Bouřlivé oslavy v Buenos Aires můžou vypuknout. Volkswagen dovršil dakarský hattrick. Navíc ve velkém stylu, na pódium se postaví tři posádky týmu Volkswagen Motorsport.

Nasser Al-Attiyah je prvním Arabem, jež získal tuto mimořádně ceněnou trofej. Letošní dakarský titul vyhrál při svém šestém startu na Dakaru (podruhé u týmu Volkswagen). Poprvé však zvítězil v absolutní klasifikaci mezi automobily. Navigátor Timo Gottschalk je čtvrtým Němcem, který vybojoval dakarskou trofej pro Německo. Pro automobilového inženýra z Rheinsbergu v Brandenburgu je to rovněž první dakarský triumf.

Nasser Al-Attiyah (Q)
"Můj první dakarský titul. Jsem nesmírně hrdý být prvním Arabem, který tuto trofej získal. Právě jsem vyhrál nejtěžší crosscountry soutěž světa, zažívám pocity, které nelze popsat slovy. Vyhrál jsem díky nejlepšímu offroadovému speciálu světa a nejlepšímu týmu, se kterým lze spolupracovat. Celý tým odváděl otrockou práci po celou dobu soutěže. Nicméně pilířem našeho vítězství je muž po mém boku, Timo Gottschalk. Na dnešní párty pro nás neexistuje zítřek!"

 

Timo Gottschalk (D), spolujezdec
"Stále tomu nemohu uvěřit. Ano, v posledních etapách jsme si vybudovali náskok a věci se vyvíjely v náš prospěch. Proto ale nemůžete myslet dopředu na vítězství. Na rally jako je Dakar se může stát cokoli i těsně před cílem. Jsem však nesmírně šťastný. Byl to můj nejtěžší Dakar. Uplynulé dva týdny jsme strávili na hraně našich fyzických možností. Nyní můžu potvrdit, že slib, jež dali organizátoři na začátku, a to že se pojede nejtěžší Dakar v historii, platil do posledního puntíku. Vyhrát takovou soutěž je zkrátka nepopsatelný pocit."

V neděli se při slavnostním vyhlášení postaví na stupně vítězů tři posádky, jež pilotovaly nedostižné modré Tuaregy. Absolutní vítěze Nasser Al-Attiyaha a Timo Gottschalka v premiéře doplní na stupních vítězů druzí Giniel de Villiers s Dirk von Zitzewitzem a na místě třetím Španělé Carlos Sainz a Lucas Cruz. Ke zpečetění výsledku chybí už jen dojezd na cílovou rampu v neděli v poledne místního času.

Fakta, zajímavosti a pilíře úspěchu týmu VW Motorsport:

– Volkswagen si připsal na své konto 12 z 13 možných etapových vítězství

– 120 metrů je délka, kterou by dohromady vytvořily fixy Timo Gottschalka, které spotřeboval během soutěže při psaní rozpisu, pro zajímavost, Timo v rámci co největší přehlednosti používá fixy pěti barev

– Carlos Sainz urval na svou stranu rekord v mini souboji na dálku se Stephane Peterhanselem o počet etapových vítězství. Oba měli před poslední etapou 23. „El Matador" rozhodl svým 24. vítězstvím v poslední 13. etapě

– Všechny čtyři nasazené vozy Racing Touareg 3 dokončili Dakar v první desítce (vítězné trio doplnil na šestém místě Mark Miller s Ralphem Pitchfordem)

– Volkswagen nezaznamenal jediné odstoupení z důvodu selhání techniky za poslední čtyři roky

– Třetí generace Race Touareg je vybavena 2,5 litrovým přeplňovaným pětiválcem, odlišujícím se od ostatních kompaktními rozměry a nízkou celkovou hmotností

– Pohonná jednotka TDI použitá ve speciálech Racing Touareg 3 patří mezi nejspolehlivější a nejvýkonnější agregáty současnosti v motosportu

– Na výbornou obstál systém chlazení, který zvládl teploty kolem 60°C a dokázal obstát i v extrémních podmínkách pouštních dun Sierras Pampeanas v okolí Fiambala v Argentině

– První a druhé místo v absolutním pořadí v roce 2009, první – druhé a třetí v roce 2010 a konečně letošní tripple jsou výsledky tažení kavalerie modrých touaregů z Wolfsburgu

– V roce 2009 vybojoval Giniel de Villiers první dakarské vítězství od startu projektu v roce 2004, druhé pro značku Volkswagen poté, co v roce 1980 vyhráli Freddy Kottulinsky a Gerd Löffelmann s upraveným produkčním VW Iltis

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře