Posádky WRC čeká v Mexiku zajímavý úkaz. Výkony motorů závodních speciálů nebudou využity naplno.
Mexická rally s centrem v Leonu patří mezi soutěže s nejvyšší udávanou nadmořskou výškou. V úrovni 2 737 metrů nad hladinou moře, dochází vlivem nižšího zastoupení vzdušného kyslíku ke snížení výkonu motoru až o 20%.
"Jestliže při každé soutěži musíte hledat nejoptimálnější stopu na trati, pak v Mexiku toto díky vysoké nadmořské výšce platí dvojnásob," vysvětlil J-M Latvala. Tým Ford WRT si je plně vědom této skutečnosti. Inženýři proto neponechali nic náhodě a poslali přeplňovaný agregát Fiesty RS WRC do výzkumného centra v Británii, kde byl motor odladěn dle podmínek, panujících v Mexiku.
"Pokud uděláte chybu a vyjedete ze stopy, stojí vás v Mexiku návrt k optimu více času. Je to způsobeno tím, že akcelarace není tak silná," pokračoval Latvala. "Což ostatně znamená také možnost špatného odhadu rychlostního stupně pro průjezd zatáčkou. Co se jeví při seznamovacích jízdách jako průjezd "na čtyřku", může při závodu vyžadovat zařazenou trojku."
Volkswagen Motorsport jede do Mexika s jasným cílem, nasbírat maximum informací v nestandardních výškových podmínkách. "Potřebujeme získat co nejvíce dat pro vývoj našeho Pola R WRC a jeho nasazení v příští sezoně," uvedl šéf týmu Kris Nissen.
Eso týmu Citroën Total WRT Sebastien Loeb, který budes letos usilovat o šesté vítězství v řadě, odkrývá také pozitivní vliv sníženého výkonu závodního vozu. "Díky uvedený skutečnostem bývá o něco snažší, akcelerovat při výjezdu ze zatáčky. Je to způsobeno tím, že nemusíte tak tvrdě sešlápnout plynový pedál. A zrovna tak musíte být opatrní, abyste nepřijeli do zatáčky příliš rychle," uvedl úřadující šampion WRC.