RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Podorlická rally 2023
    • Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023
    • Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037
    • Rallye Králíky 2023
    • Síť21 Rallysprint Kopná 2023
    • Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.
    • Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů
    • WRC Croatia rally 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022

      GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

      23.10.2022

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023

      Jubilejní Rallye Český Krumlov 2023 přivítá opravdové legendy

      19.4.2023

      Startovku Šumavy a Vltavy zaplnilo téměr 150 posádek

      17.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Originální body kit FORD RS200 na prodej! Má to však malý háček.

      26.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Podorlická rally 2023

      29.5.2023

      Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

      16.5.2023

      Rallye Králíky 2023

      9.5.2023

      Síť21 Rallysprint Kopná 2023

      8.5.2023

      WRC Croatia rally 2023

      1.5.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda
    Mats van den Brand BMW E30 M3 Rally dílna
    Osobnosti

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    By Ivo Nowi Novák22.3.20225 Mins Read

    Bývá nepsaným zvykem, že téměř každý mladý závodník sní o tom sedlat co možná nejmodernější techniku. V přehršli tajně toužících jinochů se však najdou výjimky.


    Holandský „řízek“ M.A.T.S.

    Jednou z nich je Holanďan Mats van den Brand. I on se asi kdysi toužil stát ve svém nitru mistrem světa. Ale cesty osudu jsou nevyzpytatelné a dnes třiceti dvou letý Mats hraje v mančaftu zvaném „RALLY“ na zcela jiném postu.

    Že vám tohle jméno nic neříká? Není divu. Za volantem soutěžního auta žádnou velkou mezinárodní díru do světa rally neudělal.

    Pokud však dychtíte po zapůjčení či rovnou koupi špičkově naladěného BMW E30 M3 ve verzi Rally, budete zaručeně mačkat tlačítko zvonku na jeho dílně.

    Začalo to motokárami

    Mats van den Brand - M.A.T.S logo“Už jako malý jsem se zajímal o Lego, angličáky a auta celkově,” vzpomíná Mats. K opravdové vůni benzínu přičichnul ve svých šesti letech při závodech motokár. Později si dokonce založil malou firmu, která poskytuje koučinkové služby nejen začínajícím motokáristům, ale také běžným šoférům, kteří mají zájem vyladit si svůj um za volantem civilního automobilu.

    Jablko nikdy nepadá daleko od stromu. Nutno podotknout, že Matsův otec Mark navigoval po mnoho let úspěšného nizozemského pilota Hanse Staceyho. Bylo tedy jen otázkou času, kdy sám Mats projeví přání vyzkoušet si onu tvrdou dřinu člena posádky soutěžního auta. Tento okamžik nastal v roce 2012.

    Mats ale naskočil rovnou za volant. V prvním závodě osedlal BMW E30 325i. Poté ve dvou soutěžích okusil, jaké je to krotit historický Ford Escort RS 2000 MKII. Následoval jednorázový start s Mitsubishi Colt CTZ, aby pak ve zbytku roku a po celou následující sezónu bojoval s vteřinami v kokpitu Nissanu 350Z. Není jistě překvapením, že při prvních rallyových krůčcích mu byl parťákem jeho otec.

    V sezóně 2013 jej vystřídal Belgičan Eddy Smeets a na konci roku nově sestavená dvojice slavila absolutní vítězství v poháru Nissan 350Z Challenge.

    Mats van den Brand Nissan 350Z
    Za volantem Nissanu 350Z

    Následoval přestup do Fordu Fiesta R2 pro sezónu 2014 a v roce 2015 účast v juniorském mistrovství světa s Fordem R2T.

    Po několika ne zcela přesvědčivých výsledcích přišel v jeho kariéře zlom.  “Mohl jsem se v rally dostat mnohem dále, ale často jsem poslouchal rady nekompetentních lidí a vše pokazil,” říká dnes sebekriticky Mats.

    Kdo jednou ochutná…

    Začal se tedy poohlížet po autě, které by daleko více splňovalo jeho představy o zábavném “závoďáku”. Jeden z jeho známých shodou okolností vlastnil BMW E30 M3 ve skupině A. Slovo dalo slovo a Mats usedl za volant auta, které vždy obdivoval.

    “M3 vám dá absolutní požitek z toho, jak se chová, jak skvěle se řídí a jak řadí. A ten zvuk…!” rozplývá se Mats.

    Mats van den Brand autograph cards
    Mats van den Brand – podpisová karta

    Netrvalo dlouho a jeho kamarád přišel s dotazem, zda od něj nechce “emtrojku” odkoupit. V Matsově hlavě se začal rodit podnikatelský záměr.

    V roce 2016 si Mats postavil ještě jeden exemplář M3 a o rok později už začal s přestavbami aut pro zákazníky. Jedno z nich putovalo do Švýcarska.

