RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Citroen Racing po Finské rally
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    Nezařazené

    Citroen Racing po Finské rally

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ1.8.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře6 Mins Read

    Rekapitulace Neste Oil Rally Finland 2011 z pohledu Citroën Racing.

    Druhé vítězství Loeba ve Finsku

    Po jejich prvním zápisu v roce 2008, Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën vyhráli Rally Finsko podruhé. Tento historický úspěch podtrhuje třetí místo druhé posádky továrního týmu Citroën Sébastien Ogier – Julien Ingrassia. S dvěma DS3 WRC na pódiu Citroën Total World Rally Team upevnil své vedení v Poháru konstruktérů světového šampionátu WRC. Sébastien Loeb zvýšil svůj náskok v mistrovství světa pilotů na 27 bodů.

    Jen trojice ve hře

    Jen tři posádky byly ve hře v poslední den Rally Finsko. Sébastien Loeb a Sébastien Ogier na závěrečných 140 km bojovali s finským jezdcem Jari – Matti Latvalou. Loeb si musel na čele pelotonu poradit s tím, čeho se obával. Sedminásobný mistr světa i na třetí den rally vyrážel na trať jako první a měl tak díky vymetání tratě méně příznivé podmínky než jeho největší soupeři. Světová jednička se ale se situací vyrovnala po svém – nejlepší obranou byl i v jeho případě útok a zkusil tak hned od ranního startu na vlhké cesty zvýšit náskok. V Leustu 1 (RZ 12) uzemnil své pronásledovatele náskokem 6,4 s na Ogiera a 10,7 s na Latvalu, a to na 21,35 km. „Jel jsem všude na hraně. Málem mi vyskočilo srdce," říkal Loeb celý udýchaný.

    Hned v následující rychlostní zkoušce potvrdil svůj plán dalším nejrychlejším časem. Navzdory tomu se Ogier nechtěl vzdát. „Ještě není konec. Chystám se přidat. Ztráta jen deset sekund a s Latvalou za zády."

    Sebastien Loeb- Daniel Elena

    Loeb: Největší vítězství kariéry

    Ale ledový kliďas Loeb pokračoval po své nalinkované cestě. I když podmínky pro něho byly stále horší a horší, dokázal své vedení udržet a opět vyhrát v zemi 1000 jezer jako vůbec první pilot mimo Finsko. Navíc dovedl Citroën k již sedmému vítězství v řadě v této sezoně.

    Další vítězství, v pořadí už 66., pro sedminásobného mistra světa s Citroënem od roku 2002. Tento zápis pomohl Loebovi zvýšit náskok na čele světového šampionátu na 27 bodů na druhého Mikko Hirvonena a na 31 bodů na Sébastiena Ogiera. „Je to snad největší vítězství mé kariéry. Na vítězství jsem musel zapracovat dlouho předtím, než situace vykrystalizovala. Někdy člověk musí zahodit limity, aby si udělal náskok. Opravdu jsem se na trati cítil s Citroënem DS3 WRC dobře, dokonce ještě lépe než v minulosti s Xsarou nebo C4. Mým cílem bylo vést světový šampionát ještě před tím, než zamíří na asfaltové povrchy. Toho jsem dosáhl, ale ve hře bude ještě stále hodně bodů."

    Ogier: Šance ukončil defekt pneumatiky

    Ogierovy šance na vítězství ztroskotaly na RZ 17, když píchnul pneumatiku. Bývalý juniorský mistr světa tak na stupních vítězů skončil za Jari-Matti Latvalou, 12,8 s za vítězem. „Všechno šlo dobře až do posledního kola. Byli jsme v dobré pozici na závěrečný útok a o vítězství jsme usilovali až do proražení pneumatiky. Jsem zklamaný, protože to byl moment, který zhatil naše naděje."

    Quesnel: Každý má svou strategii

    „Citroën pokračuje ve svém výsadním sportovním postavení," podtrhl Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team. „Zdůrazňuji, že oba naši piloti mají naprosto volné ruce a mohou závodit podle toho, jak chtějí oni. Každá z posádek se řídí vlastní strategií a postupuje podle aktuálních okolností. Sébastien Loeb a Daniel Elena zvládli situaci dokonale. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia měli možnost bojovat o vítězství až do defektu. Naše posádky dosáhly pozoruhodného nového počinu a chci proto poblahopřát technickému týmu za jeho práci, kterou odvedl na DS3. Tento vůz ukázal neuvěřitelnou úroveň výkonnosti a spolehlivosti."

    Body pro P. Solberga a K. Räikkönena

    Petter Solberg a Chris Patterson skončili na pátém místě. Tento výsledek jim pomohl upevnit jejich páté místo v pořadí pilotů mistrovství světa. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström potvrdili po velmi nadějném výkonu nedávné zlepšení devátým místem ve finiši na domácí půdě. Petter Solberg a Chris Patterson se mezi nejrychlejší na 5. pozici zařadili velmi brzy, hned ve čtvrtečním odpoledni.

    „Snažil jsem se jet naplno po celou rally," uvedl Solberg. „Pokusili jsme se v průběhu víkendu pozměnit nastavení auta, ale v rychlosti jsme na nejlepší nestačili. Výsledek pro nás není příliš povzbudivý. Teď se musíme soustředit na další podnik, na asfalt v Německu."

    Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, kteří naznačili obrat v rychlosti na předcházející rally v Řecku, potvrdili tento trend ve Finsku. Pilot ICE1 Racing začal svou třetí Rally Finsko velice rychle, po první etapě byl na třináctém místě. Drahocenný čas ale ztratili v pátek ráno menší chybou. Na trase do Jyväskylä se mu ale podařilo dostat se zpátky a zařadit se na 12. pozici. To byl správný popud pro sebevědomí "icemana", který mocně finišoval a předjížděl jednoho soupeře za druhým, aby nakonec dojel devátý.

    „Tratě byly rychlé a náročné jako obvykle," podtrhl finský pilot. "Dařilo se nám držet rychlé časy. Rád bych poděkoval mnoha divákům, kteří nás během víkendu přišli povzbudit. Byli jsme schopní držet dobré tempo po celou rally, i když menším chybám jsme se nevyhnuli. Je to velice povzbudivé do další části sezony."

    S oběma Citroëny DS3 WRC byl v cíli spokojený i Benoit Nogier, šéf Citroën Racing Technologies. „Kimi zaznamenal od loňska veliký pokrok. Ukazuje se, že se vydal po správné cestě. Hlavně ale začíná v cíli bodovat. To je velmi uspokojující a povzbudivé. Pro Pettera Solberga je tato rally spíše zklamáním, neboť postrádal potřebnou rychlost. Budeme vše analyzovat, abychom zjistili, proč jsme byli pomalejší než přední piloti. Dostane to nejlepší vybavení, aby mohl zazářit na asfaltu v Německu."

    Nejrychlejší časy:

    1. den
    RZ 1: Jari Ketomaa (Ford Fiesta)
    RZ 2 a 3: Sébastien Loeb (Citroën DS3).

    2. den
    RZ 4 až 6: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta)
    RZ 7: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta)
    RZ 8 a 9: Hirvonen
    RZ 10 a 11: Sébastien Ogier (Citroën DS3).

    3. den
    RZ 12 a 13: Loeb
    RZ 14 až 17: Hirvonen
    RZ 18: Latvala
    RZ 19 až 22: Hirvonen

    Nejrychlejší časy celkem:
    Hirvonen 13 – Loeb 5 – Latvala 2 – Ogier a Ketomaa 1.

    Vedení v soutěži:
    RZ 1 Ketomaa – RZ 2 až 8 Loeb – RZ 9 a 10 Ogier – RZ 11 až 22 (cíl) Loeb.

    Konečné pořadí:
    1. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 2:39:37,0 hod.
    2. JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +8,1 s
    3. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +12,8
    4. M. Hirvonen / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +1:09,1 min.
    5. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +1:16,2
    6. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1:27,8
    7. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +3:25,5
    8. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +3:53,2
    9. K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +3:59,8
    10. J. Hänninen / M. Markkula Škoda Fabia Super 2000 +5:13,7

    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    CITROEN WRC TEAM CITROEN DS3 WRC
    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.