Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Rallylegend San Marino 2025

      4.11.2025

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Rozhovor s Rolandem Gumpertem
    Roland Gumpert
    Osobnosti

    Rozhovor s Rolandem Gumpertem

    By Zdeněk Weiser25.1.20133 Mins Read

    Exkluzivní rozhovor s Rolandem Gumpertem – zakladatelem Audi Sportu, spolutvůrcem úspěchů legendárního Audi Quattra a zakladatele značky Gumpert Apollo.


    V roce 1980 jste s VW Itisem startoval na Dakaru. Neláká vás znovu zažít toto dnes již jihoamerické dobrodružství?
    „Ano, na přelomu roku 1979/1980 jsme s týmem Audi absolvovali Rallye Dakar. Startovali jsme s vozy VW Itis, ale jednalo se o stoprocentní výrobek značky Audi. Džíp vyvinutý pro německou armádu byl z politických důvodů vyráběn pod značkou Volkswagen. Tehdy jsem byl za výrobu „Audi – Itis“ odpovědný. Protože o vůz měla zájem i francouzská armáda, rozhodli jsme se potvrdit jeho přednosti na Dakaru.“

    „Dálkové pouštní soutěže se zúčastnily celkem 4 vozy. Tři se soutěžními posádkami a já se čtvrtým servisním exemplářem naloženým 300 kg náhradních dílů. Rallye jsme vyhráli, obsadili jsme 1. ( st. č. 137 – Freddy Kottulinsky), 2. ( st. č. 136 – Patrick Zaniroli), 4. (st. č. 138 – Jean Ragnotti) a 9. příčku (já se servisním iltisem st. č. 139 ). Osobně bych se rád Dakaru nebo podobného dobrodružství ještě někdy zúčastnil.“

    Roland Gumpert

    Tovární tým VW Motorsport debutuje s novým Polem R WRC v Monte Carlu. Nedostal jste díky svým zkušenostem z osmdesátých let nabídku podílet se na návratu koncernu VW do MS?
    „Nový VW Polo R WRC se už při premiéře na Rallye Monte Carlo 2013 představil velmi dobře. Na soutěžních vozech údajně pracuje 180 lidí. Myslím, že při takovém velkém počtu pracovníků mě VW nepotřebuje a ani mě neoslovili.“

    Vzpomínáte, s kterým z továrních jezdců Audi se tehdy nejlépe spolupracovalo (Mikkola, Blomqvist, Moutonová, Röhrl)?
    „Všechny čtyři posádky byly výborné a se všemi se mi hned od počátku skvěle spolupracovalo. Dámská posádka Michéle Moutonová/ Fabrizia Ponsová byla stejně dobrá jako zbývající pánské posádky. Jelikož jsem muž, rozumněl jsme si snad trošku lépe s dámským týmem. Ale to je zřejmě normální, viďte.

    Na který soutěžní model Audi nejraději vzpomínáte?
    „Sportquattro (krátké quattro) byl můj nápad, abychom dokázali udržet krok s konkurenčními vozy s motory uprostřed. Navzdory fyzikálnímu handicapu (koncepce motor vpředu vs. motor uprostřed), jsme byli konkurenceschopní. Tento vůz mi ještě dnes dokáže zvýšit tep.“

    V současnosti neustále roste zájem o automobilové veterány. Sám jste se podílel na zavedení pohonu všech kol do osobních automobilů. Máte nějaké osobní přání vyzkoušet si nebo vlastnit některý významný vůz z automobilové historie?
    „Ano, zájem o soutěžní veterány je obrovský. Také mně dělají stará rally auta radost. Ovšem když dnes do takového auta sednu, jedu pomalu a řízení si užívám. Když se chci projet opravdu rychle, volím raději moderní techniku. Například sportovní Gumpert Apollo…“

    GUMPERT APOLLO S (reportáž Fifth Gear)

    Audi Interview Roland Gumpert závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák31.7.2025

    VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

    Ivo Nowi Novák13.7.2025

    Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

    Ivo Nowi Novák29.12.2024

    Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.