RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      Recent
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Historie»Rallye Pobřeží slonoviny 1982 – souboj o titul v království kakaa
    Rallye Pobřeží slonoviny 1982 banner
    Historie

    Rallye Pobřeží slonoviny 1982 – souboj o titul v království kakaa

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák20.6.2022Updated:11.2.2023Žádné komentáře11 Mins Read

    Pobřeží slonoviny. Západoafrická země, kam byste se možná rádi vypravili na šálek poctivého kakaa. Tento stát je totiž největším světovým vývozcem kakaových bobů. No ale řekněte, napadlo by vás tady pořádat automobilové závody? A vidíte! V letech 1978-92 tato země pravidelně hostila jednu ze zastávek prestižního seriálu mistrovství světa v rally.

    Příliš drahé království kakaa

    Její oficiální název zněl “Rallye Côte d’Ivoire” a díky podmínkám, které na trati panovaly, byla považována za ještě náročnější a tvrdší soutěž, než známější Safari rallye.

    Základ tratě tvořily stejně drsné, prašné (nebo blátivé) a rozbité cesty, jako při Safari rallye. Byly však mnohem užší a méně přehledné. Celá země je totiž oproti Keni daleko více zarostlá bujnou vegetací, téměř prosta typických keňských otevřených plání. Nenachází se zde ani tolik volně se pohybujících zvířat (pomineme-li plazy a hmyz).

    O co menší bylo riziko kolize se zvířetem, o to větší byla pravděpodobnost výskytu divoce jedoucího náklaďáku, s neméně divokým domorodcem za volantem. Po cestách se jich tam pohybovalo násobně více, než tomu bylo běžné v Keni a střet s nimi hrozil téměř v každém nepřehledném úseku.

    Dalším rysem Pobřeží slonoviny byly vysoké životní náklady. Kupříkladu pronájem jakéhokoliv dopravního prostředku stál jmění. Pokud se vám jej tedy vůbec podařilo sehnat. U Audi si dokonce spočítali, že vyjde levněji si tam nechat dopravit servisní dodávky z centrály v Německu, než si je zajišťovat na místě.

    Ročník 1982 – boj o trůn mistra světa

    Výjimečná rally dostala v roce 1982 přiřazen říjnový termín a stala se předposledním závodem sezony. Start a cíl soutěže se nacházel v bezprostřední blízkosti hotelu Ivoire v městě Abidžan (přezdívaném též “Perla laguny”). Moderní zařízení stojí na břehu jedné z abindžnanských lagun, napojených díky uměle vytvořeným vodním cestám k moři.

    První etapa vedla na sever do města Yamoussoukra. Druhá a třetí etapa probíhaly ve smyčce začínající a končící v Yamoussoukro. Jedna na sever poblíž hranic s Guineou a Mali a jedna na jih do přístavu San Pedro, kdy místy kopírovala hranici s Libérií. Čtvrtá a poslední etapa se vrátila do Abidžanu.

    Vzdálená exotická destinace a chybějící status mistrovství světa značek zapříčinily, že jména posádek naskakovala do seznamu přihlášených jen velmi pomalu. Reálně hrozilo, že se nepodaří naplnit “povinný počet” padesáti dvojic, který byl dle platných regulí nutný k udržení soutěže v prestižním seriálu pro nadcházející rok. Katastrofický scénář se nakonec nekonal. “Padesátka” padla, i když jen naoko. Cíl první etapy spatřilo pouhých 16 posádek. Mnohé z přihlášených dvojic se totiž v místě konání vůbec neobjevily či krátce po startu závodu “odstoupily pro technickou závadu”.

    Nebýt těsného souboje o vítězství mezi Walterem Röhrlem s Opelem a Michèle Mouton s Audi, jednalo by se o relativně nevýznamnou soutěž. Prim by zřejmě hrála Toyota, kterou by slabší konkurence jen těžko stíhala.

    Německá „primadona“ nerada exotiku

    Röhrl je dodnes známý svým striktním postojem k vytrvalostním soutěžím. Přestože se mu na Rallye Sanremo 1982 ještě nepodařilo dosáhnout na mistrovský titul, dal jasně najevo, že se pořadatelé Rallye Pobřeží slonoviny budou muset obejít bez jeho přítomnosti. Kalkuloval s tím, že ať Michèle Mouton dosáhne v Africe jakéhokoliv výsledku, bodově jej nepředstihne a on ji pak bez problémů udolá při posledním závodě, britské Lombard RAC Rally.

