Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Audi 80 GTE Gr. 4
    Eifel rallye festival 2019
    Soutěžáky

    Audi 80 GTE Gr. 4

    By Zdeněk Weiser22.8.20192 Mins Read

    Audi 80 GTE Gr. 4 – Předehra k revoluci

    Příběh o tom, jak značka Audi udělala se svou koncepcí pohonu všech kol Quattro revoluci ve světě rallysportu je dostatečně známý. Ale začátky týmu Audi Sport, který vznikl na konci sedmdesátých let, byly poměrně skromné. Jejich vize byla jasná, ale nejprve potřebovali v do té doby neznámé motoristické disciplíně získat zkušenosti. Proto vznikl nenápadný soutěžní vůz Audi 80 GTE s šestnáctistovkou pod kapotou a pohonem předních kol, který pro značku se čtyřmi kruhy získal před 40 lety první body v seriálu MS.

    Audi 80 se nejprve objevilo na okruzích, kde úspěšně závodil švédský aristokrat Freddy Kottulinsky. V roce 1978 byl čtyřdveřový model 80 S přestavěn pro rally a zkušený univerzální jezdec absolvoval dvě soutěže MS ve Finsku a ve Velké Británii.

    O rok později automobilka homologovala dvoudveřovou verzi osmdesátky Audi 80 GTE pro skupinu 4. Osmiventilový čtyřválec o objemu 1588 ccm umístěný vpředu napříč dostal vstřikování paliva Kugelfischer a mazání se suchou skříní. Výkon se vyšplhal na solidních 160 koní, maximální krouticí moment dosahoval hodnoty 171 Nm. Převodovka však byla pouze čtyřstupňová a na zadní nápravě byly namontovány sériové bubnové brzdy. Navzdory délce 4,3 metry se vůz podařilo odlehčit na 930 kg.

    Byly postaveny jen čtyři exempláře a jeden z nich se značkou IN­‑NS 23 byl k vidění na letošním Eifel Rallye Festivalu. Za volant usedl po 40 letech bývalý tovární jezdec Audi Harald Demuth, který v roce 1979 dojel s tímto exemplářem šestý na Portugalské rally. Díky tomu získal pro značku Audi první mistrovské body. Vůz startoval ještě na dalších třech světových soutěžích v Řecku, Finsku a Velké Británii, ale podobný úspěch se už zopakovat nepodařilo.

    Harald Demuth / Nikki Schelle / Jochi Kleint

    Demuth zajel také druhé místo na rakouské ÖASC Rallye, která byla započítávána do ME. Následující rok se už tým Audi Sport soustředil na přípravu vozů Audi Quattro a „osmdesátky“ šly do soukromých rukou. Nejúspěšnější exemplář dostal k dispozici Franz Wittmann, který se trápil s jeho technickými problémy na Barum rally 1980. Přesto se mu podařilo vybojovat rakouský titul. U našich jižních sousedů vůz startoval v soukromých rukou ještě další dvě sezony. V současnosti vlastní tento zrestaurovaný jedinečný historický kus sběratel Wolf­‑Dieter Ihle.

    Převzato z RALLY Magazínu 7/2019 kde také najdete obsáhlejší reportáž Eifel Rallye Festivalu 2019.

    text: Zdeněk Weiser ~ foto: Zdeněk Weiser, Ivo Novák

    Audi Eifel Rallye Festival Group 4 Harald Demuth
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Jakub Skýpala1.7.2024

    Orlen Rally Poland 2024

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 8
    Celý den

    Rally Fulnek 2025

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.