Historicky první setkání členů skupiny „Group B Rallying Legends“ proběhlo začátkem února v britském Curborough.
Vzdát hold legendárním „béčkám“
Stále rostoucí popularita skupiny B, stojí za vznikem řady fanklubů a organizací. Nedávno vznikla na sociálni síti Facebook další s názvem „Group B Rallying Legends“. Za jejím vznikem stojí Karol Weichczynski, který posléze pro svou myšlenku nadchl majitel týmu HanSport Johna Hanlona.
„Group B Legend si klade za cíl připomínat jedno z nejpůsobivějších období motoristického sportu. Chceme vzdát hold všem původním vozům z této doby, připomenout tehdejší jezdce a příběhy z let 1982 až 1986,“ popsal poslání projektu John Hanlon.
Kouzlo doby skryté v původu vozu
Na rozdíl od podobných akcí si ta Hanlonova zakládá na originálním původu závodních speciálů. Tato vlastnost je o Johnovi obecně známa. Sám vlastní několik exemplářů značky Audi, přičemž na Curborough Sprint Course přivezl dva z nich. Ex-tovární Quattro A2 v designu 1000 Lakes rally 1983 a „krátké“ Sport Quattro S1 v designu Pikes Peak 1985. S prvním závodili ve své době Stig Blomqvist a Bernard Darniche, druhé vodili po rychlostních zkouškách Michele Mouton a John Buffum.
MG Metro – britská klasika
Zcela logicky patřil premiérový ročník setkání členů Group B Rallying Legends vozům MG Metro 6R4. Na sraz jich dorazilo deset. Unikátní a pro Středoevropana exotický vůz můžeme dodnes vídat v akci na rallykrosových závodech.
Klenoty mezi přihlášenými
Kromě již zmiňovaných vozů značek Audi a MG dorazil na sraz Waldegaardův Ford Escort Mk2 v provedení San Remo rally, Vauxhall Chevete HS Penttiho Arikkaly v designu Welsh Rally 1979 či Austin Rover Vitesse skupiny A, se kterým startoval Russell Gooding na britské RAC Rally 1985.
Dva vozy z prezentovaných pilotovali ve své době slavní Colin McRae (MG Metro) a jeho otec Jimmy McRae (Ford Sierra Cosworth). Počátky specifikace WRC přijel do Curborough připomenout Nigel Worswick s Fordem Escort WRC.
Největší lahůdku ale představoval speciál Lotus Esprit S1, který je za hranicemi Velké Británie prakticky neznámý. Vůz po kyperském jezdci Dimitrisi Mavropoulosovi nyní vlastní Terry Maynard.