RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Salgó rally 2023
    • Podorlická rally 2023
    • Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023
    • Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037
    • Rallye Králíky 2023
    • Síť21 Rallysprint Kopná 2023
    • Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.
    • Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022

      GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

      23.10.2022

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023

      Jubilejní Rallye Český Krumlov 2023 přivítá opravdové legendy

      19.4.2023

      Startovku Šumavy a Vltavy zaplnilo téměr 150 posádek

      17.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Originální body kit FORD RS200 na prodej! Má to však malý háček.

      26.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Salgó rally 2023

      4.6.2023

      Podorlická rally 2023

      29.5.2023

      Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

      16.5.2023

      Rallye Králíky 2023

      9.5.2023

      Síť21 Rallysprint Kopná 2023

      8.5.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»VW Golf Rallye G60 sk. A – Technika z minulého století
    Volkswagen Golf Rallye G60
    Soutěžáky

    VW Golf Rallye G60 sk. A – Technika z minulého století

    By Zdeněk Weiser29.12.20193 Mins Read

    Diváci Eifel Rallye Festivalu či Rallylegend v San Marinu měli možnost sledovat unikátní vůz automobilky VW s označením Golf Rallye G60. Pojďme si nyní soutěžácký speciál blíže představit.

    Po úspěších Golfu GTI 16V se hannoverský tým VW Motorsport rozhodl na sklonku osmdesátých let vybavit lidový model pohonem všech kol a přeplňovaným motorem. Koncernu Volkswagen se podařilo vyrobit pětitisícovou homologační sérii, ale osmiventilový agregát s unikátním G dmychadlem výkonnostně zaostával a vůz pronásledovaly technické problémy.

    Volkswagen Golf Rallye G60

    Po třech startech se Němci z MS stáhli a ojedinělý projekt dožíval v Německu a Rakousku. K největším úspěchům krátké kariéry vozu patří Weberovo třetí místo z Nového Zélandu 1990 a vítězství Baumschlagera na Bohemce ve stejném roce.


    G dmychadlo

    Volkswagen na konci osmdesátých let experimentoval v sériové výrobě se spirálovým mechanickým dmychadlem, které bylo alternativou k mnohem rozšířenějšímu turbodmychadlu. Zatímco turbo pohánějí horké výfukové plyny, G dmychadlo je podobně jako kompresor poháněno prostřednictvím ozubeného řemene klikovou hřídelí. Výhodou je okamžitá odezva na zvýšení otáček motoru bez pověstné „výkonové díry“. Podobné řešení (Rootsův kompresor) úspěšně použili Italové o pár let dříve u Lancie 037 Rally.

    Konstruktéři implantovali G dmychadlo na osvědčený, ale poněkud zastaralý motor 1,8 litru s osmiventilovou hliníkovou hlavou. Z obavy před deformací bloku zmenšili vrtání a objem klesl na 1764 ccm. Výkon přeplňovaného agregátu stoupl díky přeplňování a vícebodovému vstřikování paliva na 282 koňských sil.

    Konkurence ovšem už v té době lámala hranici 300 k. Spirálové G dmychadlo (označení 60 je odvozeno od průměru sacího traktu) s magnéziovou skříní bylo umístěno před motorem, aby se dalo snadno vyměnit.

    Technici dobře věděli, že životnost silně namáhané spirály je značně omezena. Zruční mechanici zvládali výměnu během deseti minut! Ke zvýšení účinnosti použili intercooler stlačeného vzduchu, který byl přimontován na podběh levého předního kola. Účinek dmychadla se projevoval už od 4000 ot/min, zrychlení vozu z 0 na 100 km/h nepřesáhlo 6 sekund.

    Zvýšenému výkonu byla přizpůsobena šestistupňová nesynchronizovaná převodovka. Pohon všech kol vycházel z koncepce Syncro a nebyl na soutěžní použití dostatečně dimenzovaný. Neměl mezinápravový diferenciál, nýbrž pouze přední a zadní lamelové diferenciály s omezenou svorností.

    VW Golf Rallye G60 motor


    Technické parametry

    VW Golf Rallye G60 sk. A

    Motor:

    Řadový čtyřválec SOHC s osmiventilovou hlavou o objemu 1764 ccm (vrtání 80,6 x zdvih 86,4 mm) uložený vpředu napříč. Kompresní poměr 9 : 1, nejvyšší výkon 282 k při 6800 ot/min. Největší krouticí moment 330 Nm při 4500 ot/min. Vícebodové vstřikování paliva Bosch/ VW-Digifant. Přeplňovaní dmychadlem G60 s mezichladičem stlačeného vzduchu.

    Převodovka:

    Pohon všech kol s lamelovými samosvornými diferenciály vpředu a vzadu. Šestistupňová nesynchronizovaná převodovka, jednokotoučová spojka. Hřebenové řízení s posilovačem.

    Podvozek:

    Vpředu zavěšení kol typu McPherson, vzadu spodní ramena s vinutými pružinami, zkrutné stabilizátory. Vpředu ventilované kotoučové brzdy průměru 325 mm, vzadu kotouče pr. 295 mm. Možnost nastavení brzdného účinku na jednotlivé nápravy. Patnáctipalcová kola z hořčíkové slitiny 7 x 15″ pro šotolinu, 7,5 x 16″ a 7,5 x 17″ kola pro asfalt, pneumatiky Pirelli.

    Rozměry a hmotnost:

    Třídveřová samonosná ocelová karoserie. Délka 4035 mm, šířka 1720 mm, výška 1390 mm, rozvor 2485 mm, rozchod kol 1429/ 1434 mm. Homologační hmotnost 1075 kg. Palivová nádrž o objemu 65 litrů.

    historické automobily Německo technika Volkswagen závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák16.5.2023

    Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

    By Ivo Nowi Novák2.5.2023

    Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

    By Ivo Nowi Novák25.4.2023

    Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Červen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
       123
    • Lak Racing Rallye Plzeň

      Celý den
      03/06/2023
      Rallye Plzeň

      M7C8+RH Dobřany, Česko

      M7C8+RH Dobřany, Česko
      https://www.arkp.cz

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Výsledky/Results
      Předpověď počasí – …[Read more]

    4
    567891011
    1213141516
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      16/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    17
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      17/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    18
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      18/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    1920212223
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      23/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    24
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      24/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    25
    2627282930  
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    4.6.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Salgó rally 2023

    Fotogalerie rally
    29.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Podorlická rally 2023

    Fotogalerie rally
    16.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

    Fotogalerie rally
    9.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Rallye Králíky 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) 40 let MS (31) Audi (210) Barum Czech Rally Zlín (72) cestovní automobily (90) design (34) Eifel Rallye Festival (45) ERC (78) fanoušci (50) Ford (42) Group B (62) historici (173) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (76) Jan Kopecký (32) jezdci (488) Lancia (165) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (33) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Subaru (335) technika (71) technika WRC (46) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (579) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (39)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.