Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Historie»Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997
    Marcel Tuček Janovická rána 1997
    Historie

    Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

    By Roman Fluxa9.4.20233 Mins Read

    Znalci Rallye Šumava určitě znají podobu strážovské či janovické rychlostní zkoušky. Tehdy lemovalo místo, kde se dnes nachází servisní zázemí Šumavy. Hluboko do paměti se vryla tato RZ v roce 1997 Marcelu Tučkovi. Ten odstartoval do své oblíbené rally s Tomášem Singerem na voze Nissan Sunny (Pulsar) GTI-R.

    NISSAN SUNNY GTi-R POPRVÉ V ČESKU

    Jednalo se o mediální senzaci. Marcel představil v premiéře náhernou čtyřkolku Nissan Sunny GTI-R. Do auta se však poprvé posadil až těsně před startem Rallye Šumava. Vůz se dostal do republiky v předvečer zahájení rally.

    „Bylo to můj debut ve čtyřkolce,“ komentoval první zkušenost s japonským plnokrevníkem Domažlický jezdec. „S autem jsem před startem najel pouhých pět kilometrů a neměli jsme k dispozici ani optimální gumy.“

    JANOViCKÁ RÁNA pohledem Marcela tučka

    Soutěž odstartovala a na řadu přišla zmíněná „Janovická“ rychlostní zkouška.

    Název „Strážovská“ je odvozen od místa startu či cíle. Ten se nachází na okraji obce Strážov. „Janovická“ se říká této RZ proto, že vložka projížděla bývalým výcvikovým prostorem tankistů v Janovicích nad Úhlavou (naposledy v roce 1997, pozn. redakce). Právě v roce 1997 se tento úsek stal Marcelovi Tučkovi osudným.

    Kdo zná janovickou křižovatku ví, že vložka vede z hodně široké cesty vpravo na mostek. Samozřejmě jsem věděl, že je tam změna povrchu na kostky, ale bohužel nissan se tehdy zpakoval už po předchozím horizontu, vzdáleném od odbočení asi tři sta metrů.

    Tu příhodu mám stále před očima. Řadil jsem z pětky šestku, když čtyřkolku nadzvedl aquaplanning a vůz nekontrolovatelně zrychlil. Přesto jsem si myslel, že mám situaci pod kontrolou, uklidňoval jsem i spolujezdce, ale jak se vůz blížil do zatáčky, bylo mi jasné, že se tam nevlezu. Normálně by se dalo proletět po silnici rovně, tam se otočit a vrátit se zpátky.

    Bohužel v únikové zóně stáli lidé. I když se auto rychle přibližovalo, všichni koukali a nikdo se ani nepohnul. Kdybych něco neudělal, mohlo to skončit obrovskou tragédií, proto jsem raději nissana nasměroval do stromů. To jsem však netušil, že i tam budou diváci, neboť po nárazu začali zpoza těch stromů vyskakovat.

    Marcel Tuček Janovická rána 1997

    „Situace vypadala hrůzostrašně, ale nakonec vše skončilo, pokud pominu škodu na autě, pouze zlomeným prstem spolujezdce Tomáše Singera, jenž se chytnul rukou rámu. Svým způsobem to byl můj nejhorší ročník Šumavy“ dodává Marcel Tuček.

    Nissan v této verzi se neukázal býti dobrou volbou. Mnoho téměř neřešitelných problémů si s ním prožil i domovský Nissan Motorsport Europe (článek Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce – RALLY LIFE). Soukromý tým neměl nejmenší šanci vychytat všechny mouchy a po roce projekt skončil. Nejlepším výsledkem Marcela Tučka v sezoně 1997 bylo 6. místo ve Vyškově a dvě sedmá místa v Českém Krumlově a Příbrami.

    jezdci Marcel Tuček Nissan Nissan Sunny GTi-R Rallye Šumava Klatovy
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák14.1.2025

    Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

    Ivo Nowi Novák12.2.2024

    Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

    Ivo Nowi Novák19.7.2023

    Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 8
    Celý den

    Rally Fulnek 2025

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.