Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Star rally: Opel Ascona 400
    Soutěžáky

    Star rally: Opel Ascona 400

    By Zdeněk Weiser21.8.20113 Mins Read

    Ve Zlíně se při Star Rally Historic představí otec a syn Bérešovi. Za zmínku stojí vozy, se kterými Jozef Béreš senior i syn „Dodi“ odstartují. Nejprve „Dodiho“ Opel Ascona 400.


    Opel Ascona 400 – Německá klasika

    Jozef Béreš ml. – (startovní číslo 2)

    Při Star rally se nejede na čas, ale ve startovní listině lze nalézt aktivní špičkové jezdce. Jedním z nich je čtyřnásobný slovenský mistr Jožka Béreš mladší, který letos střídá Škodu Fabia S2000 a WRC. Ve Zlíně se však šestadvacetiletý„Dodi“ objeví za volantem vozu Opel Ascona 400, se kterým dříve startoval jeho otec. Všichni zasvěcení dobře vědí, že jméno Béreš je zárukou atraktivní podívané. Mnozí mají ještě v živé paměti, jak se před dvěma lety proháněl kolem „jednadvacítky“ s Ladou VFTS 1600 skupiny B.


    Opel Ascona 400

    Nejúspěšnější soutěžní vozů značky Opel. Základem byl model Ascona B sk. A, se kterým získal Kleint titul mistra Evropy v roce 1979. O rok později byl pod kapotu instalován podstatně silnější motor s šestnáctiventilovou hlavou, kterou konstruovala renomovaná firma Cosworth. Pohonná jednotka o objemu 2,4 litru byla umístěna podélně pod přední kapotou a disponuje solidním výkonem 270 koňských sil. Podobně jako u Fiatu 131 Abarth se jedná o klasickou koncepci vozu s pětistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Také askona má rozšířené blatníky, kapoty z laminátu a její hmotnost přesahuje jen těsně 1000 kg. Velkou předností vozu je silný motor a skvělý podvozek. „Vůz byl přetáčivý a mohl jsem si s ním doslova hrát,“ chválil opel mistr světa Walter Röhrl. „Tehdy si všichni mysleli, že proti quattrům nemáme šanci. Na asfaltě jsme však byli rychlejší a opel nádherně reagoval na ruční brzdu. Ascona 400 byla dokonce konkurenceschopná i na kluzkém povrchu. Na rozdíl od čtyřkolky jezdec přesně cítil ztrátu adheze a mohl na ni okamžitě reagovat.“ Vůz má na kontě vítězství na čtyřech soutěžích MS včetně Rallye Monte Carlo a Rally Safari. Röhrl s ním v roce 1982 v ostrém souboji s Michéle Moutonovou získal jezdecký titul, v hodnocení značek obsadil německý výrobce druhou příčku za favorizovaným Audi.


    Opel Ascona 400 na Barum rally

    Opel Ascona 400 patřil na počátku osmdesátých let k nejlepším soutěžním vozům světa a zlatým písmem se zapsal i do análů Barum rally. Do Gottwaldova ho v roce 1982 poprvé přivezl Rakušan Gerhard Kalnay a hned při své premiéře zvítězil. Kalnay patřil v osmdesátých letech mezi úzkou rakouskou špičku a silný opel mu seděl jako ulitý. Vyhrál tehdy dvanáct rychlostních zkoušek a svého největšího soupeře Nora Hauglanda porazil o celou minutu. O rok později se Kalnay vrátil na místo činu, ale tentokrát se od něj Štěstěna odvrátila, když na sedmé vložce musel vzdát pro poruchu vodního čerpadla. V roce 1984 převzal štafetu novější model Opel Manta 400, se kterým si Němec Moosleitner dojel pro stříbrný věnec.


    Opel Ascona 400 sk. 4 (1982) – technické parametry

    Motor: Řadový šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 2420 ccm uložený vpředu podélně. Nejvyšší výkon 270 k při 7200 ot/min. Největší krouticí moment 280 Nm při 5000 ot/min. Dvojité karburátory Weber 48 DCOE.
    Převodové ústrojí: Pohon zadních kol. Pětistupňová převodovka.
    Podvozek: Vpředu dvojité závěsy kol, vzadu tuhá náprava s rádiusovými rameny plynokapalinové tlumiče pérování, a vinuté pružiny. Vpředu i vzadu ventilované kotoučové brzdy průměru 289/ 277 mm.
    Rozměry a hmotnost: Dvoudveřová samonosná ocelová karoserie. Délka 4320 mm, šířka 1664 mm, výška 1360 mm, rozvor 2518 mm, rozchod kol 1384/ 1379 mm. Homologační hmotnost 1050 kg.

    Barum Czech Rally Zlín historické automobily Jozef Béreš Opel Ascona Star rally historic Zlín závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.