Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Škoda zahájila sezonu 2. místem v Monte Carlu
    Journal

    Škoda zahájila sezonu 2. místem v Monte Carlu

    By Roman Fluxa22.1.20113 Mins Read

    Belgický jezdec Freddy Loix startující za tovární tým Škoda Motorsport obsadil s vozem Škoda Fabia Super 2000 výtečné druhé místo na 79. Rallye Monte Carlo.

    Do průběhu nejslavnější soutěže světa letos významným způsobem promluvilo ve druhé etapě rychle se měnící počasí, které je pro tuto rally typické. Letošní Rallye Monte Carlo připravila pro jezdce třináct rychlostních zkoušek (RZ) o délce 337 kilometrů rozdělených do tří dnů.

    Soutěž rozjel v úvodní středeční etapě čítající čtyři rychlostní zkoušky a 128 kilometrů nejlépe Juho Hänninen z továrního týmu Škoda Motorsport, který si vytvořil slibný náskok 45 sekund. Zdárně mu sekundoval na druhém místě Freddy Loix. Celá etapa se jela na suchém asfaltu, kde Juho potvrdil
    svůj výkonnostní vzestup na tomto povrchu.

    Podobné podmínky panovaly i polovinu čtvrteční etapy, ve kterých na jezdce čekaly čtyři RZ a 94 km
    ve kterých Hänninen soustavně navyšoval náskok. Druhá polovina dne ukázala, proč je Rally Monte Carlo považována za legendární a nejtěžší soutěž, kde se vše může během chvíle otočit. Náhlý příval sněhu zaskočil piloty po odjetí ze servisní zóny a výměně pneumatik, jejich volba byla opačná než podmínky, které panovaly v tu chvíli na kompletně zasněžené trati. To znamenalo totální obrat v pořadí soutěže a dosud vedoucí Juho Hänninen se propadl na šestou pozici se ztrátou více než dvou minut, Freddy Loix zakončil druhou etapu na třetí příčce.

    Závěrečný den připravil pro jezdce pět rychlostních zkoušek (115 km) a dlouhý přejezd z oblasti města Valence až do hor kolem Monte Carla, kde se jely závěrečné a divácky přitažlivé noční erzety, všechny na suchém asfaltovém povrchu. Piloti vozů Škoda se po neúspěšném čtvrtku nechtěli vzdát bez boje, Freddy Loix se nakonec posunul na výborné druhé místo, Juho Hänninen skončil šestý, Nicolas Vouilloz sedmý a Jan Kopecký osmý.

    ⇥

    Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, úvodní soutěž šampionátu IRC komentuje: "Jsme samozřejmě zklamaní, protože na tuto soutěž jsme nastupovali s cílem nejvyšším. Druhé místo na Monte Carlu rozhodně není špatným výsledkem, nicméně v celém týmu převažuje spíše smutek. Myslím ale, že za předvedený výkon se stydět nemusíme. Auta fungovala výborně všem našim posádkám, bohužel se nám nepodařilo včas zachytit náhlou změnu počasí. Celý tým zaslouží poděkování za poctivou přípravu a bojovný výkon."

    ⇥

    Freddy Loix: "Samozřejmě, že vítězství by bylo ještě lepší, ale musíme být spokojení. Zejména druhý den byl pro nás obtížný, ale nevzdávali jsme se a bojovali až do konce. Těším se na další spolupráci s týmem Škoda Motorsport, Fabia Super 2000 fungovala opět výtečně."

    ⇥

    Juho Hänninen: "Skvěle rozjetý závod jsme si prohráli vlastní chybou. Je to pro nás ponaučení pro příště, musíme se dívat do budoucna. Před osudnou volbou pneumatik jsme měli několik možností, rozhodli jsem se však pro tu, která nebyla optimální."

    ⇥

    Nicolas Vouilloz: "Bylo na nás ze začátku znát, že jsme téměř rok nezávodili. Dostávali jsme se pomalu do tempa zejména v rychlých pasážích, dnes to však bylo již dobré. Po nešťastném defektu hned v první erzetě jsem s výsledkem spokojen, více se již dokázat nedalo. Těším se, že si s Fabií ještě letos zazávodím."

    ⇥

    Jan Kopecký: "Opět nám nepřálo štěstí ve volbě pneumatik a risk, který jsme podstoupili, nakonec přinesl obrovskou ztrátu. Auto fungovalo skvěle, za to patří dík celému týmu."

    IRC
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Jakub Skýpala1.7.2024

    Orlen Rally Poland 2024

    Ivo Nowi Novák15.1.2021

    WRC 2021 před startem – Toyota mění barvy, Neuville spolujezdce

    Zdeněk Weiser17.12.2019

    Modely FoxToys

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.