Země galského kohouta dala světu rallysportu mnoho zvučných jmen. V současnosti kraluje seriálu mistrovství světa Sébastien Ogier.

Francouzští bojovníci

Vzpomenout samozřejmě musím fenomenálního Seba Loeba, který z kolotoče automobilových soutěží již před nějakým časem vystoupil. Jeho stopa je v něm však zapsána nesmazatelným inkoustem. A přestože se realizuje v jiných automobilových disciplínách, soutěžácké ruce svrbí a proto se letos vrátí alespoň ve třech podnicích MS.

Gilles „Mr.Asphalt“ Panizzi nikdy nedosáhl na titul mistra světa. Ovšem to, jakým vášnivým způsobem dokázal po tratích vodit závodní vozy automobilky Peugeot (především pak „motokáru“ 306 Maxi Kit), působí dodnes obrovské spoustě fans nefalšovanou benzínovou rozkoš!

Panizziho velkým rivalem nejen na trati byl Francois Delecour. Pilot známý nejen svojí rychlostí, ale také velmi emotivním a spontánním chováním. Jo, a skoro celou kariéru jezdil s vyhrnutými rukávy kombinézy.

Kariéra ve zkratce

Silnou francouzskou pětici uzavírá Didier Auriol. Původním povoláním řidič sanitky absolvoval v jednadvaceti letech svou první rally v Simce 1000 a o dalším směřování jeho životní cesty bylo rozhodnuto. V kariéře prošel s většími i menšími úspěchy továrními týmy Lancie, Toyoty, Seatu a Škody.

Auriol/Occelli – Rally San Remo 1994

Ve squadře Toyoty s modelem Celica Turbo 4WD získal léta Páně 1994 titul mistra světa.

Po odchodu do soutěžáckého důchodu v roce 2003 se jako aktivní pilot zúčastnil několika ročníků sanmarinských Rallylegend a vybraných rally (často v roli předjezdce).

Auriol/Barjou – Rallylegend 2013

Šedesát a stále na plný plyn!

Láska k rallysportu kvete v každém věku a Auriol neskrývá svůj zájem se právě k příležitosti svých šedesátin vrátit na tratě světového šampionátu. Samozřejmě by se mělo jednat pouze o epizodní start či starty.

Říkal jsem si, že by bylo skvělé v rámci oslavy svých kulatých narozenin učinit malý comeback do MS. Mělo by se jednat o jeden či dva závody. Nechystám žádný návrat, pouze jakési malé dobrodružství. Bylo by pro mě příjemné vrátit se zase na chvíli za volant soutěžního auta.“

S jakým by to mělo být vozem, k tomu se zatím Auriol nevyjádřil. Vzpomenul nejnovější specifikace vozů WRC, ale právě start s těmito auty je přece jen trochu utopie. Varianty bych já osobně viděl spíše ve starších speciálech WRC modelové řady 2016 či technice kategorie R5.

A na které automobilové soutěži by rád startoval? „Mám přece jen více zkušeností s asfaltem, proto si myslím, že rally na tomto povrchu by byla pro mě naprosto ideální.“

Nabízí se Rally Tour de Corse. Jako Francouz by tu byl doma, jedná se o asfaltovou rally a hlavně – Auriol je šestinásobným vítězem korsické rally. Bylo by tedy na co navázat. Jaké bude mít tato tajenka o několika neznámých rozluštění, na to si budeme muset ještě počkat. Ale jedno je jisté – stará láska prostě nerezaví.

Share.

Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Leave A Reply