Součástí nadcházející Barum Czech Rally Zlín je stále populárnější Star Rally určená pro historické soutěžní vozy. Osmý ročník je stejně jako loni rozdělen na dvě části. První skupina startovního pole absolvuje 5 RZ (75,7 km) na čas, zbytek posádek bude především bavit diváky. V obou kategoriích mají zastoupení i jezdci KHSA.
Favorité na vítězství
Prestižní startovní číslo 1 dostal po zásluze loňský vítěz Paul Chieusse s Renaultem 5 Turbo. Špičkový francouzský jezdec sbíral své největší úspěchy doposud na šotolinových tratích s Peugeoty 206 a 307 WRC. Po přechodu do historické kategorie se přeorientoval na asfalt, ale na rychlosti mu to nic neubralo. Vzhledem k omluvě loni třetího Frassinetiho (motor Fordu Escort Cosworth RS) a Lethiera (technické problémy Triumphu TR7 V8), měli být dalšími kandidáty na vítězství jezdci na silných vozech BMW M3.
Atraktivní souboj Tenkl vs. Galli však vyřešily ještě před startem problémy s převodovkou na BMW Lubomíra Tenkla. Černým koněm letošní Star Raly se tak stává divoký Ital Claudio Galli s „emtrojkou“ po Snijersovi. Letos jede na čas, ale je otázkou, zda udrží na uzdě svůj temperament. Loni poškodil závěs kola už na páteční městské vložce. Vítězné ambice má i zkušený Jiří Navrátil. Letos ho však provází se Sierrou Cosworth RS technické problémy.
Stupně vítězů budou navzdory absenci Vančíka určitě atakovat i místní jezdci s Ladami 1600 VFTS skupiny B. Lumír Vyorálek loni obsadil skvělou druhou příčku a v Hustopečích potvrdil, že to nebyla náhoda. Pozadu nebudou chtít zůstat ani další krotitelé „žigulíků“ Pavel Karlík a Petr Němec. Rozčeřit „ruské“ vody má v plánu Martin Kučera, který musel po Bohemii u svého BMW 318i zgenerálkovat motor. Za zmínku určitě stojí i dvě jezdecké legendy Jindřich Štolfa (Škoda 130 L) a Josef Béreš starší (Mazda RX7).
Legendy plné zajímavostí
Tradičním diváckým magnetem je start „Dodiho“ Béreše mladšího. Tentokrát je sice přihlášen pouze se slabou Ladou 2101, ale to není v jeho případě důležité. Do kategorie „šoumenů“ patří bezesporu i Bronislav Sobotka s Ladou VFTS a Rakušan Christian Mitterlehner s Audi Coupé S2. Zajímavých vozů se čtyřmi kruhy je ve startovní listině víc. Repliku Audi Sport Quattra Petra Žáčka už diváci dobře znají, po jeho pravici usedne legenda mezi spolujezdci Oldřich Gottfried. Novinkou je naopak Quattro Coupé Miloše Zmeškala.
Absolutní raritou je pak Audi Sport Quattro SSQ Reinharda Reichela. Jedná se o první exemplář z plánované desetikusové série moderní repliky legendárního krátkého quattra o výkonu 500 koní. Se spolujezdkyní Žanetou Kušnirákovou můžete hovořit česky.
Vyznavače historie určitě zaujme Opel Ascona Itala Ancony s originálním továrním motorem upraveným firmou Conrero. Stanislav Kafka tentokrát představí svůj nejnovější přírůstek do sbírky. S jeho Škodou 1100 MB absolvoval v devadesátých letech bývalý tovární jezdec Karel Šimek soutěžní maratony Londýn – Sydney, Londýn – Mexiko nebo Shield of Africa.
Posádky KHSA
Klub historických sportovních automobilů reprezentuje ve Zlíně šest posádek. Vedle Lumíra Vyorálka pojede na čas také manželská posádka Sopúchových s Fordem Escort 1800 RS. Jihočeský jezdec Marcel Suchý si hodlá soutěž maximálně užít a podřídil tomuto účelu i své rozsáhlé servisní zázemí. Od loňska svůj atraktivní Ford Escort Cosworth RS v barvách Martini výrazně vylepšil a hlavně zvýšil spolehlivost techniky. Brněnský tým GT Style představí oba moskviče. Petr Vlašín tentokrát usedne do novějšího modelu Moskvič 1600 SL, jeho syn převezme repliku továrního Moskviče 412 z poloviny sedmdesátých let. Chybět nebude ani Martin Helis, který předváděl rakouským divákům v rámci Gr. B Rallyelegenden se svou Škodou 120 S divoké kousky.