V termínu 03.-05.ledna 2020 se necelých 200km od Freistadtu, centra Jänner rallye, uskuteční další ročník zimní setinové rally historických automobilů vyrobených do roku 1972 s názvem Planai-Classic.


Jedno z posledních opravdových zimních dobrodružství!

Heslo, které razí místní pořadatelé, se zakládá na pravdě. Sníh je hlubší a hlubší, viditelnost se zhoršuje, silnice směr Dachstein je stále prudší, s každou další zatáčkou klouže vozovka o něco víc. 

Výše popsané zažívají soutěžní posádky bez pohonu všech kol a jakýchkoli elektronických asistentů.

Planai-Classic 2019

(c) Planai-Classic / Martin Huber


Pohled do startovky

Seznam přihlášených čítá 52 dvojic, které jsou připraveny se poprat s často extrémními povětrnostními podmínkami. Nalezneme mezi nimi jedinou českou posádku. Petr a Tomáš Fialovi přivezou do Schladmingu Ford Capri z roku 1971.

Většinu startovního pole tvoří dvoučlenné posádky z Rakouska, Německa či Švýcarska.

V minulosti se rakouských zimních radovánek zúčastnily rallyové hvězdy jako Björn Waldegard či Rauno Aaltonen.


Hans Joachim Stuck

V rámci letošního ročníku se mohou diváci těšit na pilota zvučného jména v roli předjezdce. Hans Joachim Stuck je znám především jako bývalý pilot Formule 1. Na svém kontě má 74 startů v průběhu let 1974 až 1979. Velmi úspěšný byl později též v okruhové sérii DTM a získal také titul mistra v americké IMSA.

Hans Joachim Stuck

Hans Joachim Stuck / (c) Planai-Classic – Martin Huber


Volkswagen Golf Rallye G60

Z centrály Volkswagenu ve Wolfsburgu mu na zasněžené rakouské „šoustky“ přistaví originální exemplář Volkswagenu Golf G60 Rallye. Vůz s registrací WOB-VX44 byl vyroben v roce 1990 a po tratích soutěží ho v rámci továrního týmu vodil Erwin Weber. Golf prošel v roce 2015 důkladnou repasí. Ještě před ní jej stačili v rámci italských Rallylegend 2014 řádně prohnat Dieter Depping a o dva ročníky dříve Per Eklund.

VW Golf G60 Rallye

Model G60 měl být modernějším pokračovatelem Golfu II. Vycházel z civilní verze se 160 koňmi pod kapotou, které bylo v období 1989-1991 vyrobeno 5000 kusů potřebných pro homologaci soutěžní varianty. Závodní „Géčko“ disponovalo 282 koňskými silami a unikátním G dmychadlem. Vůz však trpěl mnoha technickými problémy a na úspěchy staršího bratříčka se mu navázat nepodařilo.

Více se o Golfu G60 dočtete v našem podrobnějším představení.


VIDEO z Planai-Classic 2019

Zatímco na tratích „janerky“ nacházíme v současné době spíše mokro a sněhová kalamita podobná té letošní je v nedohlednu, v okolí Dachsteinu budou zimní podmínky pro klouzavé závodění jistě daleko příznivější.

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře