Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»Wales: Fordu patřily celé stupně vítězů
    Nezařazené

    Wales: Fordu patřily celé stupně vítězů

    By Tomáš Plachý13.11.20115 Mins Read

    Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila z týmu Ford Abu Dhabi dnes zvítězili v soutěži s oficiálním názvem Wales Rally GB, která byla závěrečným podnikem letošního mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích. Také další dvě místa na stupních vítězů patřila vozům Ford Fiesta RS WRC. Pro finskou posádku bylo toto vítězství páté v kariéře a první od loňského července.

    Latvala byl nejrychlejší v jedenácti ze třiadvaceti rychlostních zkoušek a vyhrál s náskokem 3 minuty 42,2 sekundy před posádkami Mads Östberg / Jonas Andersson a Henning Solberg / Ilka Minor ze soukromého týmu M-Sport Stobart Ford.

    Fiestě RS WRC patřily nejen kompletní stupně vítězů, ale celkem osm z devíti nejvyšších příček výsledkové listiny. V poslední soutěži letošního šampionátu tak vůz zopakoval svůj triumfální debut ve Švédsku, kde v únoru Fiesta RS WRC rovněž obsadila první tři místa. Tehdy zvítězil Mikko Hirvonen se spolujezdcem Lehtinenem.

    Silný déšť proměnil velšské lesy v obrovskou bahenní lázeň. Po oba úvodní dny se jezdci potýkali s akutním nedostatkem přilnavosti, teprve poté ukázalo počasí svoji přívětivější tvář a přichystalo pro sobotní a nedělní etapu poněkud lepší podmínky. Soutěž obsáhla prakticky celý Wales. Ve čtvrtek odpoledne se začínalo na severu ve městě Llandudno a po 353,53 ostrých kilometrech dnes soutěžící posádky končily na jihu v Cardiffu.

    Latvala se zpočátku necítil dobře. Později se však jeho zdraví zlepšilo a spolu s tím šla nahoru i jeho rychlost. Po dramatickém duelu se Sébastienem Loebem uzavřel páteční etapu se ztrátou pouhé 1,1 sekundy na francouzského soupeře. V sobotu odpoledne šestadvacetiletý finský talent ještě zrychlil a posunul se do čela průběžného pořadí, nicméně náskok 6,1 sekundy mu jisté vítězství rozhodně nezaručoval. Vždyť před startem nedělní etapy měl před sebou ještě 84,04 měřených km, rozložených do šesti rychlostních zkoušek v horách Brecon Beacon a vojenském újezdu Epynt.

    Latvala postupně upevňoval svoje vedení, ale jakmile Loeb odstoupil, okamžitě zvolnil a po zbytek soutěže volil uměřené tempo. Přesto cestou na cílovou rampu v prostorách cardiffského hradu vyhrál ještě dvě rychlostní zkoušky.

    ⇥

    „Tohle je úžasný způsob, jak ukončit sezónu. Bylo to už dlouho, co jsem vyhrál naposledy, a mezitím mě potkalo několik frustrujících zkušeností, ale to je teď za mnou. Ve druhé polovině sezóny začalo všechno klapat a mám velkou radost, že jsem tady vyhrál. Na britské rallye jsem startoval už podesáté a v roce 2002 zde začala moje kariéra ve WRC, takže se tu cítím trochu jako na domácí soutěži."

    "Když Seb dnes dopoledne odstoupil, spadl ze mě všechen tlak. Zvolnil jsem a neriskoval, ačkoliv přejít z jízdy naplno do opatrnějšího tempa bylo těžké. Našel jsem ovšem dobrý rytmus a udržel si koncentraci, což není snadné, když nejedete na limitu. Tým fungoval po celý rok skvěle a tohle byl nádherný závěr sezóny," zopakoval Latvala, který za svůj výkon obdržel rovněž ocenění Abu Dhabi Spirit of the Rally.

    Jeho noví týmoví kolegové Jevgenij Novikov a Denis Giraudet s další Fiestou RS WRC skončili při svém debutu v barvách továrního týmu Ford Abu Dhabi sedmí. „V první části soutěže byly podmínky opravdu těžké, stanovil jsem si tedy za cíl hlavně soutěž dokončit. I přes nějaké problémy se mi to povedlo a jsem rád, že jsem se vyhnul dramatům, s nimiž se potýkali někteří jiní jezdci," připustil ruský pilot.

    Ředitel týmu Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson prohlásil, že poté, co v pátek Hirvonen havaroval a přišel tak o naději na mistrovský titul, bylo Latvalovo vítězství pro tým „velkou útěchou".

    ⇥

    „Jari-Matti byl celý víkend třída. První dopoledne se necítil dobře, ale když se mu potom ulevilo, nikdo na něj po stránce rychlosti neměl. Do soutěže jsme nastupovali s nadějí na titul mistra světa. To se bohužel nesplnilo, ale vítězství, obsazení celého pódia a osm z devíti nejrychlejších časů pro Fiestu RS WRC je velká útěcha," řekl.

    Sportovní ředitel Ford of Europe Gerard Quinn doplnil: „Měli jsme těžkou sezónu a přijet sem a ztratit Mikka (Hirvonena) tak brzy, to bylo hořké zklamání. Nicméně jsme se přes to přenesli a Jari-Matti svým zcela zaslouženým vítězstvím prokázal zlepšenou formu. Mám radost i za něj, vzhledem k tomu, jak skvěle se ujal podpory Mikka v uplynulých soutěžích. Je to skutečný týmový hráč.

    Fiesta RS WRC zde získala první tři místa a je příhodné, že zakončila sezónu stejně, jako ji začala – obsazením celých stupňů vítězů. Mé gratulace patří rovněž Craigu Breenovi a Garethu Robertsovi, kteří včera vyhráli s Fiestou R2 titul v sérii FIA WRC Academy Cup," dodal Quinn.

     

    Situace u dalších týmů Ford

    Mads Östberg a Jonas Andersson vybojovali již podruhé pomyslné stříbro pro tým M-Sport Stobart Ford, přičemž jejich týmoví kolegové Henning Solberg a Ilka Minor skončili hned za nimi a připsali si tak svůj dosud nejlepší výsledek. Posádka Matthew Wilson / Scott Martin dojela pátá, před duem Ott Tänak / Kuldar Sikk, které v Británii debutovalo s Fiestou RS WRC. Dennis Kuipers a Frederic Miclotte v barvách FERM Power Tools byli osmí. Krasojízdu Fiesty RS WRC uzavřeli devátým místem Ken Block a Alex Gelsomino z týmu Monster.

    Český jezdec Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem projeli cílem jako dvaadvacátí. Soutěž dokončili podle pravidel SupeRally poté, co v pátek odstoupili s poškozeným podvozkem.

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.