Miki Biasion, pravděpodobně nejvíce podceňovaný a opomíjený dvojnásobný mistr světa. Většina lidí ani neví jeho skutečné jméno, které je Massimo.

Matný lesk Massima Biasiona byl dán malou okázalostí člověka, jemuž národnost předurčovala pravý opak. Svou povahou, které dominovala rozvaha a rozum, se nejvíce podobal další legendě světové rally, Walteru Röhrlovi. Na rozdíl od Biasionova týmového parťáka Markku Aléna. Jezdce s finským pasem, který svým temperamentem připomínal Itala daleko víc než samotný Miki.

Přitom na sklonku let osmedesátých, po zákazu skupiny B, byl prakticky neporazitelný. Svou konkurenci drtil způsobem, který dnes předvádí Sebastien Loeb. Výsledkem byly již zmíněné dva tituly mistra světa z let 1988 a 1989.

Senzaci nehledejte

Tajemství Biasionova úspěchu řešili soupeři i odborníci. Miki s největší pravděpodobností dokázal vyhrávat díky perfektnímu analytickému myšlení, kterým dokázal vstřebat rozdíly nové skupiny A rychleji než konkurence.

Vozy Group A vyžadovaly zcely jiný přístup, než monstra skupiny B. Paradoxně s nimy bylo třeba zacházet s vetší „brutalitou, což minimálně zpočátku kontrastovalo s jejich křehkostí. Miki to však dokázal, Adaptoval se nejlépe ze všech jezdců a prakticky okamžitě začal vyhrávat. Druhým faktorem byl Biasionova schopnost formovat tým lidí kolem něj, což uměla taky jen hrstka pilotů v seriálu MS.

Statistika nuda je ?!

V mistrovství světa zajel 378 nejrychlejších časů v RZ na 78 podnicích. Na 40 z nich vystoupal na stupně vítězů z toho 17 krát na stupínek nejvyšší. V historických tabulkách patří mezi čtyři jezdce, kterým se podařilo obhájit titul mistra světa (před ním Juha Kankkunen, později Tommi Mäkinen a Sébastien Loeb). Ale nejsou to jen statistiky, co dělá Mikiho takříkajíc nesmrtelným. Díky své povazu a přístupu může tento Ital dosáhnout parkticky čehokoli.

Biasion dnes

Pod klidným zevnějškem bije sportovní srdce „závisláka“. Miki Biasion dnes věnuje spoustu času své nejoblíbenější značce Lancii. Nedaleko Milána vlastní úspěšný autosalon. V mimopracovní době můžeme vídat Mikiho po boku Beppeho Volty na vyhlášených závodech legend v Itálii – Tuscan Rewind či Rallylegend v San Marinu. Před dvěma lety v San Marinu povodil ve světové premiéře po trati Lancii ECV. Ve své době měla nahradit model S4 Gr. B. Projekt však nedostal zelenou a na svůj první start si „ecévéčko“ muselo počkat více než čtvrt století.

Dobrodružství jménem Dakar

Zatím poslední motoristické dobrodružství připravuje Miki Biasion na letošní Dakar, kde by se měl opět představit za volantem speciálu Iveco. Loni se umístil na najtěžší rally planety v barvách Team Petronas De Rooy na 6 místě v kategorii kamionů se třemi etapovými vítězstvími.

Větší neznamená lepší

Uznání však Massimo zaslouží za dakarský start v roce 2007. S Brunem Sabym ve druhém voze nastoupili na start za volanty speciálně upravených Fiatů Panda. „Mrňous“ dostal příznačný název PanDAKAR. Situaci vystihuje odpověď Markku Aléna, který dostal nabídku startovat s upravenou Pandou:

„V žádném případě. Ale zkuste zajít za Mikim, jsem si jistý, že ten do toho půjde.“ Markku Alén

I když obě posádky odstoupily po čtvrté etapě, za odvahu zaslouží absolutní uznání. Startovat na tak obtížném závodě s autíčkem o výkonu 78 kw, je jako jít na skok o tyči se špejlí! A Massimo ´Miki´ Biasion se toho nebál…

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře