Již tento pátek 12. dubna odstartuje 9. ročník Rallye Praha Revival. Jak název napovídá, populární klubová akce připomene po všech stránkách dobu minulou. Jezdci, jejich vozy i třídenní koncept rally s náročnými jízdními průměry odpovídá době, kterou už znají jen pamětníci. A vzpomínají na ni v dobrém…
Výsledky SS online
Startovní listina
Letos jižním směrem
Rallye Praha Revival je rozvržena do tří dnů. Z Radotína, kde je tradiční zázemí soutěže i technická přejímka, vyráží kolona čítající zhruba 180 posádek po 15.hodině. Cestou do centra metropole se jezdci zastaví na dostihovém závodišti v Chuchli, kde je čeká první speciální úsek. 18:30 h začíná slavnostní start přímo na Václavském náměstí a páteční program končí v hotelu Stará Živohošť.
Sobota je nejnáročnějším dnem revivalu, který letos měří téměř 600 km a míří směrem na jih od Prahy. Startující čekají tři průjezdy na trati závodu do vrchu ve Zbraslavi, autokrosová trať v Poříčí nad Sázavou nebo úsek mezi exponáty vojenského muzea v Lešanech. V neděli prověří prořídlé startovní pole ještě rallykrosová trať v Sedlčanech. Po obědě se pestrá kolona vozů, jejichž rok výroby sahá do konce osmdesátých let, vrací na základnu do Radotína.
Zahraniční jezdci
Pražský revival přitahuje rok od roku větší pozornost zahraničních legend. Letos bude největší ozdobou litevský jezdec Stasis Brundza, který v bývalém Československu pravidelně startoval v rámci Poháru míru a přátelství. Nejprve s Moskvičem 412, později s tovární Ladou 21011. V osmdesátých letech stál za zrodem Lady 2105 VFTS skupiny B.
„Několik let jsem přemýšlel, jak Brundzu do Prahy dostat,“ říká ředitel soutěže Eda Patera. „Tyto lidi bez kontaktů nemáte prakticky šanci oslovit. Až na základě ohlasů ruských účastníků a přátel se podařilo pana Brundzu přilákat na start letošního ročníku. Připravili jsme pro něj vůz Lada 1600, se kterým v minulosti na revivalu startovali bratři Bolšichové“.
Další atrakcí z východu je unikátní otevřený dvousedadlový vůz Poběda Sport, se kterým se na start vydala ruská posádka Boris Kotello – Taťána Elisjeva po ose přímo z Moskvy.
Tradičně nejsilnější zastoupení mají polští jezdci. Po zdravotních problémech se na start vrací bývalý vicemistr Evropy Andrzej Jaroszewicz (Mercedes 190 E), pravidelně u nás startují Blažej Krupa (Renault 5) a Tomasz Ciecierzynski (Toyota MR2). Bývalého továrního jezdce FSO doplní jeho kolega Janusz Wojtyna s Fiatem 125P. Pozornost si určitě zaslouží i Andrzej Postawka s jugoslávskou Zastavou 1100S, který dosahuje vynikajících výsledků na Rallye Monte Carlo Historique.
Severskou školu zastupuje především tovární jezdec Škody John Haugland s „elerou“ Š 130 LR skupiny B. Chybět nebude ani Fin Jani Paasonen s Porsche 944 nebo Nor Sven Lundt s atraktivním Datsunem 240 Z. Nováčkem na Pražském revivalu, nikoliv však na našich tratích, bude výborný Švéd Jan Sellholm s Opelem Ascona A (foto). Z německy mluvících jezdců stojí určitě za zmínku Rakušan Josef Pointinger, který je až na naprosté výjimky celou svoji čtyřicetiletou jezdeckou kariéru věrný vozům Ford Escort RS.
České osobnosti
Prestižní startovní číslo 1 poveze na dveřích Škoda 1000 MB, za jejímž volantem se prostřídá bývalý tovární jezdec Škody Milan Zapadlo se Slovákem „Dodo“ Studeničem. Český mistr z roku 1997 Milan Dolák usedne se svým dvorním spolujezdcem Jaroslavem Palivcem do Toyoty Celicy 4WD ST 165.
Pravidelným účastníkem jsou Vladimír Berger (Škoda 130 LR), Pavel Šofr a Jan Trajbold (oba Ford Sierra). Po delší přestávce se na start vrací i Václav Pech starší s Františkem Šimkem a BMW 325. Zajímavostí je start další spolujezdecké legendy Jiřího Kotka s vnukem Danem Kotkem (Š 130 LR).
Současné soutěžní jezdce zastupuje tradičně Marcel Tuček (Audi Coupé) a Vojta Štajf se svým „mexickým“ Subaru GSR Coupé. Bohatá startovní listina ukrývá obrovské množství dalších zajímavých jmen, osobností i vozů. Ondřej Coufal oprášil svůj Datsun 240 Z, se kterým startoval na Rally Safari Classic.
Martin Ballek usedne poprvé do věrné repliky Subaru Legacy RS, se kterým absolvoval v roce 1992 Švédskou rally Colin McRae. Chybět nebude ani českokrumlovská Škoda 130 RS, která v rukou Karla Macha pravidelně brázdí tratě historického Rallye Monte Carla.
2 komentáře
Už se vám podařilo zničit planetu a teď si ještě dovolíte uspořádat závody na Václavském náměstí? Neuvěřitelná drzost a arogance!!! Okamžitě opusťte centrum Prahy!
Nevím přesně, komu se podařilo zničit planetu. Pokud myslíte lidstvo a pokud se i vy přesouváte jakýmkoli dopravním prostředkem, jste v tom případě spoluviník. A opravdu se závodilo v centru Prahy? To nemyslíte vážně. A o jaké aroganci a drzosti je řeč? Podobných příspěvků (nebo spíše výkřiků) jsou všude plné diskuze. I tak děkujeme za názor. Ivo Novák