Sebastien Loeb s Danielem Elenou získali páté vítězství v řadě na Mexické rally. Navíc vybojovali vůbec první zlato pro nový speciál Citroën DS3 WRC.

Mexická rally nezná od roku 2006 jiného vítěze, než úřadujícího světového šampiona. Úspěch z uplynulého víkendu zajistil dvojici Loeb – Elena druhé místo v průběžném hodnocení WRC.

Svým způsobem daroval další mexický triumf Loebovi týmový kolega Sebastien Ogier. Do posledního dne startoval Ogier na sesterské DS3 WRC s náskokem 10,5s. Velkou šanci na zisk prvního triumfu však Ogier nevyužil. V úvodní RZ třetí etapy poslal "déestrojku" mimo trať. Výsledkem byl zničený levý přední závěs a konec nadějím.

"V situaci, kdy jsem vyrážel na trať jako první, bylo nutné jet naplno. Jen tak jsem měl šanci na udržení vedoucí pozice, " vysvětloval jezdec Citroën Total World Rally Teamu. "V jedné ze zatáček jsme dostali smyk a vyjeli z trati. Náraz na kámen poškodil levý závěs. Vsadil jsem a bohužel prohrál. Skvěle rozjetý závod jsme bohužel nedokázali proměnit v bodový zisk. Naše odstoupení mě mrzí především z pohledu týmu."

Mimo trať stojící Ogier zneklidnil parťáka ve zbrani. "Minuli jsme Sebastiena a na klidu nám to rozhodně nepřidalo," hlásil vysílačkou Loeb do štábu.

Loeb s Elenou, nová vedoucí dvojice průběžného pořadí, v klidu odjeli první dva testy poslední etapy, aby opět s nasazením zaútočili na bonusové body v rámci Power Stage. Zde báječným mužům na Citroënech, Loebovi i Solbergovi, vypálil rybník Mikko Hirvonen. Kuriózně dopadlo měření výsledného času u obou jezdců s "déestrojkami" Časomíra naměřila shodně každému 2,1s ztráty na Hirvonena a příděl dvou bodů navíc.

"Je to další výjimečný výsledek pro Citroën," usmíval se Olivier Quesnel. "Byla to opravdu skvělá rally. Tedy až na výpadek Sebastiena Ogiera, ale to k rally patří. V prvním měření sil na šotolině jsme ukázali rychlost a spolehlivost DS3 WRC, i když jsme měli několik menších potíží. Získali jsme sebevědomí pro další závody a jsem přesvědčený, že máme ten nejlepší vůz a posádky, které jej ovládají. Nyní je třeba použít rozum a zaútočit na zisk obou titulů."

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply