I v rallysportu existují příběhy, čekající v tichosti, většinou pod nánosem prachu, na své pokračování. V Česku máme jeden takový. Jmenuje se Škoda 160 RS MTX.

Ve stínu projektu z METALEXU blednou i takové veličiny, jako slavné Audi Quattro či nesmrtelné Lancie. Vyrobeny v předepsaných sériích vyrazily dobývat slávu na podnicích mistrovství světa.

BASTARD, jak se projektu Škoda 160 RS přezdívalo, měl však smůlu. Doplatil na dobu svého vzniku. Ačkoli vůz nebyl nikdy homologován, při svých epizodních startech prokázal svou kvalitu. Dnes jen můžeme spekulovat, jakých úspěchů by doma a především za hranicemi dosahoval. O to víc těší fakt, že se všechny tři vozy podařilo zachránit a díky nadšení nových majitelů, postupně uvádět zpět do původního stavu.

V neděli se prý dělat nemá. Dnes jsme si však pracovní povinnosti plnili s mimořádnou potěchou. Téměř po třiceti letech vyjede opět na startovní rampu jeden z trojice slušovických klenotů. A my měli to štěstí, spatřit Bastarda v plné kráse. A nejen to, díky přítomnosti pana Karla Kašpárka, vyzvědět nejednu zajímavost a historku z doby zlaté éry české rally. Rozhovor a další obrázky Bastarda zveřejníme v průběhu týdne.

Škodu 160 RS MTX, kterou v osmdesátých letech sedlala dvojice Karel Kašpárek – Antonín Kounovský, můžete spatřit naživo při Rallye Praha Revival 2013. Ta startuje již tento pátek v centru Prahy.

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře