáctipalcových kol OZ Racing, brzd Brembo, továrního Quaife ATB diferenciálu a nechybí žádný z originálních „odznáčků“ RS. Pod kapotou se ukrývá opečovávaný přeplňovaný dvoulitr Ford Zeta.

    Mitsubishi Lancer EVO VI / r. v. 2000

    Najeto: 11 465 km
    Motor: 2000 ccm
    Barva: Icelle Blue Metallic
    Reg.: V496ENF
    Cena: £35,000.00
    (Cca. 1 043 000 Kč)

    Řada EVO od Mitsubishi byla poprvé představena v Japonsku v roce 1992. Lancer GSR Evolution byl speciál postavený pro soutěže mistrovství světa v rally a stal se jedním z nejúspěšnějších vozů historie. Zatímco první EVO řady vycházely vzhledově ze sériových modelů, s příchodem Lanceru EVO IV získal vůz nezaměnitelný agresivní vzhled. Postupně se zvyšoval výkon motoru z původních 182 kW na 206 kW (EVO IV).

    Lancer Evolution se nabízel ve dvou verzích RS a GSR. Ostřejší RS měla s ohledem na snížená váhy minimalistický interiér, zato nabízele ryze sportovní svezení. Vůz disponoval „kratší“ pětistupňovou převodovkou, závodními tlumiči a silnějšími brzdami. Dalšími úpravami vznikaly speciální verze. Vrcholem bylo provedení RS Sprint nabízené ve Velké Británii. Odlehčený motor z dílen Ralliart dosahoval výkonu 246 kW. Mezi sběrateli je velmi ceněná Tommi Mäkinen Edition z roku 1999.

    „Šestka“ byla cestovní verzí úspěšného závodního speciálu, se kterým tým Mitsubishi Ralliart vládl na přelomu tisíciletí šampionátu WRC. Tommi Mäkinen s lancerem nenašel přemožitele v sezonách MS 1996, 1997, 1998 a 1999. Přímým konkurentem a dodnes největším rivalem modeů řady EVO bylo Subaru s Imprezou WRX.

    Nabízený Lancer EVO VI zdobí mimořádně nízký nájezd 11 465 km, čemuž také odpovídá celkový stav vozu.

    Lancia Delta Integrale Evo I / r. v. 1992

    Najeto: 19 157 km
    Motor: 1995 ccm
    Barva: Winner Red (180a)
    Reg.: J804JNP
    Cena: £55,000.00
    (Cca. 1 638 000 Kč)

    Díky homologační předpisům skupiny A (Group A) vznikaly na přelomu devadesátých let atraktivní cestovní vozy dostupné širšímu spektru motoristů. V roce 1979 byla na autosalonu představena první generace Lancie Delta. Začal se psát příběh legendy, která se na přelomu devadesátých let stala ikonou rallysportu.

    Lancia Delta Integrale se nesmazatelně vepsala do kroniky rallysportu. V letech 1987 až 1992 dominovala v šampionátu WRC v hodnocení konstruktérů. Za volantem Delty HF získali dva tituly mistrů světa Juha Kankkunen ( 1987 a 1991) a Massimo Biasion (1988 a 1989).

    Nabízená Delta HF Integrale v originálním barevném provedení Red Pearl (180a) byla poprvé registrována v dubnu 1992. V roce 1998 byl vůz importován do Velké Británie. V roce 2005 získal ocenění na přehlídce Meguiar`s Spa Italia d`Elegance.

    Ford Escort RS Cosworth / r. v. 1996

    Najeto: 19 157 km
    Motor: 1994
    Barva: Imperial Blue Pearl
    Reg.: P123 EOC
    Cena: £64,995.00
    (Cca. 1 936 000 Kč)

    V roce 1992 vyvinul Ford na základě modelu Sierra Cosworth 4×4 muskulaturní Escort RS. Mechanicky vycházel ze svého úspěšného předchůdce, lehčí karoserie řady Escort Mk VI ale skrývala větší motor Cosworth o výkonu 227 koní a přepracované transmise. Jako jediný model řady Escort měl motor uložený podélně.

