RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      Recent
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»FOR SALE»Sedm statečných – GROUP B v aukci (2.díl)
    FOR SALE

    Sedm statečných – GROUP B v aukci (2.díl)

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák23.1.2021Updated:9.3.2021Žádné komentáře5 Mins Read

    V prvním dílu jsme si představili německou preciznost (Audi Quattro S1 E2), italskou výbušnost (Lancia Delta S4) a francouzský šarm (Peugeot 205 T16 E2). Naší dnešní první zastávkou bude země, kde se čaj pije přesně o páté, muži nosí sukně a podnebí je stejně drsné, jako humor Jeremyho Clarksona. Do Velké Británie.


    FORD RS200

    Auta s modrým oválem ve znaku jsou velmi často terčem nemístných žertů. Ovšem u béčkového modelu RS200 bude i ten největší vtipálek zaručeně udržovat dekorum.

    Ford s registrační značkou B200 YOO vybojoval na zledovatělých tratích Swedish rally 1986 pro typ RS200 nejlepší výsledek v seriálu WRC vůbec. Kalle Grundel s Benny Melanderem jej do cíle přivezli na 3.místě absolutně.

    V dalším závodě, Rallye de Portugal 1986, se jim naopak nedařilo a odstoupili po technické závadě.

    Tím pouť nabízeného exempláře v rámci Mistrovství světa skončila. Grundel s ním ještě odstartoval v Mistrovství Velké Británie. Cíl soutěže Rothmans Circuit of Ireland však opět nespatřil. Do “YOOja” poté naskočil epizodně Stig Blomqvist a v 30. Audi Sport Rally 1986 stanuli s Bruno Berglundem na stupni nejvyšším.

    Po čtyřech odjetých soutěžích Forda odkoupil norský nadšenec, který s jinou “dvoustovkou” ve vlastním týmu Glomma Pap závodil v rallycrossovém šampionátu. B200 YOO však byl služebně starší model a zůstal stát bezprizorně v garáži. I přesto musel Quesnel zapojit své nejlepší vyjednávací schopnosti, aby vůz od Nora do svého muzea získal.

    K autu obdrží nový majitel dokument vypracovaný Grahamem Robsonem na přelomu 80. a 90. let. Motoristický novinář a odborník na Fordy RS200 (byl blízkým přítelem Stuarta Grahama, který se na jejich vývoji podílel od roku 1983) v něm potvrzuje, že se jedná o originální vůz se číslem šasi 015.

    Odhadovaná prodejní cena – 250,000 € – 400,000 €


    MG METRO 6R4

    Na Britských ostrovech ještě chvíli zůstaneme. MG Metro budí rozpaky. Líbí nebo nelíbí? Jako základ posloužil model automobilky Rover s dovětkem Metro. Nákupní taška se sexappealem kartonové krabice. Stačilo několik botoxových injekcí, implementace dvou křídel a z nerda, co se krčil v koutě, je rázem celkem pohledný jinoch.

    Na přelomu let 1984-85 oslovil Austin Rover France Johna Davenporta. Měli eminentní zájem o start Didiera Auriola s “béčkovým” MG ve francouzském mistrovství. Davenport využil svých konexí a kontaktoval vybrané britské týmy. Od nich posléze dorazilo do sídla francouzské společnosti několik nabídek na pronájem vozů. 

    Vybrána byla ta od Rally Engineering Development se sídlem nedaleko Liverpoolu, známé spíše pod zkratkou RED. Zmiňovaný tým v té době podepsal tříletý kontrakt s Austin Roverem na přípravu speciálů pro anglické mistrovství (William Rutherford), British Open (David Llewellin, Henri Toivonen) a nově francouzské (Didier Auriol).

    Nabízený vůz byl registrován 19. listopadu 1985 s číslem C206 JMB a oděn do slušivého kabátku “33 Export”. Sezóna 1986 pro něj začala dvěma nezdary. V jednom případě Auriol odstoupil pro poruchu olejového čerpadla, v tom druhém pro závadu rozdělovače. Poté se však karta obrátila a zbytek roku se nesl v duchu dechberoucí bity mezi Auriolem se spolujezdcem Occellim a Francois Chatriotem ve vozem Renault R5 Turbo Maxi. Na konci roku měli oba souputníci shodně 115 bodů. Auriol však vyhrál pětkrát a Chatriot “jen” čtyřikrát. To rozhodlo, že titul připadnul posádce MG.

    Zajímavostí je, že Auriol si během sezóny stěžoval na pravostranné řízení. Před podzimní Rally du Var byl vůz přestavěn na levostranné řízení. Přístrojová deska ovšem zůstala původní, takže veškeré “budíky” měl před sebou spolujezdec.

    S koncem skupiny B přišel i konec aktivní kariéry žluto-červeného MG. Bylo odstaveno v Anglii a až v roce 1988 přemístěno zpět do Francie. Hned následující rok jej Homell zakoupil a přidal ke své sbírce. 

    Auriol měl na auto tak skvělé vzpomínky, že se jej několikrát pokusil odkoupit. Neúspěšně. V dnešní době je auto v naprosto výjimečném originálním stavu. Z poslední cílové rampy putovalo v podstatě rovnou do muzea.

    Odhadovaná prodejní cena – 280,000 € – 360,000 €


    RENAULT R5 TURBO MAXI

    Ve sladké Francii ještě alespoň chvíli zůstaneme. Zde se totiž narodil Renault R5 Turbo Maxi, vůz skupiny B se zadním náhonem. Počátkem roku 1985 si jej do Španělska odvezli zástupci týmu, který připravoval vůz pro Carlose Sainze.  

    Až do dubna 1986 vůz soutěžil s dočasnou registrací (SPZ s červeným podkladem), jelikož v nové domovině ještě neměl homologaci.

    První ostrou akcí pro nový Renault byla Rally Villa de Llanes 1985. Při tvrdém souboji s Brunem Sabym Sainz havaroval a vážně poškodil čelní část “oturbené” R5. Vůz byl kompletně opraven a byla zároveň připravena ještě náhradní karoserie. To se ukázalo jako velmi prozíravý krok, protože na další soutěži, kterou pro nabízený vůz byla Rallye San Froilán, Saint znovu havaroval. Oprava však byla tentokrát časově náročnější a Sainz na dalších akcích odstartoval s druhým exemplářem.Vozy posléze střídal až do konce sezóny 1986.

    Odhadovaná prodejní cena – 400,000 € – 600,000 €


    LANCIA 037 RALLY

    “Když jsme s Olivierem založili sbírku, toužil jsem do ní zahrnout i Lancii 037. Zmínil jsem se o tom před Brunem Sabym. Ten shodou okolností věděl o jednom exempláři, který se nacházel v dílnách Giuseppe Volty. Do naší sbírky jsme ji odkoupili v roce 1990. Jsme přesvědčeni, že vůz závodil nejdříve v livreji Martini Racing a posléze Olio Fiat s Fabriziem Tabatonem za volantem” vzpomíná Homell.

    “Se závodní historií aut je to poměrně složité a člověk musí být opatrný. Mockrát jsme se přesvědčili, že velké týmy měly jeden registrační dokument pro několik automobilů. Nezřídka se taky bohužel též stávalo, že výrobní čísla byla vyřezána a znovu přivařena na jiný vůz“ dodal.

    Vůz z dílen Volty je originální tovární Evo 2. I po třiceti letech je ve skvělém stavu, nicméně pro ostrý provoz bude nutná její renovace.

    Odhadovaná prodejní cena – 500,000 € – 800,000 €


    foto: artcurial.com, mcklein.de

    aukce Bruno Saby Carlos Sainz Didier Auriol Ford Ford RS200 Francie Group B Kalle Grundel Lancia Lancia 037 Rally MG Metro Renault 5 Turbo
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.