RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»T&T (2. díl) – Hledání receptu na trio nejrychlejších
    Nezařazené

    T&T (2. díl) – Hledání receptu na trio nejrychlejších

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý17.12.2010Updated:18.8.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    Po dvou třetích místech a úspěšném startu v Rallysprintu Kopná doufala posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát v dosažení medailových příček i v dalších podnicích MMČR v rally. Letní podniky Rally Český Krumlov a Rally Hustopeče týmu nevyšly podle představ a problémy vyvrcholily těžkou havárií krátce před startem Rally Bohemia.

    Rally Šumava a Rallye Český Krumlov dělilo v kalendáři MMČR pět týdnů. Průběžné třetí místo v absolutním pořadí po dvou soutěžích znamenalo pro posádku velkou výzvu. Navíc českokrumlovská soutěž patří k oblíbeným podnikům posádky Tarabus – Trunkát. V sezoně 2009 zde vybojovala třetí místo v absolutním pořadí a se stejným cílem, povzbuzena úspěchem z Rallysprintu Kopná, nastupovala na start letošního ročníku.
    Jaromír Tarabus: „Do Krumlova jsem jel výborně připraven a povzbuzen naším úspěchem v Rallysprintu Kopná. Na této rally se mi vždy dařilo. Náročné podmínky způsobené počasím mi mohly pomoci smazat rozdíly. Hned v úvodu jsem však udělal chybu a propadli jsme se až za první desítku. Toto zaváhání mi však nakonec pomohlo, vyburcovalo mě to k většímu výkonu, nechtěl jsem ztratit kontakt se špičkou. Upřímně, taky mě netěšil výsledek první etapy, na třetí místo jsme se posunuli jen díky defektu Pavla Valouška. Do druhé etapy jsem nastupoval s tím, že třetí místo musíme udržet. Bylo jasné, že dvouminutový náskok před továrním speciálem škoda není důvodem ke zvolnění tempa. Bohužel však na poslední RZ Slavkov nás potrápila technika. Dlouho jsem si myslel, že máme pomalý defekt, ale později se ukázalo se, že máme vážný problém s řízením. Raději jsme zastavili v rychlostní zkoušce, ale kontrolou jsme ztratili více času, než jsme očekávali, a přišli jsme tak o třetí místo. Rozhodnutí zastavit však nelituji, několikrát jsme mohli skončit mimo trať."

    V Rally Hustopeče startoval Jaromír Tarabus teprve podruhé ve své kariéře. Při své loňské premiéře držel průběžně čtvrté místo v celkovém hodnocení, než přišla havárie a ukončila jeho působení na této soutěži. Do letošního ročníku nastupoval s cílem zvrátit dosavadní stav průběžného pořadí MMČR.
    Jaromír Tarabus: „Čtvrté místo jsme získali podle stejného scénáře jako na předchozích soutěžích. Kresta, Valoušek, Pech, pak dlouho nic, Tarabus a pak zbytek startovního pole. Hodně jsem chtěl kluky potrápit. Jeli jsme bez problémů, všechno fungovalo perfektně, byl jsem spokojen i s nastavením auta, ale tentokrát tomu chybělo to pověstné ‚koření‘. Musím přiznat, že scénář podobný hustopečské soutěži nemají jezdci příliš v lásce, jízdu na pozici bez přímého soupeře, takzvanou lekci taktiky. Lze čekat na chybu soupeře a získat, ale také můžete hodně ztratit."
    Daniel Trunkát: „Hustopeče byly první soutěží, při které jsem si říkal, kde ‚soudruzi z NDR udělali chybu‘. Nová bezpečnostní výbava Fordu Fiesta v podobě neotvíratelných polymerových oken udělala v této horké soutěži z kokpitu pojízdnou pec na pizzu. Docela nás to vyčerpávalo, můj standardní příjem energetických tekutin 6 litrů za závod se zvýšil na 14. Nejlepší zážitek z Rally Hustopeče byl bazén Vojty Štajfa v servisní zoně, do kterého se dalo ponořit i s kombinézou.
    S odstupem času musím říci, že v cíli Hustopečí jsme měli smíšené pocity. Pro dobrý výsledek jsme opravdu udělali maximum, ale na ‚fantastickou trojku‘ to prostě nestačilo. Navíc před námi byla bohemka a barumka, kde pokusy o změnu pořadí v celkové klasifikaci vyžadují 250% nasazení. Na druhou stranu, kdybychom byli třetí či dokonce druzí, tak by nám asi chyběla tak silná motivace něco změnit."

    Rally Bohemia 2010 – měl to být první společný start obou vozidel Ford Fiesta Super 2000 Czech Ford Rally Teamu a posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát se připravovala na boj o nejlepší umístění po boku juniorského mistra světa Martina Prokopa. Nakonec však odstartovala s vozem Škoda Fabia S2000 a do cíle dorazila na osmé příčce absolutního pořadí.
    Jaromír Tarabus: „Bohemka, jedna velká horská dráha. Čekalo nás společné vystoupení s týmovým kolegou Martinem Prokopem, velká konkurence, a tak jsme v přípravě neponechali nic náhodě. Na společném testu jsme chtěli vyzkoušet nové podvozkové komponenty. Bohužel se stalo, co se stalo. Na testovací trati v Březovicích u Mladé Boleslavi jsem po výletu mimo trať značně poškodil vůz Ford Fiesta. Do pravé táhlé zatáčky jsem měl vysokou nájezdovou rychlost a auto mi sklouzlo na štěrku. Bojoval jsem s tím, ale vzrostlý strom u cesty, na který jsme se přilepili, předčasně ukončil moje snažení. Hlavou mi proletěl milion myšlenek, ale dnes si z té havárie pamatuji jen černý humor mého spolujezdce. Kamarádsky mi řekl, že jestli jsem se ho chtěl zbavit, stačilo ho jednoduše zastřelit. Manažer pak dodal, že Fiesta v této podobě technickou přejímkou rozhodně neprojde. Zpětně jsem velmi rád, že se nikomu nic vážného nestalo.
    Myslel jsem si, že soutěž pro nás skončila. Ovšem Marek Fuks a Dan Trunkát měli na věc jiný názor. Ani na chvíli si nepřipustili, že by zdravý jezdec měl rozšířit už tak početné davy diváků u trati. Konečné osmé místo na Bohemce bylo po kolotoči událostí dobrým výsledkem. Byl jsem rád, že se mi po havárii podařilo usednout rychle do soutěžního vozu. Znovu bych chtěl poděkovat Danovi, že podpořil naše odhodlání nevzdát se na Bohemii bez boje."

    Daniel Trunkát: „Byl to zajímavý týden. Pro pracovní vytížení jsem se nemohl testu zúčastnit. V úterý před Bohemkou mi zavolal Marek, že Jaromír havaroval a že máme problém. Původní plán přípravy na Rally Bohemia vzal za své. Nebylo jisté, jestli pojedeme, a tak jsem několikrát vybalil a zase uložil své věci do tašky. V noci z úterý na středu jsme se dohodli, že letošní ročník aspoň odtrénujeme. Ještě ve středu večer jsem byl přesvědčen, že jediný start, na který se o víkendu postavím, bude maratón na horských kolech. Ale jak už jsem kdysi jednou uvedl, překážky jsou tu od toho, aby se překonávaly. Nasazení všech členů našeho týmu, kteří se prostě rozhodli, že to nevzdáme, mě motivovalo a jsem velmi rád, že se nám podařilo do závodu odstartovat."

    Po pěti podnicích Mezinárodního mistrovství České republiky v rally drželi Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát čtvrté místo průběžného pořadí.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.