    “Tím jsme si ve světě rally začali budovat jméno jako stavitelé a úpravci vozů BMW E30 M3 pro rally,” říká Mats.

    „Bavorák“ od (Rem)Branda

    Jak se ale brzy ukázalo, dosáhnout nastavených cílů nebylo zrovna snadné. Stavět a posléze udržovat “áčková” BMW není totiž levná záležitost.

    Mats van den Brand BMW E30 M3 Rally karoserie
    Holobyt M+3

    “Ano, u specializovaných prodejců je stále dostupných mnoho dílů, ale jsou velmi, velmi drahé,” říká Mats. “Naší cestou tak není stavět auta, které 100% odpovídají své historické předloze, ale do výroby také zapojujeme nejmodernější technologie. Pokud tedy tato řešení dovoluje homologace. Do našich vozů montujeme klasické převodovky s řazením do “H”. Odmítám zlozvyk používání sekvenčních skříní. Samozřejmostí je, že námi postavené speciály bez problémů získají historický průkaz FIA,” doplňuje Mats.

    Mats van den Brand BMW E30 M3 Rally dílna
    Zátiší dílny M.A.T.S

    Best of the best

    Motory S14B23 o objemu 2.3 litru staví do M.A.T.S.ových “bavoráků” firma Bosch Tuning. V jejích útrobách nalezneme vysokokompresní písty a vačkové hřídele vyrobené na zakázku. Mats na agregáty montuje vlastní sady řemenic.

    Mats van den Brand BMW E30 M3 Rally motor
    Tenhle agregát umí „točit“ až devět tisíc

    Společnost Reiger je dodavatelem zakázkových tlumičů ve specifikaci “MATS”. Zakázková výroba se týká předních i zadních ramen s unibaly. Šestirychlostní bezsynchronní převodovka značky Samsonas je zabudována do původního obalu Getrag 265. Na přední nápravě jsou použity šestipístkové brzdové třmeny, vzadu čtyřpístkové.

    Mats van den Brand BMW E30 M3 Rally brzdy
    Kdo brzdí, (ne)prohrává

    “V mnoha případech jdeme cestou vlastního vývoje. Vytvořili jsme například kompletní výfukový systém, který je ve většině svých parametrů lepší, než ten originální od Prodrive.”

    Mats van den Brand BMW E30 M3 Rally výfuk
    Výfukové potrubí jako umělecké dílo

    Za volantem Craig Breen

    O kvalitě práce Matse a jeho týmu svědčí fakt, že si od něj na konci roku 2021 zapůjčil jedno z pronajímacích BMW současný tovární jezdec M-Sportu Craig Breen. S parťákem Paulem Naglem se s ním zúčastnili asfaltové Killarney Historic Stages rally. Irskou soutěž zcela opanovali a cílovou fotobuňku protnuli jako vítězové. Druhému Alanu Ringovi se Subaru Legacy RS “naložili” téměř minutu.

    V současné stojí v dílně M.A.T.S. několik vozů BMW E30 M30 Rally k pronájmu na jakoukoli rally dle přání zákazníka. Houževnatý Mats bez problému jeden z exemplářů naloží na “plaťák” a zběsilou jízdu dnem a nocí (pochopitelně dle pravidel silničního provozu) vám jej doručí až před startovní rampu.

    Víte ale, co se říká? Ženská a auto se nepůjčují. Daleko větší požitek budete z M3 mít, pokud se stane stálým parťákem ve vaší garáži. A vidíte, jedna z těch nabroušených německých pil shodou okolností dorazila nedávno do České republiky. Ale to už je zase jiný příběh…

    foto: autor, FB Mats van den Brand, Joost Kooi
    BMW E30 M3 Rally Group A Jaroslav Vančík Mats van den Brand technika
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    By Ivo Nowi Novák1.3.2023

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Červen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
       123
    • Lak Racing Rallye Plzeň

      Celý den
      03/06/2023
      Rallye Plzeň

      M7C8+RH Dobřany, Česko

      M7C8+RH Dobřany, Česko
      https://www.arkp.cz

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Výsledky/Results
      Předpověď počasí – …[Read more]

    4
    567891011
    1213141516
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      16/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    17
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      17/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    18
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      18/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    1920212223
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      23/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    24
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      24/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    25
    2627282930  
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    29.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Podorlická rally 2023

    Fotogalerie rally
    16.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

    Fotogalerie rally
    9.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Rallye Králíky 2023

    Fotogalerie rally
    8.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Síť21 Rallysprint Kopná 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) 40 let MS (31) Audi (210) Barum Czech Rally Zlín (72) cestovní automobily (90) design (34) Eifel Rallye Festival (45) ERC (78) fanoušci (50) Ford (42) Group B (62) historici (173) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (76) Jan Kopecký (32) jezdci (488) Lancia (165) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (33) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Subaru (335) technika (71) technika WRC (46) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (579) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (39)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.