RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín 2023
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín 2023

      29.9.2023

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023
    • Kalendář
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku
    Walter Röhrl - co na srdci, to na jazyku banner
    Osobnosti

    Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

    By Ivo Nowi Novák12.2.202311 Mins Read

    Walter Röhrl. Bezesporu jeden z nejlepších jezdců všech dob. Sudičky ho obdařily směsí vznešeného talentu, neochvějného soustředění a někdy až brutální upřímnosti. Ovšem rčení “co na srdci, to na jazyku” mívá v reálu mnohdy omezenou funkčnost. V profesní oblasti obzvláště. Možná díky tomu znamenal pro Röhrla přelom 70. a 80. let minulého století pořádnou horskou dráhu v budování kariéry profesionálního závodního šoféra.

    ITALIAN JOB

    Jak skvělý to musí být pocit, probudit se jednoho rána v roli novopečeného světového šampiona? A jako bonus mít pod polštářem bezpečně uschovanou pětiletou smlouvu s nejbohatší evropskou automobilkou. Žádná radost ovšem netrvá věčně. Tu Röhrlovu ukončil telefonát z vedení Fiatu v prosinci roku 1980. Venku vládla zima a další program turínské automobilky šel k ledu.

    Spolupráce německého pilota a italského týmu trvala tři sezony. Röhrlův premiérový start s modelem 131 Abarth se uskutečnil už na konci roku 1977 při Rallye San Martino di Castrozza. Plnohodnotným členem tovární skvadry se stal hned na počátku další sezony. Jeho parťáky byli Markku Alén, Maurizio Verini a Sandro Munari. Žádná ořezávátka, což?

    V roce 1978 zajistilo hvězdné jezdecké trio Fiatu titul v poháru konstruktérů a Fin Alén se zároveň stal vítězem FIA poháru pro jezdce. V té době ještě nebyl v seriálu mistrovství světa vypsán samostatný šampionát pro piloty .

     

    Fiat 131 Abarth

     

    Stalo se tak až v další sezoně, v průběhu které však turínský tým bodově spíše paběrkoval. Pro Röhrla samotného byl rok 1979 “katastrofou”, když si jako největší úspěch zapsal do bodové tabulky druhé místo v italské Rallye Sanremo. Mistrovský titul ve značkách bral Ford a vůbec prvním oficiálním mistrem světa se stal jeden z jeho pilotů – Björn Waldegård. 

    Sezona 1980. Röhrl a “sto jedna třicítka” jsou opět ve hře. Němec vyhrává úvodní soutěž v Monte Carlu a následně ještě v Portugalsku, Argentině a Itálii. Na Novém Zélandu a Korsice končí druhý. Závod od závodu poctivě shromažďuje body. Jeho urputnost a píle mu na konci roku přináší titul mistra světa.. Není tedy divu, že zájem o jeho služby pro sezonu osmdesát jedna projevuje hned několik továrních týmů.

    QUATTRO? Ne, Děkuji.

    Walter Treser z Audi neváhal a připravil pro Němce krátký test s prototypem revolučního Quattra. Na rozdíl od Mikkoly nebyl Röhrl žhavou novinkou příliš ohromen. Vadila mu přílišná nedotáčivost, kterou považoval za těžko slučitelnou s uspěchanou rallye. Hozenou rukavici nezdvihl a uvolnil tím místo pro Michèle Mouton.

    S HvĚzdou ve znaku

    S nabídkou přispěchal také Mercedes. “Od Ericha Waxenberga jsem věděl, že v roce 1981 budou mít k dispozici kratší a lehčí auto,” říká Röhrl. “Když jsem ho ale ve Stuttgartu navštívil, ukázal mi, že pro sezonu 1983 plánují ještě menší speciál, s pohonem všech čtyř kol a motorem uprostřed. Agregát by prý mohl disponovat výkonem až 600 koní. Návrh byl zpracován velmi komplexně a obsahoval mnoho detailů. To mě přesvědčilo. Podepsal jsem pětiletou smlouvu s Breitschwerdtem, Waxenbergovým šéfem.”

    Walter Röhrl - Erich Waxenberg
    Walter Röhrl - Erich Waxenberg

    TĚŽKO NA CVIČIŠTI

    “Bezprostředně po jejím signování jsme se pustili do práce. První cesta týmu vedla na Col de Turini, kde byl naplánován intenzivní test 500 SL před nadcházející Rallye Monte Carlo. Musím říct, že auto bylo už v syrovém stavu skvělé. Jen s minimálními počátečními úpravami bylo rychlejší, než Fiat,” vzpomíná Röhrl.

    Mercedes 500 SL

    Jenže francouzské silnice byly té zimy prosty sněhu a ledu. Za podmínkami, nutnými pro test zimních pneumatik, se musel tým přesunout do rakouských hor. V jeho průběhu došlo k nepříjemnému incidentu.

    “Uzavřeli jsme si vhodný úsek. Na jednom konci jsme měli servisní zázemí, druhý zajišťoval určený člověk z týmu. K němu přijel malý nákladní vůz a jeho řidič se dotazoval, zda by bylo možné popojet jen dvě stě metrů na místo, kde potřebuje mimo silnici něco naložit. Nebyl důvod mu nevěřit. Jak se ale za pár chvil ukázalo, šofér nemluvil pravdu. V závodním autě jsme se k náklaďáku přiřítili ve chvíli, kdy se otáčel v nepřehledném úseku uprostřed cesty. Ručička tachometru Mercedesu ukazovala více než sto kilometrů v hodině,” líčí Röhrl.

    Mercedes 500 SL

    USPĚJEME? NE? TAK KONČÍME!

    Zatímco Röhrl nad havárií pokrčil rameny a bral ji jako součást vývoje své kariéry, vedoucí pracovníci si to dovolit nemohli. V týmu začínala být cítit zvláštní nervozita, která vyústila k pozdějšímu telefonátu jednoho ze šéfů přímo německému jezdci. Asi očekával ujištění o zářné budoucnosti Mercedesu v mistrovství světa. Namísto toho se mu dostalo až ledově upřímné odpovědi.  

    “Zeptal se mě, zda existuje možnost, že s 500 SL nevyhrajeme Monte Carlo,” vzpomíná Röhrl. “Byl jsem tou otázkou popravdě překvapen a natvrdo mu odpověděl: Pokud bude sucho, jsem si jistý, že se umístíme v první pětce, pokud napadne sníh, myslím, že nebudeme ani v první desítce,” dodává. Tohle byla přesně ta chvíle, kdy Röhrlova upřímnost nebyla tou nejlepší politikou. Netrvalo dlouho a celý projekt byl raději odložen na neurčito. 

    Mercedes nabídl Röhrlovi práci mimo oblast automobilových soutěží. Jenže on byl přesvědčen, že tu nejdůležitější část své kariéry má ještě před sebou. Nezbývalo mu, než s díky odmítnout. No ale co dál?

    PORSCHE YEARS

    Na shánění lukrativního kontraktu pro sezonu 1981 už bylo příliš pozdě. Röhrl se vypravil za svým přítelem Konradem Schmidtem, aby s ním strávil několik dní v Rakousku  při sledování úvodní soutěže roku – Jänner rallye. 

    “Při rozhovorech přišla samozřejmě řeč také na téma, čím bych mohl být nápomocen Walterovi přímo já,” vzpomíná Schmidt. “Moje společnost měla smlouvu pro německé mistrovství s Haraldem Demuthem a Audi. I přesto nám zbývala  kapacita pro provozování dalšího auta. Pro Waltera. Otázkou bylo vybrat z nabídky, do které značky sáhnout. Audi nepřicházelo v úvahu. Nebylo to tak dlouho, kdy je Röhrl odmítl. Na usmiřování bylo ještě příliš brzy. Zavolal jsem tedy svému příteli Manfredu Jantkovi z Porsche. Měli zájem propagovat model 924 a uvedli na trh verzi Carrera GTS s přeplňovaným motorem o objemu 2,4 litru. Zaměstnat v týmu Röhrla, jednoho z nejvýznamnějších německých pilotů, by pro ně bylo prestižní záležitostí. A samozřejmě výzvou. Dohodu jsme tedy uzavřeli poměrně rychle,” říká Schmidt.

    Dokonce tak rychle, že se o tom člověk, který měl u Porsche na starosti vývoj motorů, dozvěděl až z televize. Muselo ho asi polévat horko, protože si byl vědom, že ani jeden z přeplňovaných čtyřválců dosud nevydržel spolupracovat déle, než pár hodin. Naštěstí se vedení projektu ujal Roland Kussmaul (později se podílel také na vývoji 911 SRCS pro Dakar) a tým SMS měl zanedlouho k dispozici konkurenceschopný soutěžní vůz.

    RALLYE I OKRUHY

    Debut 924 SE odehrál v květnu 1981 v rámci německé Metz rally. I když se Röhrl s Geistdörferem potýkali s problémy se zavěšením, dorazili do cíle na druhém místě absolutně. Jak se Röhrl později vyjádřil, za nejlepší a zároveň nejhorší část balíčku 924 GTS se dal považovat motor. “Disponoval asi dvě stě osmdesáti koňmi, ale chyběl mu točivý moment. Použitelný byl především v rozsahu 4500-5800 otáček/min. To byl trochu handicap. Více jsem přemýšlel nad tím, jestli jej držím v optimálních otáčkách, než jakou volím jízdní stopu,“ říká Röhrl. Vůz se však postupně dařilo vyladit a Němec zvítězil ve čtyřech z pěti soutěží, kterých se zúčastnil. O německý titul se však neucházel. Úmyslně závodil s rakouskou licencí. Nechtěl brál body svému soupeři Manfredu Herovi, startujícím také s vozem Porsche, ovšem modelem 911 SC.

    Porsche 924 GTS

    Během roku 1981 závodil Röhrl také na okruzích. Ve vytrvalostním  závodu 24 hodin Le Mans dojeli ve dvojici s Jürgenem Barthem na sedmém místě. Sedlali Porsche 924 LM GTR. Závod Silverstone Six Hour v týmu s Haraldem Grohsem a Dieterem Schornsteinem dokonce vyhráli. K triumfu jim dopomohlo skvěle připravené soukromé Porsche 935.

    RALLYE SANREMO 1981 - krasojízda se zadokolkou

    To už se ale pro Röhrla ve fabrice připravovalo novotou vonící Porsche 911 SC. Dostal jej k dispozici pro italskou Rallye Sanremo. A doslova s ním letěl! Zajel absolutně nejrychlejší časy na všech asfaltových erzetách a nečekaně vedl. Rally se poté přesunula na toskánské šotoliny. Dle předpokladů se do čela posunula čtyřkolka Audi, za volantem s Michèle Mouton. Röhrl se zuby nehty držel na druhém místě, což bylo v dané konkurenci stále fantastickým úspěchem. Nakonec ale musel vzdát v předposlední šotolinové vložce. Na vině byla porouchaná převodovka.

    Porsche 911 SC

    “Věřil jsem, že po návratu na asfaltové erzety v horách nad Sanremem, se zase dokážeme dostat do čela soutěže. Hrozně jsem si přál porazit všechna Quattra. Měli jsme k dispozici motor se dvě stě devadesáti koňmi, který skvěle fungoval v širokém rozpětí mezi dvěma až osmi tisíci otáčkami. Pirelli dodalo úžasné pneumatiky. Jelo se mi jedním slovem skvěle. Ale skončilo to jedním z nejtěžších odstoupení v celé mé kariéře,” vzpomíná s lehkou nostalgií v hlase Röhrl.

    ZPĚT ZA VOLANTEM OPELU

    Lukrativní nabídky pro sezonu 1982 se pomalu začínaly hrnout. Mezi nimi byla i ta od automobilky Opel, Röhrlovy alma mater. Vždyť s Opelem Ascona A se stal v roce 1974 mistrem Evropy.

    Opel Ascona A

    Röhrlův bývalý spolujezdec Jochen Berger nyní pracoval na pozici provozního manažera týmu. Opel měl k dispozici skvěle vyladěnou Asconu 400. I když se jednalo pouze o zadokolku, v týmu věřili, že dokáže bez problémů konkurovat ingolstadtskému Quattru. Röhrl Asconu už trochu znal z Rallye Monte Carlo 1981, kdy za jejím volantem fungoval v pozici ledového špiona pro Jochiho Kleinta. A udělala na něj dojem. S Opelem si tedy plácli. Zdálo se to jako dokonalá symbióza.

    Jak se však záhy ukázalo, šéf Opel Motorsport Tony Fall získal v osobě Röhrla nejen výtečného pilota se schopnostmi a chutí vítězit, ale také paličáka, který měl na spoustu věcí ohledně závodění svůj osobitý názor.

    PROBLÉMY V RÁJI

    Problémy na sebe nenechaly dlouho čekat. “Krátce po podpisu smlouvy mě lidé z Rothmans požádali, abych s nimi natočil krátký film o zákulisí rally. Stalo se tak zhruba týden před startem Rallye Monte Carlo. A zároveň bezprostředně poté, co jsem se vrátil ze seznamovacích jízd. Odmítl jsem je a raději vyrazil do Bavorského lesa na trénink na běžkách, skvělý pro posílení kondice. Tímto okamžikem začali třenice mezi mnou, Tonym a Rothmans,” vzpomíná Rörhl.

    Röhrl úvodní nevyzpytatelnou monackou soutěž vyhrál. Ve Švédsku, na Novém Zélandu a v Sanremu dojel třetí. Druhá místa si zapsal na Safari, Acropolis a v Brazílii. Najednou byl v pozici, kdy mohl bojovat o titul.

    Opel Rothmans Team 1982

    RÖHRL JEDE O TITUL

    “Na začátku sezony rozhodně nebyl v plánu pokus o útok na titul mistra světa. Jenže s přibývajícím časem, dobrými výsledky a celou tou situací okolo mě a Michele jsem začal uvažovat tak, že se na trati snad raději zmrzačím, než abych prohrál v souboji s tou mladou francouzskou dívkou,” objasňuje Röhrl.

    Souboj o titul se odehrál při Rallye Pobřeží slonoviny. Karty byly rozdány jasně. Kdo v Africe zvítězí, ten se stane mistrem světa. Ovšem dlouhánův postoj k maratonským soutěžím na černém kontinentě by všeobecně znám. A také v tomto případě způsobil v týmu mnoho zlé krve. Jak nečekané.

    “Absolutně se mi nelíbila představa, že bych měl v Africe startovat hned dvakrát v jednom roce. Jenže jsem dostal nůž na krk. Buď pojedu nebo skončím. I tak jsem Tonymu rovnou řekl, že v Pobřeží slonoviny neabsolvuji seznamovací jízdy. Prostě do místa dění přicestuji dvacet čtyři hodin před startem soutěže a domů se budu vracet tentýž den, kdy závod skončí,” líčí Röhrl. Rozpis musel připravit Walterův mitfára Geistdörfer s pomocí švédského spolujezdce Bruna Berglunda. Röhrl nakonec přivezl Asconu do cíle na prvním místě a mohl se pyšnit mistrovským titulem. I přes nesporný úspěch se jeho chování ani v nejmenším neshodovalo s komerčními potřebami hlavního sponzora týmu.

    PALIČÁK RÖHRL - CO NA SRDCI, TO NA JAZYKU

    Situace v soužití “milostného trojúhelníku” Röhrl – Fall – Rothmans vygradovala v Anglii. Opel a cigaretový gigant měli zájem maximalizovat hodnotu tří získaných titulů – Röhrl (svět), Tony Fassina (Evropa) a Jimmy McRae (Velká Británie).

    V předvečer startu RAC rallye, závěrečné soutěže mistrovství světa, proto uspořádali v Yorku opulentní PR večírek. Přítomni byli mimo jiných i nejvýznamnější zástupci obou firem. Röhrl však měl propagaci tabákových výrobků na jedné z nejnižších příček svého hodnotového žebříčku. Rozhodl se proto akce nezúčastnit a raději se dobře vyspat. Jeho neloajální chování vyústilo v ostrou hádku mezi ním a Fallem.

    Když se ráno Röhrl probudil, zjistil, že Tony Fall pověřil Jochiho Kleinta, aby jej nahradil v kokpitu ostré Ascony. Žádná propagace, žádná RAC Rallye, žádné prodloužení smlouvy. Tak jednoduché to bylo.

    “Walter žil v představě, že má podepsanou smlouvu výhradně s automobilkou a jakákoliv dohoda mezi Opelem a Rothmans se ho netýká."
    Tony Fall
    šéf Opel Rothmans Rally Team

    ZKROCENÍ BOUŘLIVÁKA?

    V sezoně 1983 přestoupil Röhrl do týmu Lancia a zrádnou Rallye Monte Carlo vyhrál potřetí. Stalo se tak za volantem modelu 037 Rallye, s podporou světoznámého italského producenta alkoholických nápojů Martini. Lihoviny mu zřejmě, na rozdíl od kuřiva, nebyly zcela proti srsti.

    Říká se, že geniální lidé jsou zároveň složitými osobnostmi. Walter Röhrl byl a je šoférem s talentem od Pána Boha. A zároveň zásadový paličák. Dodnes nemá problém jít proti proudu. Jeho odpovědi na některé dotazy z oblasti motorsportu se stále dají označit jako kontroverzní. Ze své názorové horské dráhy počátku osmdesátých let tak vlastně nikdy úplně nevystoupil.

    Audi jezdci Mercedes Německo Opel Porsche Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák13.7.2023

    Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

    By Ivo Nowi Novák16.5.2023

    Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

    By Ivo Nowi Novák2.5.2023

    Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    29.9.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín 2023

    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) testování (32) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.