    Röhrl-Geistdörfer / Opel Ascona 400

    S Röhrlovým postojem ovšem absolutně nesouhlasili zástupci týmu Opel a také hlavního sponzora, cigaretového gigantu Rothmans. Pohrozili německé “primadoně” předčasným ukončením smlouvy. Röhrl měl už sice pro další sezonu podepsaný kontrakt s italskou Lancií, nicméně potřeboval vůz pro účast v Anglii. Jeho současný zaměstnavatel byl navíc v té době v pozici, kdy by dokázal bez problémů zařídit, aby “na ostrovech” nemohl startovat ani se speciálem jiné značky.

    Nezbylo mu, než s kyselým výrazem ve tváři na start v Africe přikývnout.

    Německý dlouhán i přes riziko tvrdé sankce nakonec přece jen trochu “švejkoval”, když do dějiště dorazil až těsně před startem. Rozpis mezitím zajistil jeho spolujezdec Christian Geistdörfer, za vydatné pomoci dalšího mitfáry, Švéda Bruno Berglunda. Ten se Pobřeží slonoviny účastnil po boku druhého pilota týmu Opel Björna Johanssona. U této dvojice nebyl vyvíjen tlak na konečný výsledek. Jejich primárním úkolem v případě nutnosti pomoci favorizovanému Röhrlovi.

    Těžké chvilky pro Michèlé Mouton

    Stejnou taktiku zvolili u Audi. Jedničkou německé skvadry byly samozřejmě Michèle Mouton s Fabrizií Pons. Závodění v Africe brala jako Michele jako výzvu. Vždyť se jednalo o její první setkání s vytrvalostní rally.

    Nicméně den před ostrým startem dorazila z její domoviny smutná zpráva, že její otec nečekaně zemřel. Byl to on, kdo jí půjčil svůj Renault Alpine A110 a pomohl jí tím v začátcích kariéry. Michèle si chtěla sbalit osobní věci a promptně se vrátit do Francie. Své rozhodnutí však brzy přehodnotila a do soutěže odstartovala. Jak se zmínila v některém z pozdějších interview, věřila totiž, že přesně tak by si to její otec přál.

    Hvězdy Audi v rolích stíhačů

    Dámské posádce kryli záda zkušený Hannu Mikkola, na sedadle spolujezdce netradičně s hlavním inženýrem týmu Rolandem Gumpertem. Ti měli poskytovat především technickou podporu a v případě potřeby i jakýkoliv díl z jejich speciálu.

    Mikkolův stálý spolujezdec Arne Hertz seděl tentokrát vedle vítěze Rally Sanrema Stiga Blomqvista. Tato dvojice však nebyla přímým účastníkem soutěže. Pokorně přijala roli špionů. Na trať vyrážela vždy hodinu před startovním polem, aby mohla rádiem nahlásit nenadálé problémy či nečekané pasti na trase soutěže.

    Netrvalo dlouho, aby se ukázalo, že posadit do auta jako mitfáru Rolanda Gumperta nebylo zcela moudré rozhodnutí. Byl nemocný, nedokázal se dobře orientovat v rozpisu a navíc neměl čas dohlížet na fungování životně důležitého servisu. Efektivita týmu Audi v terénu proto nebyla na obvyklé úrovni.

    Naproti tomu špioni Blomqvist s Hertzem odváděli vynikající práci.

    Toyota – japonská preciznost

    Audi mohlo jen tiše závidět skvěle připravenému týmu Toyoty. Tam vše šlapalo téměř jako na drátkách a organizované úsilí bylo odměněno druhým a třetím místem v cíli pro jejich vozy Celica 2000GT (v pořadí Eklund a Waldegaard).

    Na startovní čáře se původně objevila ještě jedna Toyota řízená týmovým manažerem Ove Anderssonem, kterého navigoval týmový inženýr Robbie Grondahl. Jednalo se ale pouze o tréninkový vůz. Narychlo složená dvojice startovala víceméně na přání pořadatelů, aby pomohla naplnit listinu přihlášených. V půlce první etapy opustila stanovenou trať a do konce závodu se pohybovala zkratkami. Fungovala jako rychlá asistence pro “ostré” vozy.

    Lancia s Ladou Niva?

    Lancia vyslala do Afriky pouze jeden vůz. Vudafieri s Perisinotem sedlali její aktuální model 037 Rally. Účast zkušené dvojice byla koncipována jako ostrý test “béčkové” zadokolky v nevybíravých podmínkách. Vedení italského týmu totiž plánovalo pro příští sezonu účast v Safari rally s více speciály najednou. Bohužel se motor “zerotrentasette” odporoučel do věčných lovišť už v průběhu první etapy.

