Legendární Audi Quattro by se mohlo vrátit do kolotoče Mistrovství světa v rally v novém projektu Mattiase Ekströma.


Proč zrovna Audi?

Ekström je spojován s automobilkou Audi již delší dobu. V sezónách 2014 až 2019 startoval s modelem S1 v závodech Mistrovství světa v rallycrossu. V roce 2016 získal titul, v následujících dvou sezónách pak obsadil druhá místa.

Audi Quattro A1 Rally2

Ekström pod hlavičkou nově vzniklého týmu EKS JC začal vyvíjet Audi Quattro A1 specifikace Rally2, které by se mohlo stát v budoucnu zajímavou volbou pro starty v kategorii WRC2 a WRC3. Vůz byl postaven podle předpisů FIA ve spolupráci s jihoafrickou společností Rally Technic a je potvrzeno, že bude technicky způsobilý pro soutěže světového šampionátu.

“Když byla na trh uvedena nová generace modelu A1, byl jsem si zcela jistý, že jí chci použít pro stavbu nového závodního speciálu” řekl Ekström. “A protože má vášeň pro rally je veřejným tajemstvím, bylo velmi brzy jasné, že se bude jednat o rallyový vůz.”

Audi Quattro A1 má motor o objemu 1.6 litru s maximálním výkonem 263 koňských sil. Prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky je přenášen na obě hnané nápravy.

Testy, testy, testy…

“V současné chvíli je auto připravené. Musíme s ním však absolvovat pořádnou porci testovacích kilometrů, při kterých získáme nové informace, jež povedou k dokonalému odzkoušení a vyladění jednotlivých komponent. “Ájednička” bude nejprve testována na šotolině a sněhu, až později okusí povrch kvalitních asfaltových silnic. Vývojovým jezdcem byl určen někdejší juniorský šampion WRC Emil Bergkvist.

„Zatím neexistuje jasný termín, kdy se s Audi zúčastníme nějaké ostré soutěže. Pokud půjde ale vše podle plánu, mělo by se tak stát na přelomu jara a léta. Prozatím budeme s autem jezdit pouze my sami. V případě, že vývoj bude postupovat správným směrem, jej rádi nabídneme k pronájmu či prodeji případným zájemcům.” řekl Ekström

Ředitel společnosti Rally Technic Chris Coertsee hovoří o projektu s opravdovým nadšením. “Specifikace Rally2 kombinuje jedinečnou rovnováhu mezi cenou a výkonem. V našem případě je navíc spojena s legendární značkou.”

Připomeňme si, že automobilka Audi vyvolala na počátku 80. let v rally nečekanou revoluci. Přišla s modelem Quattro, který byl poháněn přeplňovaným motorem a disponoval pohonem všech kol.”


VIDEO: AUDI QUATTRO A1 RALLY2 by EKS JC

VIDEO: Stig Blomqvist testuje Audi od EKS JC

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře