Defekty výrazně zasáhly do průběhu Jaltské rally. Po odstoupení Protasova udržel první příčku Turek Yagiz Avci a stal se vítězem Prime Yalta Rally 2012.
IRC 2012:
Jezdci (10/13, zápočet osm závodů):
1. Andreas Mikkelsen (N) 136, 2. Juho Hänninen (FIN) 93; 3. Jan Kopecký (CZ) 83, 4. Sepp Wiegand (D) 53, 5. Giandomenico Basso (I) 40, 6. Robert Consani (F) a Patrik Flodin (S) 28, 8. Bryan Bouffier (F) a Umberto Scandola (I) 27, 10. Dani Sordo (E) a Yağiz Avci (TR) 25
Značky:
1 Škoda 325; 2 Peugeot 187; 3 M-Sport Ford 137; 4 Subaru 110; 5 Renault 109; 6 Honda 43
IRC Production Cup:
1. Andreas Aigner (A) 75; 2. Robert Consani (F) 72; 3. Marco Tempestini (RO) 63; 4. Vitaliy Puškar (UA) 41; 5. Toshi Arai (J) 36, 6. Garry Jennings (GB), Ricardo Moura (P), Jarkko Nikara (FIN), Massimiliano Rendina (I) 25
IRC 2WD Cup:
1. Harry Hunt (GB) 76; 2. Robert Consani (F) 75; 3. Vlad Cosma (RO) 43; 4. Martin Kangur (EE) 33; 5. Petru-Antone Boschetti (F), Simone Campedelli (I), Jan Černý (CZ), Paulo Maciel (P), Marty McCormack (GB), Joan Vinyes (E) 25
II. etapa
16. 09. 2012
Konečné výsledky Prime Yalta rally 2012:
1. | Avci – Gücenmez | Ford Fiesta S2000 | 3:09:58.7 |
---|---|---|---|
2. | Consani – Klinger | Renault Megane RS | +3:12,4 |
3. | Vizin – Zsiros | Škoda Fabia S2000 | +3:38.4 |
4. | Chmykh – Vilchynskyy | Subaru Impreza STI | +7:35,2 |
5. | Cosma – Dorca | Citroën C2 R2 Max | +9:31,5 |
6. | M. Tempestini – Pulpea | Subaru Impreza Sti R4 | +12:47.9 |
7. | Bostanci – Vatansever | Ford Fiesta R2 | +15:14,3 |
8. | Stratieva – Poenaru | Citroën C2 R2 Max | +15:41.4 |
9. | Cavigioli – Fortunato | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +19:35,1 |
10. | Panov – Yakushev | Honda Civic Type R | +20:54.1 |
RZ14 Uchan-Su 2 (17,07 km) – vítěz: Consani / celkový vítěz: Avci (+3:12,4)
>>> druhým nejrychlejším časem za sebou potvrdil Consani zisk stříbra, třetí Vizin ztrácí v cíli 26s, celkovým vítězem se však stává Avci s Fordem Fiesta S2000
RZ13 Sokolinoje 2 (22,35 km) – vítěz: Consani / vedení: Avci (+ 3:23,5)
>>> Robert Consani s Renaultem Megane zatroubil k útoku na druhou příčku, Avciho více než tří minutový náskok však soupeřům více nedovolí
RZ12 Opolznevoje 2 (18,95 km) – vítěz: Tempestini / vedení: Avci (+ 3:42,1)
Pořadí po RZ11:
1. Avci – Gücenmez, Ford Fiesta S2000, 2:26:41.3
2. Vizin – Zsiros, Škoda Fabia S2000, + 3:49.0
3. Consani – Klinger, Renault Megane RS, + 3:59.3
4. Cosma – Dorca, Citroën C2 R2 Max, + 6:27.6
5. M. Tempestini – Pulpea, Subaru Impreza Sti R4, + 6:43.3
6. Chmykh – Vilchynskyy, Subaru Impreza STI, + 6:52.2
7. Panov – Yakushev, Honda Civic Type R, + 10:48.5
8. Stratieva – Poenaru, Citroën C2 R2 Max, + 13:13.2
9. Bostanci – Vatansever, Ford Fiesta R2, + 14:44.0
10. Cavigioli – Fortunato, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 17:16.6
RZ11 Uchan-Su 1 (17,07 km) – vítěz: Consani / vedení: Avci (+ 3:49,0)
>>> M. Tempestiniho trápí převodovka, výměna v následném servisu
RZ10 Sokolinoje 1 (22,35 km) – vítěz: Consani / vedení: Avci (+ 2:30,5)
>>> Yuriy Protasov vyletěl v RZ z trati a poškodil levou zadní část vozu Ford Fiesta
RZ9 Opolznevoje 1 (18,95 km) – vítěz: Tempestini / vedení: Avci (+ 1:07,7)
>>> Protasov přišel o vedení kvůli dalšímu defektu, ukrajinský pilot se rozhodl s defektem dojet až do cíle erzety
Soutěž uzavře šest meřených zkoušek o délce 116,74 km.
I. etapa
15. 09. 2012
Tři jezdci se vystřídali v čele Prime Yalta Rally, desátého podniku IRC, v průběhu první etapy. Prozatím má soutěž nejlépe rozjetou domácí Yurij Protasov. Ten se musel během dne vyrovnávat se dvěma defekty. V druhém případě přišel na chvíli o vedení na úkor Turka Avciho.
"Oba defekty přišly na RZ Plato, v obou průjezdech. Zítra bude cílem soutěž bez komplikací dokončit," uvedl Protasov.
Třetí příčka patří Maďaru Vizinovi se Škodou Fabia Super 2000.
Finský lídr Mikko Pajunen pokračovat v rychlém tempu, ale v RZ6 trefil obrovský kámen a poškodil závěs Fiesty S2000.
Na čtvrtou pozici se vyhoupl současný lídr produkční kategorie i dvoukolek Robert Consani s Renaultem Mégane RS. Ve dvoukolkách patří druhá pozice rumunskému jezdci Cosmovi s Citroënem C2 R2. Mezi produkčními auty následují domácí Chmykh se Subaru a M. Tempestini. Oba jezdce před poslední etapou dělí pouhé tři desetiny…
Tempestiniho vedení ukončila ulomená řadící páka u jeho Subaru Impreza R4 STI. Jeho syn Simon Tempestini sice rovněž pokračuje, ale v RZ3 skončil s imprezou na střeše. Cíl nespatřil ani Valerij Gorban kvůli prasklé poloose. Puškar havaroval, Važeyevského zastavil problém s motorem jeho Peugeotu 207 S2000.
Pořadí po I. etapě:
1. Protasov – Nesvit, Ford Fiesta S2000, 1:42:14.7
2. Avci – Gücenmez, Ford Fiesta S2000, + 38,3
3. Vizin – Zsiros, Škoda Fabia S2000, + 4:12.1
4. Consani – Klinger, Renault Megane RS, + 5:32.7
5. Cosma – Dorca, Citroën C2 R2 Max, + 6:35.0
6. Chmykh – Vilchynskyy, Subaru Impreza STI, + 7:10.1
7. M. Tempestini – Pulpea, Subaru Impreza Sti R4, + 7:12.6
8. Panov – Yakushev, Honda Civic Type R, + 9:44.5
9. Cavigioli – Fortunato, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 10:24.1
10. Stratieva – Poenaru, Citroën C2 R2 Max, + 11:45.0
RZ8 Orlinoje 2 (28,95 km) – vítěz: Protasov / vedení: Protasov (+38,3s)
>>> Protasov naděluje Avcimu více než minutu a vrací se do čela, cíl RZ nevidí Gorban
RZ7 Plato 2 (22,55 km) – vítěz: Avci / vedení: Avci (+24,8s)
>>> Protasov ztratil téměř tři minuty a přišel o vedení
RZ6 Ai-Petri 2 (17,26 km) – vítěz: Protasov / vedení: Protasov (+2:29,2)
>>> Pajunen vyletěl z trati, poškodil závěs kola
Průběžné pořadí po RZ5:
1. Protasov – Nesvit, Ford Fiesta S2000, 52:12.4
2. Pajunen – Lindström, Ford Fiesta S2000, +14,2
3. Avci – Gücenmez, Ford Fiesta S2000, + 1:44,4
4. Vizin – Zsiros, Škoda Fabia S2000, + 3:29,1
5. Kochmar – Koval, Mitsubishi Lancer Evo VIII, + 3:39,0
6. M. Tempestini – Pulpea, Subaru Impreza Sti R4, + 3:39,3
7. Gorban – Nikolaiev, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 4:25,4
