Hned se čtyřmi atraktivními historickými vozy se letošní veteránské rallye Sachsen Classic zúčastní česká automobilka ŠKODA. Kvarteto veteránů značky ŠKODA se skládá z jedinečných vozů ze třicátých, čtyřicátých a šedesátých let. Jako prominentní řidič vozu ŠKODA 1000 MB Rallye na start nastoupí český soutěžní jezdec značky ŠKODA Jan Kopecký.

› Veteránské soutěže v Sasku se účastní historické vozy ze sbírek ŠKODA Auto Muzea ze třicátých, čtyřicátých a šedesátých let
› Tovární jezdec značky Jan Kopecký nastoupí na start s vozem ŠKODA 1000 MB Rallye
› Různorodý kvartet – od elegantního cestovního vozu až po závodní speciál
› Veteránská rallye Sachsen Classic slaví desáté jubileum

Diváci se na Sachsen Classic 2012 mohou těšit na jedno elegantní aerodynamické kupé, dva kabriolety a jeden závodní vůz ze sbírek ŠKODA Auto Muzea. „Jsme hrdi na to, že se jedné z nejoblíbenějších veteránských soutěží zúčastníme se čtyřmi překrásnými vozy z muzejních sbírek", říká Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny ŠKODA Auto Muzea.

Také Jan Kopecký se na veteránskou rallye těší. „ŠKODA je jednou z automobilek s nejdelší tradicí. Tu symbolizují i sportovní vozy a 111-letá sportovní tradice značky. Těší mne, že budu moci v Sasku startovat za volantem historického závodního vozu značky ŠKODA. Je to pro mne tentokrát mimořádná soutěž," říká úřadující vicemistr a v současné době vedoucí jezdec Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.

Vůz ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1968 je sportovní rarita z inventáře továrního muzea. Čtyřválcový motor o objemu jednoho litru, upravený pro sportovní využití, dosahuje výkonu 90 koňských sil. Maximální rychlost vozu činí 170 km/h.

Nejstarším boleslavským vozem, který v Sasku vyjede na trať, je ŠKODA Popular Monte Carlo z roku 1936. Elegantní předválečné kupé bylo vyrobenou v pouhých 72 exemplářích. Na ‚Concours d’Elegance‘, známé veteránské soutěži krásy, se ŠKODA Popular Monte Carlo pravidelně umísťuje na předních místech. V působivém kontrastu k černě lakované aerodynamické karosérii je velké množství chromovaných dílů. Pod kapotou impozantního vozu s pohonem zadních kol pracuje čtyřválcový čtyřdobý motor o objemu 1.386 cm³ a výkonu 30 koňských sil. Vůz dosahuje maximální rychlosti 110 km/h.

Škoda Popular Monte Carlo

Z konce čtyřicátých let pochází elegantní kabriolet ŠKODA Tudor. Vůz, vyrobený v roce 1948, zaujal už na mnoha veteránských soutěžích a fanoušci historických vozů jsou z něj doslova nadšeni. Tudor pohání čtyřválec o objemu 1089 cm³ s výkonem 32 koňských sil. Maximální rychlost činí 100 km/h. Tudor byl vyráběn v letech 1946 až 1952 v počtu přes 80.000 vozů.

Škoda Tudor

Připomínkou ‚sladkých let šedesátých‘ je ŠKODA Felicia (Typ 994) z roku 1961. Pod kapotou s neobvyklým modrozeleným lakem se skrývá čtyřválec o objemu 1089 cm³, podávající výkon 50 koňských sil. ŠKODA Felicia se soutěže Sachsen Classic účastnila již v minulém roce.

Rallye historických vozů Sachsen Classic se letos koná již podesáté a patří mezi nejoblíbenější veteránské jízdy. Účastníky čeká trať, dlouhá 615 kilometrů, vedoucí atraktivní saskou krajinou. Rallye startuje 16. srpna 2012 ve Zwickau. Po okruhu kolem Zwickau, spojeném se zajížďkou k závodnímu okruhu Sachsenring, pokračuje trasa přes Lipsko až do saské metropole Drážďan. Soutěž vyvrcholí 18. srpna ve „Skleněné manufaktuře" automobilky Volkswagen.

Sdílet

O autorovi

Komentáře