Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Rallylegend San Marino 2025

      4.11.2025

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»Proč budou posádky WRC v Mexiku pomalejší?
    Nezařazené

    Proč budou posádky WRC v Mexiku pomalejší?

    By Redakce RL.CZ8.3.20122 Mins Read

    Posádky WRC čeká v Mexiku zajímavý úkaz. Výkony motorů závodních speciálů nebudou využity naplno.

    Mexická rally s centrem v Leonu patří mezi soutěže s nejvyšší udávanou nadmořskou výškou. V úrovni 2 737 metrů nad hladinou moře, dochází vlivem nižšího zastoupení vzdušného kyslíku ke snížení výkonu motoru až o 20%.

    "Jestliže při každé soutěži musíte hledat nejoptimálnější stopu na trati, pak v Mexiku toto díky vysoké nadmořské výšce platí dvojnásob," vysvětlil J-M Latvala. Tým Ford WRT si je plně vědom této skutečnosti. Inženýři proto neponechali nic náhodě a poslali přeplňovaný agregát Fiesty RS WRC do výzkumného centra v Británii, kde byl motor odladěn dle podmínek, panujících v Mexiku.

    "Pokud uděláte chybu a vyjedete ze stopy, stojí vás v Mexiku návrt k optimu více času. Je to způsobeno tím, že akcelarace není tak silná," pokračoval Latvala. "Což ostatně znamená také možnost špatného odhadu rychlostního stupně pro průjezd zatáčkou. Co se jeví při seznamovacích jízdách jako průjezd "na čtyřku", může při závodu vyžadovat zařazenou trojku."

    Volkswagen Motorsport jede do Mexika s jasným cílem, nasbírat maximum informací v nestandardních výškových podmínkách. "Potřebujeme získat co nejvíce dat pro vývoj našeho Pola R WRC a jeho nasazení v příští sezoně," uvedl šéf týmu Kris Nissen.

    Eso týmu Citroën Total WRT Sebastien Loeb, který budes letos usilovat o šesté vítězství v řadě, odkrývá také pozitivní vliv sníženého výkonu závodního vozu. "Díky uvedený skutečnostem bývá o něco snažší, akcelerovat při výjezdu ze zatáčky. Je to způsobeno tím, že nemusíte tak tvrdě sešlápnout plynový pedál. A zrovna tak musíte být opatrní, abyste nepřijeli do zatáčky příliš rychle," uvedl úřadující šampion WRC.

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.