RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Star rally: Opel Ascona 400
    Soutěžáky

    Star rally: Opel Ascona 400

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser21.8.2011Updated:3.2.2020Žádné komentáře3 Mins Read

    Ve Zlíně se při Star Rally Historic představí otec a syn Bérešovi. Za zmínku stojí vozy, se kterými Jozef Béreš senior i syn „Dodi“ odstartují. Nejprve „Dodiho“ Opel Ascona 400.


    Opel Ascona 400 – Německá klasika

    Jozef Béreš ml. – (startovní číslo 2)

    Při Star rally se nejede na čas, ale ve startovní listině lze nalézt aktivní špičkové jezdce. Jedním z nich je čtyřnásobný slovenský mistr Jožka Béreš mladší, který letos střídá Škodu Fabia S2000 a WRC. Ve Zlíně se však šestadvacetiletý„Dodi“ objeví za volantem vozu Opel Ascona 400, se kterým dříve startoval jeho otec. Všichni zasvěcení dobře vědí, že jméno Béreš je zárukou atraktivní podívané. Mnozí mají ještě v živé paměti, jak se před dvěma lety proháněl kolem „jednadvacítky“ s Ladou VFTS 1600 skupiny B.


    Opel Ascona 400

    Nejúspěšnější soutěžní vozů značky Opel. Základem byl model Ascona B sk. A, se kterým získal Kleint titul mistra Evropy v roce 1979. O rok později byl pod kapotu instalován podstatně silnější motor s šestnáctiventilovou hlavou, kterou konstruovala renomovaná firma Cosworth. Pohonná jednotka o objemu 2,4 litru byla umístěna podélně pod přední kapotou a disponuje solidním výkonem 270 koňských sil. Podobně jako u Fiatu 131 Abarth se jedná o klasickou koncepci vozu s pětistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Také askona má rozšířené blatníky, kapoty z laminátu a její hmotnost přesahuje jen těsně 1000 kg. Velkou předností vozu je silný motor a skvělý podvozek. „Vůz byl přetáčivý a mohl jsem si s ním doslova hrát,“ chválil opel mistr světa Walter Röhrl. „Tehdy si všichni mysleli, že proti quattrům nemáme šanci. Na asfaltě jsme však byli rychlejší a opel nádherně reagoval na ruční brzdu. Ascona 400 byla dokonce konkurenceschopná i na kluzkém povrchu. Na rozdíl od čtyřkolky jezdec přesně cítil ztrátu adheze a mohl na ni okamžitě reagovat.“ Vůz má na kontě vítězství na čtyřech soutěžích MS včetně Rallye Monte Carlo a Rally Safari. Röhrl s ním v roce 1982 v ostrém souboji s Michéle Moutonovou získal jezdecký titul, v hodnocení značek obsadil německý výrobce druhou příčku za favorizovaným Audi.


    Opel Ascona 400 na Barum rally

    Opel Ascona 400 patřil na počátku osmdesátých let k nejlepším soutěžním vozům světa a zlatým písmem se zapsal i do análů Barum rally. Do Gottwaldova ho v roce 1982 poprvé přivezl Rakušan Gerhard Kalnay a hned při své premiéře zvítězil. Kalnay patřil v osmdesátých letech mezi úzkou rakouskou špičku a silný opel mu seděl jako ulitý. Vyhrál tehdy dvanáct rychlostních zkoušek a svého největšího soupeře Nora Hauglanda porazil o celou minutu. O rok později se Kalnay vrátil na místo činu, ale tentokrát se od něj Štěstěna odvrátila, když na sedmé vložce musel vzdát pro poruchu vodního čerpadla. V roce 1984 převzal štafetu novější model Opel Manta 400, se kterým si Němec Moosleitner dojel pro stříbrný věnec.


    Opel Ascona 400 sk. 4 (1982) – technické parametry

    Motor: Řadový šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 2420 ccm uložený vpředu podélně. Nejvyšší výkon 270 k při 7200 ot/min. Největší krouticí moment 280 Nm při 5000 ot/min. Dvojité karburátory Weber 48 DCOE.
    Převodové ústrojí: Pohon zadních kol. Pětistupňová převodovka.
    Podvozek: Vpředu dvojité závěsy kol, vzadu tuhá náprava s rádiusovými rameny plynokapalinové tlumiče pérování, a vinuté pružiny. Vpředu i vzadu ventilované kotoučové brzdy průměru 289/ 277 mm.
    Rozměry a hmotnost: Dvoudveřová samonosná ocelová karoserie. Délka 4320 mm, šířka 1664 mm, výška 1360 mm, rozvor 2518 mm, rozchod kol 1384/ 1379 mm. Homologační hmotnost 1050 kg.

    Barum Czech Rally Zlín historické automobily Jozef Béreš Opel Ascona Star rally historic Zlín závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Testovací den před BRCZ – Halenkovice 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.