    Na předčasném odstoupení se mohl podepsat také fakt, že turínská skvadra nebyla schopna naplnit celý svůj předsoutěžní testovací program.

    Lancii se totiž pokazil doprovodný automobil a trvalo dlouhou dobu, než se jim podařilo si za něj zajistit náhradu. Nakonec museli vzít zavděk starou Ladou Niva, kterou odkoupili od jednoho z místních obyvatel. Ten se stal později oficiálním dovozcem Fiatu do Pobřeží slonoviny.

    Bílí muži neumějí skákat

    Konečný výsledek pro Renault se dal označit jako “pade na pade”. Bruno Saby dojel do cíle s modelem R5 Turbo na solidním čtvrtém místě. Jean Ragnotti byl ale nucen odstoupit po kuriózní, avšak dosti tvrdé havárii.

    Se svým Renaultem dorazil na čtveřici na sebe navazujících skoků právě ve chvíli, kdy spolujezdec Jean-Marc Andrie přestal číst rozpis a reagoval na rádiový hovor. Auto ve vysoké rychlosti překonalo leteckým stylem první tři skoky. Do čtvrtého se však čelně zapíchlo. Při nárazu došlo k poškození řízení i zavěšení obou předních kol, které znamenalo pro francouzského divočáka konec v soutěži.

    Coca Cola – lék na všechny neduhy!

    V závěru první etapy byly karty rozdány poměrně jednoznačně. První Mouton najela v průběhu dne na týmového kolegu Mikkolu osm minut. Dvanáct minut ztrácel třetí Röhrl. Následovali Ragnotti, Johansson, Eklund a Saby.

    Björn Waldegaard byl až devátý. Měnil převodovku a hřeben řízení. Vrásky na čele mu ovšem dělala především elektrika v jeho Toyotě, která odmítala poslušnost po každém průjezdu hlubší vodou. Podobné potíže zažíval i Eklund. Týmoví mechanici byli zmateni, protože v předchozích soutěžích se podobné nesnáze neprojevovaly. Hledat jejich příčinu bylo jako hledat jehlu v kupce sena.

    Vozy Audi měly navrch na kluzkých blátivých úsecích, kde mohly díky pohonu 4×4 využít své podstatně lepší trakce. Ovšem ani jim se nevyhnuly problémy a to se spojkami a diferenciály. Lamely obou komponent se pokoušeli mechanici dodatečně zdrsnit aplikací Coca-Coly! 

    Své horké chvilky zažívaly také posádky týmu Renault, když v průběhu dne musely podstoupit výměnu několika dílů na speciálech R5 Turbo.

    Jediný Opel nemusel u obou Ascon řešit zásadnější problémy, vyjma mírného přehřívání motorů, zapříčiněného blátem v chladičích. Bylo jasné, že Röhrl vsadil na svou obvyklou vyčkávací taktiku, díky které dokázal svůj Opel oproti konkurenci přece jen trochu šetřit. Už v předchozích závodech se mu několikrát vyplatilo spoléhat na fakt, že posádky snažící se za každou cenu probojovat na co nejvyšší příčky, své vozy v těžkých podmínkách jednoduše “uhnaly”.

    Náprava depeše o nápravě

    Druhá etapa přinesla první zásadnější odstoupení. Oba německé týmy přišly o svá “stíhací” auta. Johanssonovi praskla u Ascony vačková hřídel a ventily si daly rendez-vous s písty. Mikkolovo Audi pak definitivně vyřadila ze hry převodovka a diferenciál.

    Ani vedoucí Michele Mouton neměla na růžích ustláno. Zadní náprava jejího Quattra byla zralá na okamžitou výměnu.

    V souvislosti s tím došlo v hotelu Yamoussoukro, ve kterém měly velké týmy přechodně zřízené své “hlavní stany”, ke kuriózní události. Zpráva o nutnosti výměny nápravy na Audi se omylem dostala do místnosti, ve kterém sídlilo vedení týmu Toyota. Samir Assef, řidič jedné z Toyot, který odstoupil už v prvním dni, začal ve zmatku řešit, jak rychle dopravit novou nápravu na letiště a za pomoci pronajatého malého letadla ji následně přiblížit k servisnímu doprovodu někam do rozlehlé buše. Jeho snažení mělo samozřejmě drobný háček. Jednalo se totiž o nápravu na Toyotu Celica. Celý informační šum se naštěstí stačil vysvětlit a depeše dorazila ke správnému příjemci ještě dříve, než začal Samir svůj bleskový plán realizovat. 

    K Michele nakonec se štěstím doputoval správný díl a mohla tak i nadále pevně stát na všech čtyřech kolech při cestě za vítězstvím.

    Mouton-Pons /Audi Quattro

    Souboj, který se nekonal

    Třetí etapa. Mouton s Pons byly stále ve vedení. Cesty pomalu vysychaly a stávaly se prašnými. Na mnoha místech však posádky čekaly pasti v podobě původně blátivých kolejí, které působením žhavých slunečních paprsků postupně ztvrdly na “beton”.

    Röhrl zatroubil k útoku a začal se francouzské pilotce minutu po minutě přibližovat. Časový rozestup mezi oběma soupeři se následně ještě výrazně zmenšil díky technickým problémům u Audi. Michèle musela nechat postupně vyměnit tekoucí chladič, prasklou hnací hřídel a téměř nefunkční převodovku.

    Celá výše popsaná anabáze nebyla nic proti tomu, co si osud připravil pro tým Audi na startu čtvrté etapy. Quattro zničehonic odmítlo v uzavřeném parkovišti nastartovat. Nalezení příčiny znamenalo ztrátu dalších cenných minut a ještě více času přišlo vniveč při následné nucené výměně systému vstřikování paliva.

    Časový rozestup mezi mezi Mouton a Röhrlem byl v tu chvíli už marginální. Do té doby poněkud lhostejný závod najednou sliboval dramatický finiš!

    Ten se ale nakonec neuskutečnil. Michele Mouton totiž ve snaze dohnat ztrátu převrátila Quattro na střechu. Vysílačkou se posádce podařilo přivolat pomoc v podobě Blomqvista s Hertzem v jednom autě a mechaniků v druhém. Ostré Audi bylo opraveno do podoby, ve kterém bylo schopné pokračovat v závodě. Obě dívky znovu vyrazily na trať s houževnatostí, kterou by jim mohla závidět většina mužských kolegů.

    Ve zmatku po kolostřešní kombinaci však přišly dámy o podrobný rozpis. Fabrizia měla k dispozici pouze nepříliš profesionální roadbook, podle kterého se snažila Michèle alespoň rámcově navigovat. K dalšímu vyhrocení situace přispěla přicházející mlha. Bylo tedy velmi složité trefovat správné cesty a odbočky v křižovatkách, navíc v konkurenceschopné rychlosti.

    Druhá havárie byla zřejmě nevyhnutelná. Mouton s Pons však tentokrát uštědřily svému Quattru šrámy, které se na místě opravit nedaly. Konec. Fin. Sen o titulu se rozpustil stejně rychle, jako africká mlha.

    Mouton-Pons / Audi Quattro
    Mouton-Pons / Audi Quattro

    Mistrem proti své vůli

    Paradoxně ve stejném místě, jako Mouton, opustil na chvíli trať také Röhrl. Následky jeho výletu do buše ovšem nebyly pro vývoj zbytku závodu fatální.

    Zpět do cíle dorazil s pohodlným náskokem jako vítěz rally. Tímto triumfem si zároveň zajistil druhý titul mistra světa. Titul, o který na začátku sezóny příliš nestál.

    Pro Michèle Mouton to byla řádně hořká pilulka. V tu chvíli si asi teprve pořádně připustila smrt svého otce. V hotelovém pokoji si tiše zabalila kufr, aby stihla večerní let domů. I když v sezóně 1982 vyhrála tři soutěže, mistryní se díky sledu mnoha událostí nestala. O jejím odhodlaném boji se ale mluví dodnes.


    Do cíle rally v Abidžanu dorazilo po pěti tisících kilometrů závodění v tropických lesích a buši pouze sedm vozů. Názorný příklad, že Rallye Pobřeží slonoviny byla vším, jen ne procházkou rozkvetlým sadem.

    foto:archiv
    Afrika Audi Björn Waldegård Bruno Saby Fabrizia Pons Hannu Mikkola historie Jean Ragnotti Michéle Mouton Opel Ove Andersson Per Eklund Rallye Pobřeží slonoviny Renault Roland Gumpert Stig Blomqvist Toyota Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Duben
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
         1
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      01/04/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

    2
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      02/04/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

    3456789
    10111213141516
    1718192021
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      21/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    22
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      22/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    23
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      23/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    2425262728
    • Rallye Králíky – ČMPR

      Celý den
      28/04/2023-29/04/2023
      https://www.rallyekraliky.cz/
      Rallye Králíky 2023

      Rallye Králíky 2023 – ČMPR

    29
    • Rallye Králíky – ČMPR

      Celý den
      29/04/2023-29/04/2023
      https://www.rallyekraliky.cz/
      Rallye Králíky 2023

      Rallye Králíky 2023 – ČMPR

    30
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.