Sedmého března se narodil legendární německý jezdec Walter Röhrl. Dvojnásobný mistr světa patří k ikonám světového rallysportu. Na kontě má také titul mistra Evropy a nespočet vítězství včetně čtyř zlatých vavřínů z Rallye Monte Carla. K jeho nezapomenutelným triumfům patří zejména Portugalská rally 1980.
Jízda naslepo
Bavorskému dlouhánovi tehdy bylo 33 let a už třetí sezonu startoval s továrním Fiatem 131 Abarth. Jeho týmovým kolegou byl Fin Markku Alen, který nelibě nesl Röhrlovy úspěchy. V Portugalsku chtěl za každou cenu vyhrát, protože to byla jeho oblíbená soutěž a dominoval zde už třikrát. V roce 1980 se na trati sešla silná konkurence dvaceti továrních jezdců. Po první asfaltové etapě však vedl soukromník Darniche s Lancií Stratos. Po jeho odstoupení šel do čela Alen, ale po problémech s diferenciálem ztratil 3 minuty a musel před sebe pustit svého týmového kolegu. Fin se nevzdal a zatroubil do útoku. Vyhrával jednu vložku za druhou a svoji ztrátu pomalu, ale jistě stahoval. Röhrl zůstával klidný a občas Alenovi porážku vrátil. Stále měl dostatečný náskok.
Situace se zdramatizovala, když do Röhrlova vozu v tlačenici narazila servisní dodávka Fiatu. Italský mechanik vyskočil od volantu se slzami v očích a neustále opakoval: „Mamma mia, mamma mia…“ Vůz se naštěstí podařilo opravit a bratrovražedná bitva mohla pokračovat. Šéfové Fiatu nebyli schopni zmrazit týmové pořadí a Markku Alen stále útočil. Něco se muselo stát. V noci padla v okolí Arganilu hustá mlha a na nejdelší 40kilometrové zkoušce byla viditelnost pouhých 5 metrů. Walter Röhrl měl rozhodující úsek perfektně natrénovaný a večer si v duchu „prjel“ celou trať. Jak sám řekl, mohl by jet i se zavázanýma očima.
Když se v cíli vložky přišel Alenův spolujezdec zeptat na dosažený čas, málem spolkl stopky. Walter Röhrl zajel úsek o 4:40 min rychleji než jeho pronásledovatel. Frustrovaný Fin se už do konce soutěže nezmohl na odpor a rezignoval. V cíli soutěže mu na vítěze scházelo přes 14 minut.
Röhrlova vizitka
Úspěšná kariéra dlouhána z bavorského Řezna začala v roce 1968, kdy debutoval na Rallye Bavaria s malým Fiatem 850 Coupé. První vítězství získal v roce 1971 za volantem třílitrového Fordu Capri RS. S polotovárním Opelem Ascona A získal v roce 1974 titul mistra Evropy a o rok později v Řecku vyhrál první ze 14 soutěží seriálu mistrovství světa. Opel Kadett GT/E s šestnáctiventilovým motorem byl extrémně poruchový a tak v roce 1977 přijal nabídku italské stáje Fiat. Startoval střídavě s modelem 131 Abarth a Lancií Stratos HF. V roce 1980 vyhrál poprvé Rallye Monte Carlo a získal svůj první titul mistra světa. Po krátké epizodě se soukromými vozy porsche se v roce 1982 vrátil k Opelu a s novou Asconou 400 vybojoval v duelu s Michéle Moutonovou druhý světový titul. V následující sezoně přesedlal na Lancii 037 Rally a od roku 1984 hájil barvy Audi. Po zrušení skupiny B startoval s mohutným Audi 200 Quattro a na konci roku 1987 se vzdal aktivní soutěžní kariéry.
Walter Rohrl 1987 Pikes Peak – Audi S1
Na počátku devadesátých let úspěšně závodil v prestižním německém okruhovém seriálu DTM s Audi Quattro V8. Dnes je ozdobou soutěží historiků, jakou je například Eifel Rallye Festival.