Nominace Stobartu se při Mexické rally vyplatila. Mads Östberg i Henning Solberg neodjížděli z amerického kontinentu s prázdnou. I přes problémy získal pro Munchi´s premiérové body Federico Villagra.

Před Mexikem se v případě Stobartu dlouho spekulovalo o nominaci Madse Östberga a Henninga Solberga pro značkové body. Samozřejmě šotolina je jejich předností, ale třetí vzadu Matthew Wilson nebyl na mexické půdě na rozdíl od Östberga žádným nováčkem.

To také Brit v úvodu soutěže potvrzoval a v pátečním odpoledni se vyhoupl až na čtvrté místo absolutní klasifikace, tedy nejlepší umístění, na kterém se kdy při svém působení ve světovém šampionátu pohyboval. Bohužel radost netrvala dlouho a v sedmém testu byl ze hry. Mechanici se sice pokusili elektrickou závadu odstranit, ale při jízdě k úvodnímu testu druhé etapy motor neustále cukal, proto Wilson definitivně odstoupil.

Jak Östberg, tak i H. Solberg se rovněž nevyvarovali problémů, ale na rozdíl od Wilsona nakonec spatřili cíl mexické soutěže na pátem, resp. šestém místě. Spokojenější byl nakonec mladší z norského tandemu.

"Škoda pátečního defektu. Celkově je pátá příčka lepší než jsem doufal. Na podobné soutěži je těžké uspět, pokud zde startujete poprvé. Bylo to o učení, poznávání různých druhů místní šotoliny. Hodně jsme pracovali i na rozpisu," popsal druhý jezdec Švédské rally Östberg.

Jako v posilovně si v průběhu mexického víkendu mohl připadat H. Solberg. V průběhu druhé etapy se na tom podepsaly problémy s posilovačem řízení.

Posledním reprezentantem Stobartu (M-Sportu) byl navrátilec Jevgenij Novikov. Mladý Rus opustil svůj agresivní styl a tentokrát těžil z chyb soupeřů. V závěru pátku byl dokonce blízko čtvrté příčce, což bylo při faktu, že před závodem Fiestu RS WRC vůbec netestoval malým zázrakem. V cestě za mistrovskými body ho v druhé etapě zastavil přehřátý motor a mechanikům se fiestu už nepodařilo vrátit do závodu.

Poslední "klientskou" Fiestu RS WRC v barvách Munchi´s pilotoval Argentinec Federico Villagra. Devítinásobný argentinský šampión ale v prvním klasickém testu soutěže vylomil pravé přední kolo. Proto konečná devátá příčka nakonec byla zcela nečekaným výsledkem.

"Další kilometry alespoň byly dobré pro získávání zkušeností za volantem fiesty. Pracovali jsme na nastavení, hráli jsme si s výškou vozu, což nám může být v dalších závodech ku prospěchu. Program je totiž nabitý. Tento víkend nás čeká závod argentinského šampionátu a pak zamíříme letecky do Portugalska," popsal Villagra.

Share.
Leave A Reply