Potíže Prodrive neberou konce. Již tak složitou situaci v týmu zkomplikoval sobotní požár sídla v Banbury.

Prodrive musel urazit motoristického Pána Boha. Jak vyšlo najevo, problémy se vstupem do sezony WRC 2012 nebyly zdaleka tím jediným problémem, který museli ve Velké Británi řešit. Těsně před startem Rallye Monte Carlo, zachvátil sídlo Prodrive požár. Oheň vypukl 7. ledna kolem 4:00 ranní. Při požáru došlo k výrazným škodám na majetku i na technice. Zranění hlášena nebyla.

Kouř a plameny poškodily tréninkové vozy, dva speciály WRC a jedno BMW M3, na kterém probíhala renovace. Jedním z poškozených vozů bylo také MINI připravené pro Arminda Arauja. Nejtěžší škody však napáchal živel v konstrukčním oddělení, ve kterém pracovalo 50 inřenýrů na velmi drahých CAD sytémech. Všichni museli být evakuováni. V pondělí 9. ledna ráno v 11:00 hodin byl sestaven plán obnovy běžného chodu společnosti. S ohledem na předchozí události rozhodně nelze hovořit o pohodových přípravách na start Rallye Monte Carlo. Spousta náhradních dílů a dalšího vybavení byla poškozena. V tu chvíli nebylo možné přesně posoudit rozsah a vážnost situace. Bylo třeba improvizovat. Na řadu přišel úklid.

Ale ne všichni byli ze vzniklé situace smutní. Asi jediným, komu tato nepříjemná komplikace mohla působit radost, byl paradoxně druhý jezdec MINI Armindo Araujo. Že to zní divně?

Jak již bylo zmíněno v úvodu, vůz připravený pro Portugalce byl při požáru poškozen. Následovala rychlá oprava, při které bylo nutné vyměnit řadu dílů. Vše se nakonec stihlo včas, včetně závěrečné revize před odesláním do Valence. A tak Araujo, místo starý vůz se kterýjm Oliveira havaroval ve Francii, mohl očekávat prakticky zcela nové auto.

"Tomu říkám štěstí v neštěstí!" pronesl Armindo s nadsázkou.

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře