Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      STAR RALLY Historic 2025 – historici se pojedou ve Zlíně již po sedmnácté!

      7.7.2025

      Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

      18.6.2025

      Agrotec Rally Hustopeče 2025 oslaví dvacet let s pořádnou dávkou kilometrů

      13.6.2025

      Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

      3.6.2025

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»FOR SALE»Sedm statečných – GROUP B v aukci (2.díl)
    FOR SALE

    Sedm statečných – GROUP B v aukci (2.díl)

    By Ivo Nowi Novák23.1.20215 Mins Read

    V prvním dílu jsme si představili německou preciznost (Audi Quattro S1 E2), italskou výbušnost (Lancia Delta S4) a francouzský šarm (Peugeot 205 T16 E2). Naší dnešní první zastávkou bude země, kde se čaj pije přesně o páté, muži nosí sukně a podnebí je stejně drsné, jako humor Jeremyho Clarksona. Do Velké Británie.


    FORD RS200

    Auta s modrým oválem ve znaku jsou velmi často terčem nemístných žertů. Ovšem u béčkového modelu RS200 bude i ten největší vtipálek zaručeně udržovat dekorum.

    Ford s registrační značkou B200 YOO vybojoval na zledovatělých tratích Swedish rally 1986 pro typ RS200 nejlepší výsledek v seriálu WRC vůbec. Kalle Grundel s Benny Melanderem jej do cíle přivezli na 3.místě absolutně.

    V dalším závodě, Rallye de Portugal 1986, se jim naopak nedařilo a odstoupili po technické závadě.

    Tím pouť nabízeného exempláře v rámci Mistrovství světa skončila. Grundel s ním ještě odstartoval v Mistrovství Velké Británie. Cíl soutěže Rothmans Circuit of Ireland však opět nespatřil. Do “YOOja” poté naskočil epizodně Stig Blomqvist a v 30. Audi Sport Rally 1986 stanuli s Bruno Berglundem na stupni nejvyšším.

    Po čtyřech odjetých soutěžích Forda odkoupil norský nadšenec, který s jinou “dvoustovkou” ve vlastním týmu Glomma Pap závodil v rallycrossovém šampionátu. B200 YOO však byl služebně starší model a zůstal stát bezprizorně v garáži. I přesto musel Quesnel zapojit své nejlepší vyjednávací schopnosti, aby vůz od Nora do svého muzea získal.

    K autu obdrží nový majitel dokument vypracovaný Grahamem Robsonem na přelomu 80. a 90. let. Motoristický novinář a odborník na Fordy RS200 (byl blízkým přítelem Stuarta Grahama, který se na jejich vývoji podílel od roku 1983) v něm potvrzuje, že se jedná o originální vůz se číslem šasi 015.

    Odhadovaná prodejní cena – 250,000 € – 400,000 €


    MG METRO 6R4

    Na Britských ostrovech ještě chvíli zůstaneme. MG Metro budí rozpaky. Líbí nebo nelíbí? Jako základ posloužil model automobilky Rover s dovětkem Metro. Nákupní taška se sexappealem kartonové krabice. Stačilo několik botoxových injekcí, implementace dvou křídel a z nerda, co se krčil v koutě, je rázem celkem pohledný jinoch.

    Na přelomu let 1984-85 oslovil Austin Rover France Johna Davenporta. Měli eminentní zájem o start Didiera Auriola s “béčkovým” MG ve francouzském mistrovství. Davenport využil svých konexí a kontaktoval vybrané britské týmy. Od nich posléze dorazilo do sídla francouzské společnosti několik nabídek na pronájem vozů. 

    Vybrána byla ta od Rally Engineering Development se sídlem nedaleko Liverpoolu, známé spíše pod zkratkou RED. Zmiňovaný tým v té době podepsal tříletý kontrakt s Austin Roverem na přípravu speciálů pro anglické mistrovství (William Rutherford), British Open (David Llewellin, Henri Toivonen) a nově francouzské (Didier Auriol).

    Nabízený vůz byl registrován 19. listopadu 1985 s číslem C206 JMB a oděn do slušivého kabátku “33 Export”. Sezóna 1986 pro něj začala dvěma nezdary. V jednom případě Auriol odstoupil pro poruchu olejového čerpadla, v tom druhém pro závadu rozdělovače. Poté se však karta obrátila a zbytek roku se nesl v duchu dechberoucí bity mezi Auriolem se spolujezdcem Occellim a Francois Chatriotem ve vozem Renault R5 Turbo Maxi. Na konci roku měli oba souputníci shodně 115 bodů. Auriol však vyhrál pětkrát a Chatriot “jen” čtyřikrát. To rozhodlo, že titul připadnul posádce MG.

    Zajímavostí je, že Auriol si během sezóny stěžoval na pravostranné řízení. Před podzimní Rally du Var byl vůz přestavěn na levostranné řízení. Přístrojová deska ovšem zůstala původní, takže veškeré “budíky” měl před sebou spolujezdec.

    S koncem skupiny B přišel i konec aktivní kariéry žluto-červeného MG. Bylo odstaveno v Anglii a až v roce 1988 přemístěno zpět do Francie. Hned následující rok jej Homell zakoupil a přidal ke své sbírce. 

    Auriol měl na auto tak skvělé vzpomínky, že se jej několikrát pokusil odkoupit. Neúspěšně. V dnešní době je auto v naprosto výjimečném originálním stavu. Z poslední cílové rampy putovalo v podstatě rovnou do muzea.

    Odhadovaná prodejní cena – 280,000 € – 360,000 €


    RENAULT R5 TURBO MAXI

    Ve sladké Francii ještě alespoň chvíli zůstaneme. Zde se totiž narodil Renault R5 Turbo Maxi, vůz skupiny B se zadním náhonem. Počátkem roku 1985 si jej do Španělska odvezli zástupci týmu, který připravoval vůz pro Carlose Sainze.  

    Až do dubna 1986 vůz soutěžil s dočasnou registrací (SPZ s červeným podkladem), jelikož v nové domovině ještě neměl homologaci.

    První ostrou akcí pro nový Renault byla Rally Villa de Llanes 1985. Při tvrdém souboji s Brunem Sabym Sainz havaroval a vážně poškodil čelní část “oturbené” R5. Vůz byl kompletně opraven a byla zároveň připravena ještě náhradní karoserie. To se ukázalo jako velmi prozíravý krok, protože na další soutěži, kterou pro nabízený vůz byla Rallye San Froilán, Saint znovu havaroval. Oprava však byla tentokrát časově náročnější a Sainz na dalších akcích odstartoval s druhým exemplářem.Vozy posléze střídal až do konce sezóny 1986.

    Odhadovaná prodejní cena – 400,000 € – 600,000 €


    LANCIA 037 RALLY

    “Když jsme s Olivierem založili sbírku, toužil jsem do ní zahrnout i Lancii 037. Zmínil jsem se o tom před Brunem Sabym. Ten shodou okolností věděl o jednom exempláři, který se nacházel v dílnách Giuseppe Volty. Do naší sbírky jsme ji odkoupili v roce 1990. Jsme přesvědčeni, že vůz závodil nejdříve v livreji Martini Racing a posléze Olio Fiat s Fabriziem Tabatonem za volantem” vzpomíná Homell.

    “Se závodní historií aut je to poměrně složité a člověk musí být opatrný. Mockrát jsme se přesvědčili, že velké týmy měly jeden registrační dokument pro několik automobilů. Nezřídka se taky bohužel též stávalo, že výrobní čísla byla vyřezána a znovu přivařena na jiný vůz“ dodal.

    Vůz z dílen Volty je originální tovární Evo 2. I po třiceti letech je ve skvělém stavu, nicméně pro ostrý provoz bude nutná její renovace.

    Odhadovaná prodejní cena – 500,000 € – 800,000 €


    foto: artcurial.com, mcklein.de

    aukce Bruno Saby Carlos Sainz Didier Auriol Ford Ford RS200 Francie Group B Kalle Grundel Lancia Lancia 037 Rally MG Metro Renault 5 Turbo
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák16.6.2025

    Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

    Ivo Nowi Novák20.7.2024

    Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

    Ivo Nowi Novák2.7.2024

    MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    July
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
     123456
    789101112
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      12/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    13
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      13/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    141516171819
    • Rallye Železné Hory – ČMPR

      All day
      19/07/2025
      Rally Železné Hory

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko
      https://www.rallyezeleznehory.cz/

      Rallye Železné Hory 2025 – ČMPR

      Zvláštní ustanovení
      Přihláška do soutěže
      Startovní …[Read more]

    20
    21222324
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      24/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    25
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      25/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    26
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      26/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    27
    28293031   
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.