Ten krátký čas mezi poslední rally roku a startem rakouské Jänner Rallye nestačí ani na utřídění tisícovek fotografií a desítek silných zážitků.


Návštěva Rallylegend

I když jsem letos nenavštívil ani jednu soutěž MS, byla to pro mě výjimečná sezona. Viděl jsem letos na padesát speciálů skupiny B, dvě desítky exemplářů legendární Lancie Stratos a šest bývalých mistrů světa. S jedním z nich jsem strávil víc společných chvil, než mě vůbec kdy napadlo.

Marcus Grönholm byl na Rallylegend 2011 v San Marinu mezi kvartetem finských mistrů světa nejmladší. Moc toho nenamluvil a na tiskové konferenci většinou jen poslouchal, co jeho zkušenější krajané říkají. Ke slovu přišel až na trati. Po dvou letech se vrátil do kokpitu oblíbeného Peugeotu 206 WRC, se kterým vyhrál 15 soutěží MS a získal dva světové tituly.

„Magic Marcus“ patřil spolu s Italem Lukou Pedersolim k největším favoritů Rally Legend 2011. Třiačtyřicetiletý Fin vyhrál 3 rychlostní zkoušky, ale jeho „dvěstěšestka“ nebyla v nejlepší kondici. Dvojnásobného mistra světa postihly problémy s turbodmychadlem a na RZ8 musel svého „raněného lva“ odstavit definitivně.


Aleš Trhlík – sběratel drahých kovů

Stáli jsme na kopci nad krátkým zalesněným šotolinovým úsekem. Ještě než přijeli účastníci kategorie WRC Trophy, postaral se o pořádné vzrušení Němec Kessel, který poslal Röhrlovo skvostné Audi Sport Quattro S1 z amerického závodu do vrchu Pikes Peak do křoví.

Sotva se diváci vrátili na svá místa a vysvětlili sousedů, jak byla „audina“ těžká, ztichl motor dalšího vozu. Za chvíli diváci vytlačili z lesa bílý Peugeot 206 WRC se startovním číslem 3. Bylo zřejmé, že se tentokrát nejedná o jezdeckou chybu, ale o technickou závadu. Vůz zůstal bezvládně stát na louce, a jeho těsný kokpit opustila dvojice Finů.

Konec Marcuse Grönholma

Marcus Grönholm není žádná primadona. Trpělivě se nechal fotit s fanoušky, podepisoval všechno možné, znovu a znovu vysvětloval, co se stalo. „Praskl titanový kardan, který přenáší krouticí moment motoru na zadní nápravu.“

Pořádný kus titanové roury pronikl plechovým tunelem až do prostoru pro posádku! Corpus delicti ležel netknutý na zemi. Snad by tam i zůstal, kdyby nebylo kameramana Aleše Trhlíka. Ten si nechal neobvyklý suvenýr podepsat a odvezl domů. Našinec nikdy neví, co se může hodit…

Kardan a model
Část kardanu Marcuse Grönholma

Situace se postupně uklidnila, italští „tifosi“ se začali věnovat dalším projíždějícím autům, pivu a svým přítelkyním. Startovní pole projíždělo ještě téměř dvě hodiny a postupně se setmělo.

Marcus se spolujezdcem stál pořád u svého nehybného oře a nenuceně si povídal. Třeba o tom, jak by to vypadalo, kdyby na místě zastavil takový Kimi Räikkonen. „To by pro něj okamžitě přiletěl vrtulník,“ šklebil se sympatický dlouhán.

Share.
Leave A Reply