RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    • Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas
    • Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      Recent
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      By Ivo Nowi Novák1.3.2023

      Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák4.3.2023

      Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Komentáře/Recenze»Postřehy ze slovenské rallyové scény
    Komentáře/Recenze

    Postřehy ze slovenské rallyové scény

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser20.6.2013Updated:29.3.2018Žádné komentáře3 Mins Read

    Slovensko vs. Česko

    50% Dobré

    Slovenská rally
    Slovensko nepostihla mediální kampaň proti rally. Bezpečnost není všemocným zaklínadlem pro mnohdy nesmyslnou šikanu diváků. Těch je minimum, většinou z řad místních zvědavců. Vzdálenost a tratě naše jezdce ve srovnání s Rakouskem příliš nelákají. Největší výhodou proti alpské zemi je uvolněnější atmosféra a chybějící jazyková bariéra. Šancí, jak přilákat české posádky, je společná soutěž, započítávaná do obou národních šampionátů.

    • Tratě 40 %
    • Technika 50 %
    • Diváci 40 %
    • Organizace 70 %

    Startující posádky

    Slováci se od svého osamostatnění potýkají s nízkým počtem startujících. Letos se národního šampionátu účastní pouze tři desítky posádek (před dvěma roky to bylo o čtvrtinu víc). Je to dáno samozřejmě velikostí ekonomiky a menším počtem potenciálních sponzorů. Motoristický sport navíc nemá v této zemi tak hluboké kořeny jako v tradičně průmyslovém Česku. Na druhou stranu ve slovenském šampionátu startuje mnoho zahraničních posádek, které nejsou jen oživením startovní listiny, ale promlouvají do nejvyšších pater výsledkové listiny.

    Zatímco v nedávné minulosti byli předními slovenskými týmy angažování čeští jezdci (Chovanec, Pech, Orsák) v posledních letech sází oba přední týmy na domácí talenty (Styllex) nebo Poláka Grzyba (Rufa Sport). V kurzu jsou také rychlí Maďaři Hádik a Pethö. Z českých jezdců u našich východních sousedů startuje pouze Josef Semerád a Karel Trněný (foto), kteří na Slovensko pronajímají své vozy. Není tomu tak dlouho, kdy tady hostovala celá řada našich posádek.

    Slovenskému mistrovství určitě uškodilo, že už se nejede recipročně polský mistrák jako v posledních čtyřech letech. V kalendáři zůstaly pouze dvě soutěže, které jsou započítávány do maďarského šampionátu. Škoda, že se neuvažuje o společném šampionátu alespoň při jedné české soutěži. Určitě by to byla dobrá šance například pro moravské soutěže Rally Vyškov nebo Valašskou rally, které vypadly z našich prestižních mistrovských seriálů.

    Závodní auta

    Zatímco u nás hrají prim vozy kategorie Super 2000, na Slovensku jedou nejlepší jezdci Melichárek, Grzyb a veterán Drotár se speciály WRC. Z úzké sestavy kandidátů na titul bohužel vypadl Béreš, který po odchodu ze Styllexu musel vzít zavděk produkční imprezou. Talentovaný mladík Kočí nejede kompletní mistrák. Na rozdíl od našich soutěží mají silné zastoupení produkční vozy specifikace R4. Utěšeně roste konkurence v kategorii produkčních vozů, do které se vrátil Béreš. Velmi slibně si vede Tomáš Ondrej, který v Topoľčanech dokázal ve druhé etapě porazit zkušeného Semeráda.

    Zpestřením chudého startovního pole je hrstka historiků. Při poslední soutěži se na trati objevil atraktivní sportovní Nissan 350 Z. Peter Jurečka bohužel ze soutěže brzy odstoupil. U našich sousedů se nejezdí žádný značkový pohár. Nižší počet účastníků se schází i v rámci druhé ligy, seriálu SRP. Podobně jako v našem Poháru ČR je k vidění nesourodé amatérské startovní pole, kde hrají prim staré felicie a hondy. Zajímavostí je například silně „vytuněný“ Fiat 127 Štefana Vancika.

    Tratě

    Slovenští pořadatelé mají obecně obrovský problém s výběrem tratí. Na rozdíl od Rakušanů nemají možnost zavítat do chráněných oblastí, kde by se našlo mnoho technických a dokonce i šotolinových úseků. Na to v minulosti doplatila Rallye Tatry, kterou z okolí Popradu vyhnali radikální ekologové. Ze stejného důvodu není šance uspořádat rally v okolí metropole na Dunaji. Přitom bratislavská Rally Mikona bývalá svého času nejlépe obsazenou soutěží na Slovensku. Po několika marných pokusech už letos nefigurovala ani v předběžném kalendáři.

    Z kalendáře vypadla i přestěhovaná Rally Tatry v Púchově, která ztratila generálního sponzora (Matador). S výjimkou Topoľčan se tak celý slovenský šampionát odehrává na Východním Slovensku. Tato skutečnost také negativně ovlivňuje případné hostování českých posádek.

    Obrozená Rally Tríbeč má extrémně rychlou trať. S výjimkou městské zkoušky měli pořadatelé k dispozici pouze tři úseky, na kterých uspořádali celou dvoudenní soutěž. Skýcovská vložka měla nový asfaltový koberec a navzdory osmi retardérům tady nejrychlejší posádky atakovaly rychlostní průměr 130 km/h. Nedělní RZ Uhrovec tvořil naopak rozbitý asfalt s velkými hlubokými děrami, protože cestáři nestačili silnici před soutěží opravit. Kupodivu nikdo neprotestoval, nejrychlejší vozy jezdily přes díry rychlostí až 200 km/h a průrazů pneumatik bylo minimum. Nejtechničtější měřený úsek na trati známého závodu do vrchu Jankov vršok se jel dokonce v obou směrech.

    Slovensko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    9.0

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

    9.3

    KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

    6.5

    KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.