Rychlá Rally Vysočina „sedla“ valašskému ogarovi Mirkovi Jakešovi. V barvách Junior Sport Talent vybojoval spolu s Petrem Grossem třetí místo a upevnil své vedoucí postavení v hodnocení ECOSUN sprintrally MČR.

Miroslav Jakeš zraje ve špičkového pilota rally. Svým dílem se na výkonech jezdce z Valašska podepisuje také zázemí Romana Kresty, který Mirkovy chystá vůz a „půjčuje“ spolujezdce. Místo užívání si léta, tráví mladík volno v dílně Kresta Racing a zdokonaluje své technické znalosti soutěžního Mitsubishi.

Mirku, vraťme se krátce na Vysočinu. Tvůj vůbec první start na této rychlé soutěži a hned třetí místo za dvojicí „wrců“. Spokojený?
„Tratě byly pěkné, líbily se mi. Fakt že jsou rychlé, mi docela sedí. Naopak mi vadil formát závodu. Problém vidím v tom, že se jednotlivé vložky jely třikrát. Na sprintu absolvovat třikrát jednu RZ, když ji po druhém průjezdu znám „zpaměti“, kdy v zatáčkách je už hodně „vykatovaných“ nečistot a každý chce jet rychle, v tom vidím velké nebezpečí. Jinak byly zkoušky velmi pěkné.“

Mluvíš o potenciálním nebezpečí rychlé trati a nečistotách na povrchu. Své o tom může vyprávět Pavel Valoušek. Dá se na podobnou situaci připravit a jak v tomto ohledu hodnotíš přínos Petra Grosse?
„Valdovo video jsem viděl. Kluci měli obrovské štěstí, že auto zůstalo na cestě. Na druhou stranu, kdyby se to nestalo Pavlovi, klidně jsme mohli „letět“ my. Startovali jsme hned za ním a taky jsme o tom místu nevěděli. V tréninku jedeš maximálně padesát a vůbec si nějaké záludnosti nevšimneš. V tomto právě spočívá extrémní náročnost Rally Vysočina. V této souvislosti hraje důležitou roli kvalitní rozpis. Spolupráce s Petrem je v této rovině vynikající. Petr se mi snaží pomoc a neustále posouvat náš rozpis kupředu. A jak sám po Vysočině říkal, pořád to není ono. Speciálně na rychlých úsecích nám některé zatáčky vycházely „ o fous“. Přiznávám že s chybkama, ale zatím nám to vychází. Do konce roku to musíme vyladit k dokonalosti.“

Petr Gross je špičkový navigátor, momentálně člen vedoucí posádky MMČR spolu s Romanem Krestou. V případě že by tvá kariéra pokračovala ve velkém „mistráku“, nemůže nastat situace, kdy vypukne „boj o Petra“?
„Neee, to určitě ne. (smích) Petr by zůstal u Romana a my bychom museli shánět někoho jiného…“

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply