Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»VW Golf Rallye G60 sk. A – Technika z minulého století
    Volkswagen Golf Rallye G60
    Soutěžáky

    VW Golf Rallye G60 sk. A – Technika z minulého století

    By Zdeněk Weiser29.12.20193 Mins Read

    Diváci Eifel Rallye Festivalu či Rallylegend v San Marinu měli možnost sledovat unikátní vůz automobilky VW s označením Golf Rallye G60. Pojďme si nyní soutěžácký speciál blíže představit.

    Po úspěších Golfu GTI 16V se hannoverský tým VW Motorsport rozhodl na sklonku osmdesátých let vybavit lidový model pohonem všech kol a přeplňovaným motorem. Koncernu Volkswagen se podařilo vyrobit pětitisícovou homologační sérii, ale osmiventilový agregát s unikátním G dmychadlem výkonnostně zaostával a vůz pronásledovaly technické problémy.

    Volkswagen Golf Rallye G60

    Po třech startech se Němci z MS stáhli a ojedinělý projekt dožíval v Německu a Rakousku. K největším úspěchům krátké kariéry vozu patří Weberovo třetí místo z Nového Zélandu 1990 a vítězství Baumschlagera na Bohemce ve stejném roce.


    G dmychadlo

    Volkswagen na konci osmdesátých let experimentoval v sériové výrobě se spirálovým mechanickým dmychadlem, které bylo alternativou k mnohem rozšířenějšímu turbodmychadlu. Zatímco turbo pohánějí horké výfukové plyny, G dmychadlo je podobně jako kompresor poháněno prostřednictvím ozubeného řemene klikovou hřídelí. Výhodou je okamžitá odezva na zvýšení otáček motoru bez pověstné „výkonové díry“. Podobné řešení (Rootsův kompresor) úspěšně použili Italové o pár let dříve u Lancie 037 Rally.

    Konstruktéři implantovali G dmychadlo na osvědčený, ale poněkud zastaralý motor 1,8 litru s osmiventilovou hliníkovou hlavou. Z obavy před deformací bloku zmenšili vrtání a objem klesl na 1764 ccm. Výkon přeplňovaného agregátu stoupl díky přeplňování a vícebodovému vstřikování paliva na 282 koňských sil.

    Konkurence ovšem už v té době lámala hranici 300 k. Spirálové G dmychadlo (označení 60 je odvozeno od průměru sacího traktu) s magnéziovou skříní bylo umístěno před motorem, aby se dalo snadno vyměnit.

    Technici dobře věděli, že životnost silně namáhané spirály je značně omezena. Zruční mechanici zvládali výměnu během deseti minut! Ke zvýšení účinnosti použili intercooler stlačeného vzduchu, který byl přimontován na podběh levého předního kola. Účinek dmychadla se projevoval už od 4000 ot/min, zrychlení vozu z 0 na 100 km/h nepřesáhlo 6 sekund.

    Zvýšenému výkonu byla přizpůsobena šestistupňová nesynchronizovaná převodovka. Pohon všech kol vycházel z koncepce Syncro a nebyl na soutěžní použití dostatečně dimenzovaný. Neměl mezinápravový diferenciál, nýbrž pouze přední a zadní lamelové diferenciály s omezenou svorností.

    VW Golf Rallye G60 motor


    Technické parametry

    VW Golf Rallye G60 sk. A

    Motor:

    Řadový čtyřválec SOHC s osmiventilovou hlavou o objemu 1764 ccm (vrtání 80,6 x zdvih 86,4 mm) uložený vpředu napříč. Kompresní poměr 9 : 1, nejvyšší výkon 282 k při 6800 ot/min. Největší krouticí moment 330 Nm při 4500 ot/min. Vícebodové vstřikování paliva Bosch/ VW-Digifant. Přeplňovaní dmychadlem G60 s mezichladičem stlačeného vzduchu.

    Převodovka:

    Pohon všech kol s lamelovými samosvornými diferenciály vpředu a vzadu. Šestistupňová nesynchronizovaná převodovka, jednokotoučová spojka. Hřebenové řízení s posilovačem.

    Podvozek:

    Vpředu zavěšení kol typu McPherson, vzadu spodní ramena s vinutými pružinami, zkrutné stabilizátory. Vpředu ventilované kotoučové brzdy průměru 325 mm, vzadu kotouče pr. 295 mm. Možnost nastavení brzdného účinku na jednotlivé nápravy. Patnáctipalcová kola z hořčíkové slitiny 7 x 15″ pro šotolinu, 7,5 x 16″ a 7,5 x 17″ kola pro asfalt, pneumatiky Pirelli.

    Rozměry a hmotnost:

    Třídveřová samonosná ocelová karoserie. Délka 4035 mm, šířka 1720 mm, výška 1390 mm, rozvor 2485 mm, rozchod kol 1429/ 1434 mm. Homologační hmotnost 1075 kg. Palivová nádrž o objemu 65 litrů.

    historické automobily Německo technika Volkswagen závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.