(AUDIO) Pod osobním dohledem prezidenta Autoklubu ČR, pana PaedDr. Romana Ječmínka, byly v pondělí 9. 5. v Praze podepsány reprezentační smlouvy.

"Smlouva o reprezentaci" je dokument, který každoročně v sídle AČR podepisují zástupci různých motoristických sportů – soutěže, okruhy, vrchy, apod. Podpisem dokumentu se jezdci zavazují k reprezentaci České republiky na závodech v zahraničí s finančním přispěním Autoklubu ČR.

Prezident Autoklubu ČR, PaedDr. Roman Ječmínek, při té příležitosti vyzdvihl úspěchy českých barev na závodních tratích a poděkoval přítomným jezdcům: "Finanční podpora, kterou Autoklub přerozděluje mezi domácí jezdce, významnou měrou prispívá k budování dobrého jména českého motorsportu. Jak jsme tady rychle napočítali, jen za loňský rok bylo dosaženo sedmi titulů mistrů Evropy. Šest z toho v idividuálních disciplínách a jeden v autokrosu družstev. Za co vám všem patří dík, je skutečnost, že těchto výsledků dosahujete dlouhodobě již více než osm let."

PaedDr. Roman Ječmínek

Přímo na místě v sídle AČR na Opletalově ulici jsme zastihli při podpisu tři jezdce z české rallyové špičky. Martina Semaráda a Vojtu Štajfa (foto) doplnil Jan Černý, který se účastnil víkendové Rally Sardinia v rámci WRC Academy. Další reprezentanti se s omluvou nedostavili (Václav Pech, Antonín Tlusťák, Martin Prokop – na cestě ze Sardinie, aj.)

Jen pár hodin měl možnost k načerpání sil po návratu ze Sardinie Jan Černý. Na Italské rally bojoval s vozem Ford Fiesta R2 v rámci WRC Academy Trophy. Počáteční euforii, kdy dvojice Černý – Kohout po RZ4 vedla průběžně v hodnocení WRC Academy, ochladilo prasklé rameno a propad v tabulce. Honzy jsme se zeptali na dojmy ze Sardinie a požádali o představení projektu WRC Academy.

Audio rozhovor s Honzou Černým (ke stažení také na konci článku)

Vedle Jana Černého hájí české barvy na světových tratích další mladý a velmi talentovaný jezdec, Martin Semerád. V kategorii produkčních vozů – PWRC, patří Martinovi po Švédské a Portugalské rally výtečné první místo. Také Martin odpověděl na několik otázek. Mimo jiné, zda jej letos uvidíme na domácích tratích a v čem je začátek kariéry rallyového jezdce složitější, než například u fotbalisty.

Audio rozhovor s Martinem Semerádem (ke stažení také na konci článku)

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply