V termínu 03.-05.ledna 2020 se necelých 200km od Freistadtu, centra Jänner rallye, uskuteční další ročník zimní setinové rally historických automobilů vyrobených do roku 1972 s názvem Planai-Classic.


Jedno z posledních opravdových zimních dobrodružství!

Heslo, které razí místní pořadatelé, se zakládá na pravdě. Sníh je hlubší a hlubší, viditelnost se zhoršuje, silnice směr Dachstein je stále prudší, s každou další zatáčkou klouže vozovka o něco víc. 

Výše popsané zažívají soutěžní posádky bez pohonu všech kol a jakýchkoli elektronických asistentů.

Planai-Classic 2019
(c) Planai-Classic / Martin Huber

Pohled do startovky

Seznam přihlášených čítá 52 dvojic, které jsou připraveny se poprat s často extrémními povětrnostními podmínkami. Nalezneme mezi nimi jedinou českou posádku. Petr a Tomáš Fialovi přivezou do Schladmingu Ford Capri z roku 1971.

Většinu startovního pole tvoří dvoučlenné posádky z Rakouska, Německa či Švýcarska.

V minulosti se rakouských zimních radovánek zúčastnily rallyové hvězdy jako Björn Waldegard či Rauno Aaltonen.


Hans Joachim Stuck

V rámci letošního ročníku se mohou diváci těšit na pilota zvučného jména v roli předjezdce. Hans Joachim Stuck je znám především jako bývalý pilot Formule 1. Na svém kontě má 74 startů v průběhu let 1974 až 1979. Velmi úspěšný byl později též v okruhové sérii DTM a získal také titul mistra v americké IMSA.

Hans Joachim Stuck
Hans Joachim Stuck / (c) Planai-Classic – Martin Huber

Volkswagen Golf Rallye G60

Z centrály Volkswagenu ve Wolfsburgu mu na zasněžené rakouské „šoustky“ přistaví originální exemplář Volkswagenu Golf G60 Rallye. Vůz s registrací WOB-VX44 byl vyroben v roce 1990 a po tratích soutěží ho v rámci továrního týmu vodil Erwin Weber. Golf prošel v roce 2015 důkladnou repasí. Ještě před ní jej stačili v rámci italských Rallylegend 2014 řádně prohnat Dieter Depping a o dva ročníky dříve Per Eklund.

VW Golf G60 Rallye

Model G60 měl být modernějším pokračovatelem Golfu II. Vycházel z civilní verze se 160 koňmi pod kapotou, které bylo v období 1989-1991 vyrobeno 5000 kusů potřebných pro homologaci soutěžní varianty. Závodní „Géčko“ disponovalo 282 koňskými silami a unikátním G dmychadlem. Vůz však trpěl mnoha technickými problémy a na úspěchy staršího bratříčka se mu navázat nepodařilo.

Více se o Golfu G60 dočtete v našem podrobnějším představení.


VIDEO z Planai-Classic 2019

Zatímco na tratích „janerky“ nacházíme v současné době spíše mokro a sněhová kalamita podobná té letošní je v nedohlednu, v okolí Dachsteinu budou zimní podmínky pro klouzavé závodění jistě daleko příznivější.

Share.

Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Leave A Reply