RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Suvenýr z Rallylegend
    Kardan a model
    Část kardanu Marcuse Grönholma
    Lifestyle

    Suvenýr z Rallylegend

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser6.2.2021Updated:9.3.2021Žádné komentáře3 Mins Read

    Ten krátký čas mezi poslední rally roku a startem rakouské Jänner Rallye nestačí ani na utřídění tisícovek fotografií a desítek silných zážitků.


    Návštěva Rallylegend

    I když jsem letos nenavštívil ani jednu soutěž MS, byla to pro mě výjimečná sezona. Viděl jsem letos na padesát speciálů skupiny B, dvě desítky exemplářů legendární Lancie Stratos a šest bývalých mistrů světa. S jedním z nich jsem strávil víc společných chvil, než mě vůbec kdy napadlo.

    Marcus Grönholm byl na Rallylegend 2011 v San Marinu mezi kvartetem finských mistrů světa nejmladší. Moc toho nenamluvil a na tiskové konferenci většinou jen poslouchal, co jeho zkušenější krajané říkají. Ke slovu přišel až na trati. Po dvou letech se vrátil do kokpitu oblíbeného Peugeotu 206 WRC, se kterým vyhrál 15 soutěží MS a získal dva světové tituly.

    „Magic Marcus“ patřil spolu s Italem Lukou Pedersolim k největším favoritů Rally Legend 2011. Třiačtyřicetiletý Fin vyhrál 3 rychlostní zkoušky, ale jeho „dvěstěšestka“ nebyla v nejlepší kondici. Dvojnásobného mistra světa postihly problémy s turbodmychadlem a na RZ8 musel svého „raněného lva“ odstavit definitivně.


    Aleš Trhlík – sběratel drahých kovů

    Stáli jsme na kopci nad krátkým zalesněným šotolinovým úsekem. Ještě než přijeli účastníci kategorie WRC Trophy, postaral se o pořádné vzrušení Němec Kessel, který poslal Röhrlovo skvostné Audi Sport Quattro S1 z amerického závodu do vrchu Pikes Peak do křoví.

    Sotva se diváci vrátili na svá místa a vysvětlili sousedů, jak byla „audina“ těžká, ztichl motor dalšího vozu. Za chvíli diváci vytlačili z lesa bílý Peugeot 206 WRC se startovním číslem 3. Bylo zřejmé, že se tentokrát nejedná o jezdeckou chybu, ale o technickou závadu. Vůz zůstal bezvládně stát na louce, a jeho těsný kokpit opustila dvojice Finů.

    Konec Marcuse Grönholma

    Marcus Grönholm není žádná primadona. Trpělivě se nechal fotit s fanoušky, podepisoval všechno možné, znovu a znovu vysvětloval, co se stalo. „Praskl titanový kardan, který přenáší krouticí moment motoru na zadní nápravu.“

    Pořádný kus titanové roury pronikl plechovým tunelem až do prostoru pro posádku! Corpus delicti ležel netknutý na zemi. Snad by tam i zůstal, kdyby nebylo kameramana Aleše Trhlíka. Ten si nechal neobvyklý suvenýr podepsat a odvezl domů. Našinec nikdy neví, co se může hodit…

    Kardan a model
    Část kardanu Marcuse Grönholma

    Situace se postupně uklidnila, italští „tifosi“ se začali věnovat dalším projíždějícím autům, pivu a svým přítelkyním. Startovní pole projíždělo ještě téměř dvě hodiny a postupně se setmělo.

    Marcus se spolujezdcem stál pořád u svého nehybného oře a nenuceně si povídal. Třeba o tom, jak by to vypadalo, kdyby na místě zastavil takový Kimi Räikkonen. „To by pro něj okamžitě přiletěl vrtulník,“ šklebil se sympatický dlouhán.

    fanoušci Marcus Grönholm Peugeot Rallylegend San Marino
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.