8. Chmykh – Vilchynskyy, Subaru Impreza STI, +4:34.8
9. Consani – Klinger, Renault Megane RS, + 4:36.3
10. Cosma – Dorca, Citroën C2 R2 Max, +5:17.8
RZ5 Orlinoje 1 (28,95 km) – vítěz: Protasov / vedení: Protasov (+14,2s)
Tento test se stal osudným Tamrazovovi, Važejenskému a Puškarovi
RZ4 Plato 1 (22,55 km) – vítěz: Pajunen / vedení: Pajunen (+6,4s)
RZ3 Ai-Petri 1 (17,26 km) – vítěz: Protasov / vedení: Protasov (+11,6s)
V sobotu čeká na posádky šest zkoušek o délce 145,13 km.
14. 09. 2012
Fin Mikko Pajunen zvítězil v úvodní sekci první etapy Prime Yalta Rally, která obsahovala dva měřené úseky. Do čela se dostal nejrychlejším časem na druhém testu, což stačilo k překonání značkového kolegy a domácího pilota Yurije Protasova. Nadvládu fordů potvrzuje třetí Turek Avci, pro kterého je ukrajinský start sbíráním zkušeností na asfaltu.
"Úvod nic neznamenal, důležité bude držet Protasova za sebou v dalším průběhu závodu," říká Pajunen, jenž startuje s Fiestou stáje AT Rally Team.
"Mým cílem je hlavně spatřit cíl závodu, ale pokud získám potřebné sebevědomí, zkusím i útočit," reaguje Avci.
V produkční kategorii vede Marco Tempestini se Subaru Impreza R4 STI, jeho hlavním rivalem je domácí Ukrajinec Vitalij Puškar s Mitsubishi Lancer Evolution X R4. Ve dvoukolkách chybí Estonec Kangur (pojede až v Bulharsku), cestu k prvenství má proto otevřenou Robert Consani s Renaultem Mégane RS.
Průběžné pořadí po RZ2:
1. Pajunen – Lindström, Ford Fiesta S2000, 4:36,1
2. Protasov – Nesvit, Ford Fiesta S2000, + 1,0
3. Avci – Gücenmez, Ford Fiesta S2000, + 11,1
4. M. Tempestini – Pulpea, Subaru Impreza Sti R4, + 12,7
5. Puškar – Mišyn, Mitsubishi Lancer Evo X R4, + 14,5
6. Gorban – Nikolaiev, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 14,6
7. Kochmar – Koval, Mitsubishi Lancer Evo VIII, + 14,7
8. Consani – Klinger, Renault Megane RS, + 15,7
9. Vizin – Zsiros, Škoda Fabia S2000, + 18,3
10. Važeyevskyj – Kochkovyj, Peugeot 207 S2000, + 19,6
RZ2 Livadija 5.49 km – vítěz: Pajunen / vedení: Pajunen (+1,0s)
RZ1 Yalta 2.12 km – vítěz: Protasov / vedení: Protasov (+0,9s)
Trať: 723,17 km – 261,87 km RZ
VIDEO: Shakedown
Info před startem
Kaj Lindström zpět v IRC
Finská spolujezdecká legenda Kaj Lindström, jenž v minulosti navigoval T. Mäkinena a v posledních letech exmistra světa formule 1 Kimiho Räikkönena, nechybí na startu desátého podniku IRC – Prime Yalta Rally. Lindström bude navigovat vycházející finskou hvězdu Mikka Pajunena. Posádka pojede s vozem Ford Fiesta S2000.
Pro Pajunena to bude druhý letošní start v IRC. Při italské Rally Targa Florio pilotoval Renault Twingo R2.