Zpráva z výletu aneb Jak česká firma jela do Francie lepit estonské auto pro rakouský tým s německou posádkou…
Za 3 roky své existence se firma Rallye design plně etablovala nejen na českém trhu. Důkazem budiž rozšiřující se portfolio zákazníků. První vlaštovkou, co se týče zahraničních zákazníků, byl Martin Zellhofer, pro nějž jsme v roce 2011 připravovali design Suzuki Swift, s nímž se kromě něj představil i Hermann Neubauer. Pro toho jsme v následujícím roce připravili Subaru Impreza. Dalším zajímavým zákazníkem z Rakouska byl Hannes Danzinger, naše designy jsou však k vidění i v exotičtějších destinacích, jako je například Libanon.
První kontakty se Stohl Racingem proběhly na jaře 2013, kdy nás s poptávkou polepu oslovil Andreas Aigner. Spolupráce dále pokračovala již s Manfredem Stohlem napřímo – lepili jsme dieselové Imprezy, s nimiž se na prologu finské rally představily legendy motorsportu jako Markku Alen nebo Mika Salo, Imprezu pro Toshi Araie.. V těchto případech jsme realizovali pouze polep, nikoliv návrh. Stříbrná Fiesta RRC, s níž se na Rally Deutschland představil Armin Kremer, však již byla plně v naší režii.
Když se na sklonku loňského roku Manfred jen tak mimochodem zmínil, že by potřeboval polepit Fiestu R5 pro Monte, řekli jsme si ok… Prý je tu ale drobná potíž – auto bude k dispozici až krátce před soutěží ve Francii. Představa, že kvůli polepu se vydáme 1400 km od domova, se zprvu zdála poněkud absurdní. Nicméně nabídku jsme připravili a čekali na reakci.
Když už se zdálo, že z toho sejde, konečně se Manfred ozval. Začalo urychlené plánování a chystání všeho potřebného. Nachystat materiál, připravit auto, naplánovat trasu, zajistit ubytování, sbalit se. A vše minimálně 10x překontrolovat.
V pátek časně ráno nakládáme decentně zkrášlenou firemní Octavii a vyrážíme směr Francie. Vše probíhá podle plánu, počasí nám přeje. Cestou se kocháme okolními horami a debatujeme nad rozdílnou kulturou řidičů u nás, v Rakousku nebo Itálii. No, nevycházíme z tohoto srovnání úplně nejlépe. K večeru jsme konečně v cíli a ubytujeme se nedaleko Gapu v penzionu s úžasným výhledem. Francouzko-anglicky nás vítá sympatický chlapík, kterého jsme si okamžitě přejmenovali na Jeremyho. Podobnost se známou postavou Top Gearu byla nepřehlédnutelná.
V sobotu ráno volá Gunther, šéfmechanik Stohl racingu, že se jim podařilo sehnat garáž. Vyrážíme tedy do městečka Ancelle, které se nachází hned za kopcem. Úžasnou horskou cestou plnou serpentin stoupáme stále vzhůru. Začínají objevovat první ledové plotny a sníh a vrchol stále v nedohlednu. Začínáme si uvědomovat, že jsme asi právě na té cestě, o které Jeremy mluvil, že je v zimě zavřená. Žádné drama se nakonec naštěstí nekoná, krizové úseky jsme v pohodě projeli. No jestli takhle vypadají rychlostní zkoušky, tak musí být Monte skutečným rájem pro rally fajnšmekry.
V Ancelle se v místní autobusové myčce a garáži již plně pracuje. Probíhá očista Fiesty po pátečním testu. Zdravíme se s Guntherem a jeho partou a estonskými mechaniky z MM Sportu, kteří Fiestu přivezli. Pouštíme se do práce, vše jde pěkně od ruky.
Přítomnost závodního speciálu vzbuzuje velkou pozornost, postupně se přichází podívat snad celá vesnice. Zdvořile se ptají, jestli si jej můžou vyfotit, nahlédnout do interiéru, a kde je „náš“ jezdec. Jméno Armin Kremer jim nic neříká, někteří si nejsou jistí ani značkou auta (logo na předním nárazníku z nějakého důvodu chybí). Komu však patří jejich sympatie je jednoznačné. Sebastien Ogier, současný vládce rallyového světa, je rodákem z nedalekého Gapu a řada z místních se s ním osobně zná a jsou na to náležitě hrdí.
Odpoledne je hotovo, probíhá nezbytná fotodokumentace a rozloučení s mechaniky a místními. Těší nás pochvalná slova na design a odvedenou práci. S dobrým pocitem, že vše v pořádku proběhlo (přeci jen, řešit případné komplikace 1.400km od domova by nebylo moc příjemné) se přesouváme do Gapu na prohlídku města a doplnění zásob.
Následující den nás čeká cesta k domovu. S těžkým srdcem opouštíme kraj, kde startuje letošní seriál WRC. Jako malou útěchu si dopřáváme lehčí odbočku z trasy a navštěvujeme Muzeum Enza Ferrariho v Maranellu. K tomu je zbytečné cokoliv dodávat, snad jen to, že by si toto místo neměl nechat ujít žádný pořádný fanoušek motorismu. Ochutnávku můžete vidět již brzy v samostatné fotogalerii.
Co dodat závěrem? Snad jen popřát, ať Fiesta překoná všechny nástrahy legendární soutěže bez újmy a ať si všichni zúčastnění Rally Monte Carlo náležitě užijí. A my se budeme těšit na další zajímavý výlet. Ostatně, 1.400 km zas tak daleko není, chlapíci od Markko Martina to měli dál…
Poznámka redakce RL.cz:
Těsně před koncem druhé etapy Monte 2014 figuroval Armin Kremer s Fiestou R5 a polepem od Rallye designu na krásném dvanáctém místě absolutní klasifikace. V poslední páteční RZ 11 však havaroval, ale se ztrátou 25 minut erzetu nakonec dokončil a nakonec dorazil až do Monaka. Ve výsledcích se proto propadl na 22. pozici… Průběh a výsledek Rallye Monte Carlo najdete ZDE.