Šéf týmu Citroën Olivier Quesnel poodhalil roušku tajemství, která ukrývá napjaté vztahy mezi dvojicí Sebastienů.

Interní spory uvnitř týmu Citroën se staly jednou z nejsledovanějších kauz této sezony. S blížícím se koncem roku a začátkem sezony 2012 napětí ve vzduchu houstlo. A jak se to celé seběhlo? Bylo na vině Ogierovo ignorování týmové strategie v Německu, nebo jsou příčiny neshod mnohem hlubší?

Vše začalo v momentě, kdy se nechal Sebastien Loeb slyšet, že na konci sezony skončí. K tomuto rozhodnutí výrazně přispěla změna pravidel, podle které měla v roce 2011 startovat vedoucí posádka jako první v pořadí, což speciálně na šotolinových podnicích znamenalo velkou nevýhodu. Požádali jsme FIA o přehodnocení tohoto rozhodnutí, což však bylo zamítnuto. Žádost podpořil také Ford." Uvedl Quesnel.

Situaci následně zkomplikovala nabídka smlouvy pro Ogiera od Fordu. „Sebastien Ogier dostal nabídku od Fordu na rok 2011 a 2012. Pokud by ji za daných okolností Ogier využil, zůstali bychom bez jezdců! I když jsme měli signály o tom, že Ogier zůstane, museli jsme udělat vše proto, abychom jeho rozhodnutí podpořili," pokračoval Quesnel.

Rally Sardinia znamenala průlom. Poté, co FIA oznámila změnu zmiňovaného pravidla o startovním pořadí pro sezonu 2012, přehodnotil Loeb své rozhodnutí a rozhodl se zůstat v týmu i v následujícím roce, možná také v sezoně 2013.

Na otázku našeho dopisovatele Martina Holmese, zda si myslí, že byl problém vyřešen, Quesnel odpověděl: „Pokud by mi Sebastien Loeb oznámil na začátku sezony své rozhodnutí, zůstat v dalších letech u týmu, s jistotou by mohl počítat s mou plnou podporou. Bylo by to jednoduché. Teď s tím však nic nenadělám. Přes to všechno je vynikající zprávou, že tým Citroën neopouští."

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře