Martin Semerád s Michalem Ernstem byli v cíli Britské Rally vyloučeni, když jejich vůz neprošel závěrečnou technickou kontrolou.

Posádka Semerád Rally teamu dokončila Britskou Rally na druhém místě v pořadí PWRC, což jí zaručovalo posun na kýžené třetí místo v celkovém hodnocení PWRC za rok 2011. To byl totiž cíl, který si před startem sezony dali. Při Britské Rally česká posádka předvedla vyrovnaný výkon bez chyb, což znamenalo, že jim v cíli patřilo skvělé druhé místo. Vůz posádky Semerád – Ernst byl ale po slavnostním ceremoniálu, kde si Martin s Michalem převzali poháry, podroben podrobné technické kontrole. Při kontrole byla mimo jiné přeměřována a převažována kolečka v převodovce, ale kromě jiného se kontrolovalo i zavěšení tlumičů, kde nakonec techničtí komisaři dospěli k názoru, že horní uložení tlumičů neodpovídá homologaci pro Mitsubishi Lancer EVO IX. Místo trojůhelníkové podložky v horním uložení byla totiž použita podložka kulatá, která byla shledána v rozporu s fotografií v homologačním listu. Semerád Rally teamu a její posádce bylo rozhodnutí oznámeno a tým se proti rozhodnutí neodvolal.

„Po poradě jsme rozhodli, že nemá smysl se proti rozhodnutí odvolávat. Víme, jak podobné případy dopadly v minulosti. Na obrázku v homologačním listu je skutečně podložka troůhelníková. Tak to prostě je. O tom, zda-li to mohlo přinést nějakou výhodu nemá smysl spekulovat. Díl jsme dostali od renomovaného úpravce soutěžních aut a nikdy jsme bohužel nekontrolovali, jestli je tam správná podložka. Mrzí mě snažení celého týmu a hlavně posádky, která podala perfektní výkon a zajela tak, jak potřebovala, aby se dostala na celkové třetí místo v PWRC. Všechno přišlo vniveč. Víc asi nemá smysl to komentovat," říká hodně smutný šéf týmu Josef Semerád.

Součástka, které se výhrada technických komisařů týkala, byla zakoupena před delší dobou společně s tlumiči od jiného dodavatele a byla už v minulosti několikrát na voze použita. Semerád Rally team díky vyloučení ze soutěže přišel o důležité body v šampionátu a propadl se z míst na stupních vítězů.


Martin Semerád je druhý v PCWRC

Martin Semerád s Michalem Ernstem se po třetím dnu Britské Rally posunuli na druhé místo v PWRC.

Ve třetí etapě Britské Rally se na účastníky mistrovství světa usmálo slunce a dalo tak zapomenout nevlídnému a hodně blátivému počasí ve druhé etapě. Povrch rychlostních zkoušek byl ale i přesto hodně rozmoklý a pokrytý vrstvou bláta, do něhož se místy vyjížděly hluboké koleje. S nimi musela bojovat i česká posádka Martin Semerád – Michal Ernst, která se v sobotu vydala do celkem šesti rychlostních zkoušek. Druhou etapu dokončili na třetím místě v kategorii produkčních vozů se ztrátou zhruba 20 vteřin na Poláka Kosciuszka a plánovali se posunout na druhé místo, které by jim zaručovalo bodový příděl, který potřebují k posunu v absolutním pořadí PWRC zpět na vysněné stupně vítězů.

Martin Semerád: „Už včera večer jsme se dozvěděli, že jsme se posunuli na druhé místo, díky problémům Kosciuszka. V tu chvíli jsme přehodnotili taktiku, protože potřebujeme udržet druhé místo, na které jsme se dostali. Posádka na třetím místě za námi je dost daleko, a tak potřebujeme v klidu dojet. Nebude to ale nic jednoduchého. Auto dnes fungovalo bez problémů a vyhnuli jsme se i větším chybám. Při jednom doskoku jsme trochu poškodili předek našeho auta, kdy mě překvapila vybržděná díra za skokem, kde jsme zavadili předkem auta. Jinak jsme jeli hodně v pohodě a vůbec neútočíme. Máme před sebou ještě hodně kilometrů a i v loňském roce jsme byli před startem poslední etapy na druhém místě, ale nevyšlo nám to. Stát se může ještě všechno. Dokud nebudeme v cíli, nemůžeme ztratit koncentraci. Celkově se mi ale rychlostní zkoušky třetí etapy líbily, bylo to ale hodně uklouzané. Zítra nás čekají zkoušky, které už známe z předchozích let, pojedou se ale v protisměru."

V poslední etapě Britské Rally musí ještě Martin Semerád absolvovat šest rychlostních zkoušek, z nichž jedna bude tradiční power stage, kterou bude televize přenášet v přímém přenosu do několika satelitních kanálů. Do cíle čtvrté etapy a i celé Britské Rally v Cardiffu přijedou první posádky v neděli krátce po druhé hodině odpoledne místního času.


Semerád s Ernstem úspěšně zahájili Britskou Rally

Martin Semerád s Michalem Ernstem úspěšně vstoupili do Rally of Wales, soutěže, kde se bojuje o titul mistra světa.

Diváci, kteří sledovali zápolení posádek na trati Britské Rally, měli dnes hodně těžké na trati poznat, že se k nim blíží modrobílé Mitsubishi Lancer Evo IX posádky Martin Semerád – Michal Ernst. Soutěžní vozy se dnes totiž po pár kilometrech na trati Britské Rally proměnily ve stejnobarevné „hroudy bláta", které z dálky vypadaly všechny stejně. Tak obtížné podmínky dnes panovaly na tratích velšské vysočiny, kterou hodně ztížil déšť v odpoledních hodinách a hlavně mlha v podvečer. Ta vytvořila na trati takové podmínky, že jezdci doslova mluvili o peklu a každý z nich se s danou situací vyrovnával po svém. Roli také hrálo, v jakém místě která posádka vjela do mlžného mraku, protože mlha se po trati stále stěhovala.

„Chvílemi jsme vůbec nevěděli, kam jedeme, a tak jsme hodně zpomalovali. I tak se nám v závěru dne ale podařilo stáhnout násko Poláka Kosciuszka na dvacet vteřin, což v těchhle podmínkách není mnoho. Je to ale trochu zavádějící, protože jsme po dvou dnech závodění teprve v cíli druhé etapy, a máme toho ještě mnohem víc před sebou, než za sebou. S dnešním výkonem nejsem úplně spokojený, protože jedeme dost vlažně. Neděláme sice chyby, ale chybí trochu dravosti a lepší časy, které by nás držely v kontaktu s nejrychlejšími v kategorii produkčních vozů, kteří skutečně letí. Na rychlostní zkoušky druhé etapy se moc těším, protože patří k tomu nejhezčímu tady na Rally of Wales," říká Martin Semerád, kterému patří v cíli první etapy třetí místo v kategorii produkčních vozů.

M. Semerád  Wales 2011

V předchozích soutěžích mistrovství světa měly kolísavou výkonnost pneumatiky Dmack, které Martin Semerád letos obouvá na své závodní Mitsubishi. Proto jsme se jej zeptali, jak to s pneumatikami je na Rally of Wales:

„Pneumatiky fungují dobře, jsem s novou směsí spokojený. Podmínky na trati jsou skutečně těžké a nemáme zásadní problém s gripem ani s výdrží pneumatik. Jsem i spokojený s nastavením auta, které se nám podařilo dobře najít pro tento typ rychlostních zkoušek."


Martin Semerád odstartoval do Britské Rally

Martin Semerád s Michalem Ernstem mají za sebou první tři rychlostní zkoušky Britské Rally, poslední soutěže mistrovství světa roku 2011.

Tři rychlostní zkoušky zahájily Britskou Rally. Posádky nejprve ve dvojím průjezdu absolvovaly krátkou, necelých pět kilometrů dlouhou a asfaltovou RZ Great Orme a následně na ně čekal klasický test Clocaneog o délce přes patnáct kilometrů. Zejména na něm panovaly dost těžké podmínky, kdy se mlha mísila s tmou, což bylo hodně složité pro posádky. Přesný rozpis byl alfou i omegou úspěchu.
Martin Semerád s Michalem Ernstem drží po třech odjetých rychlostních zkouškách páté místo v PWRC se ztrátou přes čtyřicet vteřin na vedoucího Fina Nikkaru, kterého Martin Semerád dobře zná ze svého působení v Pirelli Stars Driver Teamu. Nikkara ale Semeráda neohrožuje v pořadí PWRC. Pozice v dosahu Švéda Flodina a Poláka Kosciuska je ale to, co si Semerád Rally team před startem Britské Rally předsevzal.

„Nemůžeme se bezhlavě vrhnout do nějaké stíhačky. Víme, že Britská Rally je hodně těžká a hlavně dlouhá rally. Máme před sebou ještě tři dny. Teď večer mají mechanici jen krátký čas v remote servisu na opravu auta, které pak bez servisu zítra vyrazí na čtyři dlouhé rychlostní zkoušky. Bude to hodně o výdrži," říká po prvním dnu Britské Rally šéf týmu, Josef Semerád.

Martin Semerád první tři odjeté rychlostní zkoušky komentuje: „Je to zatím v pohodě. První dvě RZ hodně klouzaly a na třetí byla hodně velká mlha, což se světelnou rampou není nic příjemného. Občas nebylo vůbec nic vidět. Ok, jsme tu, máme před sebou dlouhou soutěže a uděláme, co umíme."


Martin Semerád má před sebou finále

Účastníci mistrovství světa produkčních vozů PWRC Semerád s Ernstem budou v Británii bojovat o celkové umístění v šampionátu produkčních vozů.

Česká posádka ve složení Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem vstoupila letos do mistrovství světa jak nejlépe mohla a to hned vítězstvím při Švédské Rally. Následovalo portugalské pneumatikové trápení a zámořský start v daleké Argentině. Po třech odjetých soutěžích PWRC ale Semerád s Ernstem stále vévodili výsledkové tabulce PWRC a až bodový výpadek po havárii ve Finsku a smolná Španělská Rally znamenaly postupný sestup na současné čtvrté místo. Druhého Patrika Flodina a čtvrtého Martina Semeráda ale dělí jen osm bodů a o místa na „bedně" se tedy bude bojovat až do úplného finále. Šanci na pódiové umístění má minimálně pět jezdců. Již jistý mistr světa Hayden Paddon při Britské Rally vyzkouší vůz vyšší kategorie a odstartuje ve třídě R4.

Martina Semeráda tento rok čeká již třetí start na Britské Rally. V roce 2009 zde se žlutým Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Stars Driver teamu a po bohu Bohuslava Ceplechy uspěl a odvážel si premiérové pódiové umístění v soutěži mistrovství světa a poháry za třetí místo. Minulý rok jej z velmi pěkně rozjetého závodu z druhého místa vyřadil výpadek v samotném závěru soutěže, kdy se nepodařilo modrobílé týmové Mitsubishi Lancer EVO IX vyprostit z bahnitého příkopu. Letos má před sebou Martin hodně klíčový závod, kde se rozhodne, zda-li sezonu v mistrovství světa zakončí Semerád Rally team tak, jak si na začátku předsevzal, tedy s celkovým výsledkem na stupních vítězů.

Martin Semerád s Michalem Ernstem jsou nyní po shakedownu a seznamovacích jízdách Britské Rally, a tak jsme se s ním spojili a chtěli vědět, jaké jsou dojmy před startem důležitého závodu.

„Momentálně je tady ve Walesu překvapivě docela nevlídné počasí. Takže taková britská klasika. Máme za sebou test a dva dny seznamovacích jízd a jak jsme viděli, tak povrch rychlostních zkoušek je hodně rozbahněný a dost měkký. Netradičně v neděli jsme s týmem absolvovali test, kde jsme sice neměli možnost vyzkoušet poslední specifikaci nové pneumatiky, kterou Dmack nominoval jako „joker" (specifikace pneumatiky může být upravena v průběhu sezony a každý výrobce má jen jednu možnost změny) na tuto soutěž, ale i s tou stávající byly časy velmi dobré a já věřím a doufám, že s novou směsí to bude ještě lepší. Jde nám tady o hodně a bude to asi nejdůležitější závod v mé dosavadní kariéře. Chceme se vrátit zpátky na bednu v celkovém hodnocení PWRC a tomu podřídíme vše. V tuhle chvíli je dost obtížné spekulovat nad tím, jaké umístění k tomu bude potřeba. My se budeme snažit jet co nejlépe hned od začátku, ale délka a náročnost soutěže nedovoluje žádné kamikaze. Nálada v týmu je docela optimistická a do závodu se těšíme. Historicky se mi tady ve Velké Británii dařilo, jak při mém prvním startu s Bohoušem, kdy jsme dojeli na třetím místě, tak loni s "myšákem" jsme odpadli dokonce z druhého místa. Letos se musíme podobným chybám vyvarovat. Rally bude hodně dlouhá a náročná na fyzičku. Jsou tady každý den hodně dlouhé přejezdy ze servisu a na závěr dne do uzavřeného parkoviště v Cardiffu, ale to mají všichni stejné," říká Martin Semerád, který odstartuje do první rychlostní zkoušky Britské Rally ve čtvrtek 10 .listopadu kolem třetí hodiny odpoledne místního času.

Share.
Leave A Reply