Zatímco valná většina pořadatelů historických rally revivalů své podniky pro letošní rok zrušila, z organizačního tábora sanmarinských Rallylegend zní: „Jedeme dál!“
Legendy poosmnácté a bez výrazných omezení?
Těžko říct. V současné době se mluví pouze o standardních hygienických opatřeních, vstupenky se stále prodávají a od trati diváky, na rozdíl od soutěže seriálu mistrovství světa na Sardinii, (zatím) nikdo vyhánět nehodlá.
Hodně zlé krve mezi potencionálními návštěvníky vyvolala náhlá a neplánovaná změna termínu ročníku 2020. Start v San Marinu se svým aktuálním speciálem WRC totiž již dříve potvrdil tým britský M-SPORT, avšak přesunem data pořádání Rally Sardinia na původní termín „Legend“ by se splnění tohoto příslibu stalo nereálným. Mrzuté. Mnoho fanoušků už však mělo zabookované či dokonce zaplacené ubytování a v zaměstnání vyřešené dovolené. V dnešní nelehké době další problémy navíc. A tak není divu, že facebookovém profilu soutěže „sanmarinským“ za nečekanou změnu řádně „vypláchli žaludek“. Pokud by ještě navíc pár dní před startem přišlo rozhodnutí, že fanoušci nebudou mít přístup například do Rally Village, nechtěl bych být v kůži pořadatelů…
Jaká bude realita se teprve ukáže, situace ve světě se totiž mění každým dnem. Jisté je jedno – díky mnoha restrikcím nelze očekávat bohatou mezinárodní účast a Rallylegend se odehrají především s italským ansámblem.
M-SPORT & Ford Fiesta WRC Plus
Jak jsem zmínil, hlavním tahákem Rallylegend bude účast týmu M-SPORT s Fordem Fiesta WRC Plus. Za jeho volantem bychom však marně hledali oficiální piloty Lappiho nebo Suninena. Ti se musejí vyhýbat dalším závazkům mezi svými přesně naplánovanými akcemi v rámci soutěží MS. Proč? Odpověď je jednoduchá. Stejně jako posádky ostatních týmů, i oni se snaží co nejvíce chránit před Covid-19 a nutností případné karantény.
Do kokpitu Fordu Fiesta WRC Plus tak usedne „jen“ Adrien Fourmaux.
Vatanen, Delecour, Cunico & co.
V aktuálně zveřejněném seznamu přihlášených posádek najdeme několik hvězdných jmen z historie rally.
Největší peckou bude jistě účast Ariho Vatanena. Mistr světa z roku 1981 a vítěz čtyř Dakarů vyrazí na trať ve Fordu Escort RS Cosworth, s nímž vybojoval páté místo na Rallye Acropolis 1993.
Stále aktivně závodící Francois Delecour představí vůz kategorie WRC-RGT, nový Alpine A110 RGT.
Gianfranco Cunico se spolujezdcem Luigi Pirollem zavzpomínají na staré časy v áčkovém Fordu Sierra Cosworth, stálice „Legend“ Miki Biasion usedne do Lancie Stratos. Nebudou chybět ani „Lucky“ s Lancií Delta Integrale. Noty mu přečte jeho dvorní spolujezdkyně Fabrizia Pons.
Smykaři Ken Block a Paolo Diana
„Amíkovi“ Kenu Blockovi se Rallylegend evidentně dostala pod kůži. Proto i v letošním vydání přiveze na jih Evropy jeho velmi odvážnou verzi Fordu Escort Cosworth. Sekundovat mu bude další střelec, jenž se v minulosti už stačil vykoupat ve zlínské Dřevnici, Paolo Diana s Fiatem 131 Abarth. Obě auta jsou nabitá benzinovým testosteronem a jejich účast slibuje kvalitní show.
Program Rallylegend 2020
Pořadatelé využijí již klasických úseků. Shakedown proběhne standardně na zkrácené verzi „I Laghi“, v dalším průběhu se posádky utkají na erzetách „Piandavello“, „La Casa“, „Le Tane“ i okruhové vložce v průmyslovém areálu nedaleko sportovní haly a stadionu – „The Legend“.
Já osobně dávám pořadatelům plusové body za odvahu v letošním, velmi nejistém roce, soutěž vůbec uspořádat.
Cítím však bohužel určitou pachuť nad složením startovního pole. Již několikátý rok po sobě vytláčí ze startovky historické „soutěžáky“ v originálních livrejích poměrně nová technika v divokých barvách. Mě osobně citelně chybí více Lancií 037 a S4, Audin všemozných specifikací, Fiatů 131 Abarth, Renaultů R5 Turbo a Alpine a v podobném duchu bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho.
Samotná cesta do San Marina se v současné přituhující situaci začíná čím dal tím vice podobat sci-fi románu, než realitě a tak pro většinu z nás bude účast možná jen dodatečně přes fotky a videa po skončení akce.