    Dnes již legendární design vznikl ve vývojovém oddělení Ford v Kolíně nad Rýnem a Ford Motorsport Boreham England. Charakteristické zadní křídlo nazývané též „velrybí ocas“ vytvořil uznávaný designér Frank Stephenson. Karosařina byla svěřena vyhlášené německé společnosti Karmann. Od února 1992 do ledna 1996 bylo vyrobeno celkem 7145 kusů.

    Na rozdíl od finální produkční verze byl Stephensonův původní návrh zadního křídla tříúrovňový.

    Vůz v nabídce PARKWAY SC byl jako nový prodán v Birminghamu v roce 1996. Jediný majitel jej provozoval až do roku 2002, kdy byl „zakonzervován“ a uložen ve sbírce. Díky tomu se nachází v raritním stavu. Pochází z druhé generace řady, která disponovala menším turbem Garret T25 a s ohledem na běžný provoz přemapovanou řídící jednotkou. Za zmínku stojí originální šestnáctipalcová hliníková kola RONAL ve 100% stavu bez nejmenšího škrábance.

    Ford Sierra RS500 Cosworth / r. v. 1987

    Najeto: 44 316 km
    Motor: 1993
    Barva: Black
    Reg.: E359 UNT
    Cena: £90,00.00
    (Cca. 2 680 000 Kč)

    Spojení Ford a Cosworth se stalo synonymem úspěchu již v roce 1959. O osm let později slavila třílitrová „véosmička“ Ford Cosworth DFV vítěznou premiéru při Grand Prix v Holandsku v Lotusu Jima Clarka. V dalších letech získaly motory Ford v úpravě Cosworth více než 150 vítězství.

    V březnu 1985 byla na autosalonu v Ženevě představena Sierra RS Cosworth. Původní plán výroby 5000 ks byl později navýšen na 5545 vozů. Z toho 500 jich zamířilo do dílen Aston Martin Tickford (tehdejší dceřiná společnost Aston Martin). Tým v čele s Mikem Moretonem dostal za úkol, vytvořit na bázi Sierry RS Cosworth bezkonkurenční speciál pro závodní tratě. Výsledkem byl projekt třídveřové Sierry RS500 s motorem Cosworth jejíž výroba byla zadána zmíněnému Tickfordu, který byl podepsán mimo jiné pod modelem Ford RS200. Vůz byl oficiálně představen v červenci 1987 a homologován o měsíc později. Všech 500 kusů disponovalo pravostranným řízením a prodávalo se pouze ve Velké Británii. Záměr vyrábět vůz v černém provedení byl později přehodnocen a v limitované edici se objevilo také 56 kusů s bílým a 52 kusů s modrým lakováním karoserie.

    Sierra RS500 Cosworth disponovala ve srovnání s dostupnější Sierrou RS řadou vylepšení. Blok motoru Cosworth YBD byl odlehčen. Větší turbo Garret T31/T04 si vyžádalo větší mezichladič. Z důvodu zvětšení výkonu na 224 koní bylo nutné upravit systém plnění, vstřikování a mazání. Rovněž exteriér vozu doznal drobných změn, jež byly poplatné vyššímu výkonu. Přední nárazník byl upraven, místo mlhovek zůstaly otvory přivádějící vzduch pro lepší chlazení brzd. O přítlak v zadní části se staralo upravené křídlo.

    Shodou okolností letos uplyne 30 let od uvedení speciální edice RS500 na trh. Nejdražší vůz v našem přehledu nabízí prodejce z Nottinghamshire v černém provedení s pořadovým číslem 249.

    Zdroj: PARKWAY SPECIALIST CARS

    Ford Escort RS Cosworth Ford Focus RS Ford Sierra Cosworth Lancia Delta HF Integrale Mitsubishi Lancer EVO Parkway Specialist Cars prodejci Tommi Mäkinen Velká Británie
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Jakub Skýpala1.7.2024

    Orlen Rally Poland 2024

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    July
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
     123456
    789101112
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      12/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    13
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      13/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    141516171819
    • Rallye Železné Hory – ČMPR

      All day
      19/07/2025
      Rally Železné Hory

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko
      https://www.rallyezeleznehory.cz/

      Rallye Železné Hory 2025 – ČMPR

      Zvláštní ustanovení
      Přihláška do soutěže
      Startovní …[Read more]

    20
    21222324
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      24/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    25
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      25/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    26
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      26/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    27
    28293031   
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.