Historicky první setkání členů skupiny „Group B Rallying Legends“ proběhlo začátkem února v britském Curborough.

Vzdát hold legendárním „béčkám“

Stále rostoucí popularita skupiny B, stojí za vznikem řady fanklubů a organizací. Nedávno vznikla na sociálni síti Facebook další s názvem „Group B Rallying Legends“. Za jejím vznikem stojí Karol Weichczynski, který posléze pro svou myšlenku nadchl majitel týmu HanSport Johna Hanlona.

„Group B Legend si klade za cíl připomínat jedno z nejpůsobivějších období motoristického sportu. Chceme vzdát hold všem původním vozům z této doby, připomenout tehdejší jezdce a příběhy z let 1982 až 1986,“ popsal poslání projektu John Hanlon.

Kouzlo doby skryté v původu vozu

Na rozdíl od podobných akcí si ta Hanlonova zakládá na originálním původu závodních speciálů. Tato vlastnost je o Johnovi obecně známa. Sám vlastní několik exemplářů značky Audi, přičemž na Curborough Sprint Course přivezl dva z nich. Ex-tovární Quattro A2 v designu 1000 Lakes rally 1983 a „krátké“ Sport Quattro S1 v designu Pikes Peak 1985. S prvním závodili ve své době Stig Blomqvist a Bernard Darniche, druhé vodili po rychlostních zkouškách Michele Mouton a John Buffum.

MG Metro – britská klasika

Zcela logicky patřil premiérový ročník setkání členů Group B Rallying Legends vozům MG Metro 6R4. Na sraz jich dorazilo deset. Unikátní a pro Středoevropana exotický vůz můžeme dodnes vídat v akci na rallykrosových závodech.

Klenoty mezi přihlášenými

Kromě již zmiňovaných vozů značek Audi a MG dorazil na sraz Waldegaardův Ford Escort Mk2 v provedení San Remo rally, Vauxhall Chevete HS Penttiho Arikkaly v designu Welsh Rally 1979 či Austin Rover Vitesse skupiny A, se kterým startoval Russell Gooding na britské RAC Rally 1985.

Dva vozy z prezentovaných pilotovali ve své době slavní Colin McRae (MG Metro) a jeho otec Jimmy McRae (Ford Sierra Cosworth). Počátky specifikace WRC přijel do Curborough připomenout Nigel Worswick s Fordem Escort WRC.

Největší lahůdku ale představoval speciál Lotus Esprit S1, který je za hranicemi Velké Británie prakticky neznámý. Vůz po kyperském jezdci Dimitrisi Mavropoulosovi nyní vlastní Terry Maynard.

Video – MG Metro onboard:

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře