RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    • Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023

      Škoda Fabia RS Rally2 / Kurka-Vajík by Rallye Design

      15.8.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Historie»Rallye Sanremo 1988 – soutěž plná karambolů
    Historie

    Rallye Sanremo 1988 – soutěž plná karambolů

    By Ivo Nowi Novák8.11.20205 Mins Read

    Kankkunen vzal svou porážku sportovně – dokonce mu nechyběl humor, když přišel o vedení a musel pěšky pár kilometrů mlhou a deštěm k servisním vozům. To už věděl, že jeho přítel a soupeř Miki Biasion, je na nejlepší cestě převzít po něm korunu soutěžáckého krále.


    Pro nikoho to nebylo překvapení. Lancia už se postarala, aby zbylí dva kandidáti šanci ztratili. Oba doslova bez boje. FISA totiž stanovila, že mistr světa musí mít za sebou start alespoň v jednom podniku konaném mimo Evropu. Markku Alén zmeškal poslední příležitost v Pobřeží slonoviny. A pokud jde o Alexe Fioria, tovární tým ho místo na RAC rally, závěrečného kola šampionátu, poslal do Austrálie.

    Itálie měla v kapse první světový titul své značky i jezdce v motoristickém sportu za posledních 35 let.

    Tým Toyota i Ford v nevýhodě

    Zvláštní charakter této soutěže vyžaduje velké zkušenosti.

    Kdo je neměl, byla Toyota. Od 70. let, kdy se účastní mistrovství světa, do Itálie nikdy nezavítala a její jezdci Juha Kankkunen a Kenneth Eriksson jen jedinkrát (za volanty jiných značek). Těžko se dalo počítat, že ze sebe vydají maximum schopností. Toyoty přesto nečekaně dokázaly v náročných rychlostních zkouškách vedoucích po asfaltu držet s Lancií krok.

    Rallye Sanremo 1988 - Eriksson - Toyota Celica GT4 ST165

    Spíše se to čekalo od Fordů s pohonem zadních kol, ale ty zbrzdila nepřízeň počasí – mokré asfaltky jim prostě nesvědčily. A to si Ford chtěl napravit pověst pošramocenou v podnicích domácích mistrovství Blomqvistovými neúspěchy.

    Jeho auto skupiny A nejednou porazil Gianfranco Cunico s vozem skupiny N.

    Větší pozornost než k Biasionově počínání byla upřena ke skupině N. I když Belgičan Pascal Gaban dostal zelenou ke startu až pět dní před soutěží, získal sedmibodový náskok před Argenticem Jorge Recaldem, který rallye nedokončil – v 31. rychlostní zkoušce ho vyřadilo pérování.

    Po absenci v Rallye Pobřeží slonoviny se předposledního podniku sezóny zúčastnilo deset prioritních jezdců „A“. Čtyři z nich ze soutěže odstoupili, ale šest se jich umístilo do 7. příčky.


    Rozporuplná etapa v okolí Turína

    Novinkou bylo, že vedle Sanrema se na pořádání (a hlavně financování) rallye podílelo město automobilového průmyslu Turín – nutno dodat, že k malé potěše účastníků.

    Opět se změnil název, ale především trasa. Turínské peníze způsobily, že tam končila první a začínala třetí etapa a na asfaltkách v okolí města se odehrávala druhá. Aby byl zachován poměr mezi asfaltovými a šotolinovými silnicemi, byla zkrácena závěrečná trať na severu od Sanrema.

    Jezdci si po tréninku stěžovali, že kopcovitý terén u Turína není pro automobilové soutěže vhodný. Lonzo bude tak ucpáno, že se tudy nebude moct projet. Radost neměli ani z dlouhých úseků po autostrádě. V minulosti byly asfaltové silnice v Ligurii a šotolinové v Toskánsku spojeny hodně dlouhými tranzitními úseky, nyní trasa vedla do trojúhelníku, což situaci jen zhoršovalo.

    Pár změn bylo i k lepšímu, například ceny pro jezdce do 28 let v celkové hodnotě 7.5 miliónu lir (5400 dolarů).


    Déšť, děšť a zase jen déšť

    Po řadě hezkých, slunečných dnů se počasí změnilo v předvečer startu. Silnice za Sanremem byly mokré a šance aut s pohonem zadních kol silně poklesly. Všude se diskutovalo o pneumatikách. Tolik vody, jako hrozily černé mraky, zase nebylo, ale stačilo to. Vozovky byly příliš kluzké, poseté listím a dokonce ještěrkami a žábami.

    Toyota v čele soutěžního pole po prvním dni na asfaltu – to byl pro Lancii šok!

    Těch ale přišlo více. Na Cunica čekal hned v první rychlostní zkoušce za tunelem u San Romola. Tam při výjezdu zapomněl zahnout doleva a ocitl se mimo trať. Gabriele Noberasco havaroval po tom, co se mu nezavřel přívod benzínu. Didier Auriol vytočil ukázkové hodiny, jenž ho stály 15 sekund. Nečekané bylo i vedení Aghiniho na Peugeotu ve skupině N.

    Večer v Turíně bylo sucho, ale ráno už zase pršelo. V první erzetě druhé etapy měl ošklivou bouračku Kankkunen a záhy ho napodobili dva jezdci.

    Havárie s fatálními následky

    Nejprve Carole Vergnaud a po něm Jean-Marc Dubois, oba Francouzi s Citroënem AX Sport.

    Druhý jmenovaný se zřítil do téměř třicetimetrové rokle. Pilot byl na místě mrtev. Spolujezdec Robert Moynier zemřel čekaje na záchranku. V prohlášení pořadatelé uvedli, že se sanitka dostavila za 11 minut, ale Vergnaud na svých hodinkách naměřil 50 minut. „Celou dobu jsem sledoval čas a doufal, že ho stihnou zachránit,“ řekl zdrceně.

    Ve třetí rychlostní zkoušce druhé etapy pak havaroval Bossini, když se mu zablokovaly brzdy, srazil jednoho diváka a sám si poranil nohu po nárazu do zdi.

    V následující erzetě vylétl z tratě Auriol s Fordem Sierra, jemuž se pro změnu zablokovalo kolo. Pořadatelé pak raději zrušili sedmou „erzetu“.

    Většinu třetího dne opět lilo. V průběhu etapy se čtyři Lancie dostaly na první čtyři místa a ty už neopustily.

    Ve 4. etapě zlomená rozvodový tyč ventilu přiměla odstoupit československou posádku Kvaizar – Janeček. Čest škodovek ve třídě do 1300ccm zachránila třetím místem britská dvojice Warren Hunt-Duncan Forester (v soutěži do mladších 28 let celkově čtvrtá a nejlepší neitalská) se Škodou 130 L, speciálně upravené s řízením vpravo.

    vyšlo v měsíčníku MOTOR, ročník 1988

    Alex Fiorio Andrea Aghini Didier Auriol Gianfranco Cunico historie soutěží Itálie Juha Kankkunen Lancia Delta HF Integrale Markku Alén Miki Biasion Rallye Sanremo sezóna 1985 Škoda Svatopluk Kvaizar Toyota WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák19.7.2023

    Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

    By Ivo Nowi Novák5.5.2023

    Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

    By Jakub Skýpala1.5.2023

    WRC Croatia rally 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Fotogalerie rally
    17.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.