RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    • Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas
    • Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      Recent
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      By Ivo Nowi Novák1.3.2023

      Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák4.3.2023

      Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Miki Biasion: Čím se stal nesmrtelným?
    Osobnosti

    Miki Biasion: Čím se stal nesmrtelným?

    Roman FluxaBy Roman Fluxa5.12.2012Updated:2.5.20202 komentáře3 Mins Read

    Miki Biasion, pravděpodobně nejvíce podceňovaný a opomíjený dvojnásobný mistr světa. Většina lidí ani neví jeho skutečné jméno, které je Massimo.


    Matný lesk Massima Biasiona byl dán malou okázalostí člověka, jemuž národnost předurčovala pravý opak. Svou povahou, které dominovala rozvaha a rozum, se nejvíce podobal další legendě světové rally, Walteru Röhrlovi. Na rozdíl od Biasionova týmového parťáka Markku Aléna. Jezdce s finským pasem, který svým temperamentem připomínal Itala daleko víc než samotný Miki.

    Rallylegend 2017 - Miki Biasion

    Přitom na sklonku let osmedesátých, po zákazu skupiny B, byl prakticky neporazitelný. Svou konkurenci drtil způsobem, který dnes předvádí Sebastien Loeb. Výsledkem byly již zmíněné dva tituly mistra světa z let 1988 a 1989.


    Senzaci nehledejte

    Tajemství Biasionova úspěchu řešili soupeři i odborníci. Miki s největší pravděpodobností dokázal vyhrávat díky perfektnímu analytickému myšlení, kterým dokázal vstřebat rozdíly nové skupiny A rychleji než konkurence.

    Vozy Group A vyžadovaly zcely jiný přístup, než monstra skupiny B. Paradoxně s nimy bylo třeba zacházet s vetší „brutalitou, což minimálně zpočátku kontrastovalo s jejich křehkostí. Miki to však dokázal, Adaptoval se nejlépe ze všech jezdců a prakticky okamžitě začal vyhrávat. Druhým faktorem byl Biasionova schopnost formovat tým lidí kolem něj, což uměla taky jen hrstka pilotů v seriálu MS.


    Statistika nuda je ?!

    V mistrovství světa zajel 378 nejrychlejších časů v RZ na 78 podnicích. Na 40 z nich vystoupal na stupně vítězů z toho 17 krát na stupínek nejvyšší. V historických tabulkách patří mezi čtyři jezdce, kterým se podařilo obhájit titul mistra světa (před ním Juha Kankkunen, později Tommi Mäkinen a Sébastien Loeb). Ale nejsou to jen statistiky, co dělá Mikiho takříkajíc nesmrtelným. Díky své povazu a přístupu může tento Ital dosáhnout parkticky čehokoli.


    Biasion dnes

    Pod klidným zevnějškem bije sportovní srdce „závisláka“. Miki Biasion dnes věnuje spoustu času své nejoblíbenější značce Lancii. Nedaleko Milána vlastní úspěšný autosalon. V mimopracovní době můžeme vídat Mikiho po boku Beppeho Volty na vyhlášených závodech legend v Itálii – Tuscan Rewind či Rallylegend v San Marinu. Před dvěma lety v San Marinu povodil ve světové premiéře po trati Lancii ECV. Ve své době měla nahradit model S4 Gr. B. Projekt však nedostal zelenou a na svůj první start si „ecévéčko“ muselo počkat více než čtvrt století.

     

    Lancia ECV Miki Biasion
    Dobrodružství jménem Dakar

    Zatím poslední motoristické dobrodružství připravuje Miki Biasion na letošní Dakar, kde by se měl opět představit za volantem speciálu Iveco. Loni se umístil na najtěžší rally planety v barvách Team Petronas De Rooy na 6 místě v kategorii kamionů se třemi etapovými vítězstvími.


    Větší neznamená lepší

    Uznání však Massimo zaslouží za dakarský start v roce 2007. S Brunem Sabym ve druhém voze nastoupili na start za volanty speciálně upravených Fiatů Panda. „Mrňous“ dostal příznačný název PanDAKAR. Situaci vystihuje odpověď Markku Aléna, který dostal nabídku startovat s upravenou Pandou:

    „V žádném případě. Ale zkuste zajít za Mikim, jsem si jistý, že ten do toho půjde.“ Markku Alén

    Fiat PanDakar Biasion

    I když obě posádky odstoupily po čtvrté etapě, za odvahu zaslouží absolutní uznání. Startovat na tak obtížném závodě s autíčkem o výkonu 78 kw, je jako jít na skok o tyči se špejlí! A Massimo ´Miki´ Biasion se toho nebál…

    Fiat jezdci Lancia Lancia ECV Miki Biasion
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský

    2 komentáře

    1. Čestmír Carbol on 30.1.2021 10:29

      Dobrý den pane Fluxa! Prosím o zaslání adresy nebo email na Autosalon Mikiho Biasiona nedaleko Milána! Děkuji za pomoc Čestmír

      Reply
      • Ivo Nowi Novák on 13.2.2021 7:54

        Dobrý den, Miki Biasion má svůj osobní web a na něm kontaktní stránku – https://www.mikibiasion.com/contatti/.

        Reply

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.