RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Audi 80 GTE Gr. 4
    Eifel rallye festival 2019
    Soutěžáky

    Audi 80 GTE Gr. 4

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser22.8.2019Updated:26.8.2019Žádné komentáře2 Mins Read

    Audi 80 GTE Gr. 4 – Předehra k revoluci

    Příběh o tom, jak značka Audi udělala se svou koncepcí pohonu všech kol Quattro revoluci ve světě rallysportu je dostatečně známý. Ale začátky týmu Audi Sport, který vznikl na konci sedmdesátých let, byly poměrně skromné. Jejich vize byla jasná, ale nejprve potřebovali v do té doby neznámé motoristické disciplíně získat zkušenosti. Proto vznikl nenápadný soutěžní vůz Audi 80 GTE s šestnáctistovkou pod kapotou a pohonem předních kol, který pro značku se čtyřmi kruhy získal před 40 lety první body v seriálu MS.

    Audi 80 se nejprve objevilo na okruzích, kde úspěšně závodil švédský aristokrat Freddy Kottulinsky. V roce 1978 byl čtyřdveřový model 80 S přestavěn pro rally a zkušený univerzální jezdec absolvoval dvě soutěže MS ve Finsku a ve Velké Británii.

    O rok později automobilka homologovala dvoudveřovou verzi osmdesátky Audi 80 GTE pro skupinu 4. Osmiventilový čtyřválec o objemu 1588 ccm umístěný vpředu napříč dostal vstřikování paliva Kugelfischer a mazání se suchou skříní. Výkon se vyšplhal na solidních 160 koní, maximální krouticí moment dosahoval hodnoty 171 Nm. Převodovka však byla pouze čtyřstupňová a na zadní nápravě byly namontovány sériové bubnové brzdy. Navzdory délce 4,3 metry se vůz podařilo odlehčit na 930 kg.

    Byly postaveny jen čtyři exempláře a jeden z nich se značkou IN­‑NS 23 byl k vidění na letošním Eifel Rallye Festivalu. Za volant usedl po 40 letech bývalý tovární jezdec Audi Harald Demuth, který v roce 1979 dojel s tímto exemplářem šestý na Portugalské rally. Díky tomu získal pro značku Audi první mistrovské body. Vůz startoval ještě na dalších třech světových soutěžích v Řecku, Finsku a Velké Británii, ale podobný úspěch se už zopakovat nepodařilo.

    Harald Demuth / Nikki Schelle / Jochi Kleint

    Demuth zajel také druhé místo na rakouské ÖASC Rallye, která byla započítávána do ME. Následující rok se už tým Audi Sport soustředil na přípravu vozů Audi Quattro a „osmdesátky“ šly do soukromých rukou. Nejúspěšnější exemplář dostal k dispozici Franz Wittmann, který se trápil s jeho technickými problémy na Barum rally 1980. Přesto se mu podařilo vybojovat rakouský titul. U našich jižních sousedů vůz startoval v soukromých rukou ještě další dvě sezony. V současnosti vlastní tento zrestaurovaný jedinečný historický kus sběratel Wolf­‑Dieter Ihle.

    Převzato z RALLY Magazínu 7/2019 kde také najdete obsáhlejší reportáž Eifel Rallye Festivalu 2019.

    text: Zdeněk Weiser ~ foto: Zdeněk Weiser, Ivo Novák

    Audi Eifel Rallye Festival Group 4 Harald Demuth
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.