Na vrcholné portugalské soutěži dominovaly peugeoty s Brunem Magalhaesem a Vítorem Sá za volanty. Třetí Luca Rossetti získal maximum bodů do evropské klasifikace. Tonda Tlusťák dojel mezi Evropany třetí.
Rally Vinho Madeira
1. Magalhaes – Grave (Peugeot 207 S2000) 2:53:06.1
2. Sa – Calado (Peugeot 207 S2000) + 57.6
3. Rossetti – Chiarcossi (Fiat Grande Punto S2000) + 1:34.3
4. M. Nunes – Calado (Mitsubishi Lancer Evo X) + 4:20.1
5. A. Nunes – Castro (Mitsubishi Lancer Evo X) + 4:49.4
6. Betti – Barone (Peugeot 207 S2000) + 5:34.6
7. Moura – Costa (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 7:15.1
8. Peres – Ferreira (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 8:15.4
9. De Micheli – Michi (Peugeot 207 S2000) + 8:25.7
10. Tlusťák – Škaloud (Škoda Fabia S2000) + 8:42.3
Ani závěr portugalské soutěže nic nezměnil na rozložení sil. Magalhaes, Sá (rodák z Madeiry) a Rossetti si hlídali čelní příčky a jejich rozdíly na posledních čtyřech testech závodu byly minimální.
Produkční kategorii opanoval Miguel Nunes, následován bratrem Antoniem.
Skvělý finiš předvedl Ital Manuel de Micheli, jenž se v posledním testu dostal před Tondu Tlusťáka a Ramose na devátou příčku.
V RZ 18 se ocitl mimo trať Polák Szymon Ruta.
Evropa:
1. Rossetti – Chiarcossi (Fiat Grande Punto S2000) 2:54:40.4
2. Betti – Barone (Peugeot 207 S2000) + 4:00.3
3. Tlusťák – Škaloud (Škoda Fabia S2000) + 7:08.0
4. Ruta – Rozwadowski (Peugeot 207 S2000) + 8:19.7
5. Turk – Kranjc (Peugeot 206) + 30:19.7
6. Vergnano – Perino (Fiat 500 Abarth R3T) + 31:32.8
Vítězové rychlostních zkoušek: Luca Rossetti 7, Bruno Magalhaes 7, Vitor Sá 5
Průběžné výsledky Rally Vinho Madeira
Fotogalerie (Duarte Sa)
Bruno Magalhaes nadále drží vedoucí příčku Rally Vinho Madeira. Ani méně vhodná volba pneumatik neubrala nic z jeho náskoku.
O druhé místo nadále usiluje Luca Rossetti, ale i přes dva nejrychlejší časy v dopolední sekci se Vítoru Sá zásadně nepřiblížil.
Miguel Nunes už je čtvrtý, problémy s posilovačem řízení sužovaného Bettiho překonal i jeho bratr António.
Z desítky vypadl před RZ14 Polák Maciej Oleksowicz (řemen alternátoru), čímž se Tlusťák se Škaloudem posunuli do desítky, v Evropě jim patří třetí příčka.
Průběžné pořadí po RZ15:
1. Bruno Magalhães – Paulo Grave 2:14:50.8
2. Vitor Sá – Pedro Calado + 1:04.7
3. Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi + 1:45.3
4. Miguel Nunes – Victor Calado + 3:36.2
5. António Nunes – Roberto Castro + 3:51.9
6. Luca Betti – Maurizio Barone + 3:54.6
7. Ricardo Moura – António Costa + 5:56.6
8. Pedro Peres – Tiago Ferreira + 6:16.4
9. Duarte Ramos – Luis Ramos + 6:24.0
10. Antonin Tlusťák – Jan Škaloud + 6:51.8
V druhé etapě čeká na posádky osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích – Paul da Serra (10,92km), Ponta do Pargo (13,13 km), Rosário (11,52 km) a Ribeiro Frio (24,25 km).
Bruno Magalhaes pokračuje ve vítězném tažení na Rally Vinho Madeira. Během odpolední části první etapy dokázal navýšit svůj náskok na Vítora Sá. Portugalec sice uspěl na dvou testech, ale v závěru dne ho potrápil senzor teploty, což mělo vliv na výkon motoru. To byla šance pro Luku Rossettiho, jenž se mu přiblížil na rozdíl necelých čtyřiceti sekund.
Za Italem Bettim bojují o další pozice bratři Antonio a Miguel Nunesovi. Miguel inkasoval 1,5 minutovou penalizaci (za chybějící nehořlavé prádlo), i přesto zakončil den pouhých 16.9 sekundy za svým bratrem.
Pořadí po I. etapě (RZ11):
1. Bruno Magalhães – Paulo Grave 1:35:55.5
2. Vitor Sá – Pedro Calado + 1:29.5
3. Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi + 2:08.9
4. Luca Betti – Maurizio Barone + 3:06.2
5. António Nunes – Roberto Castro + 3:18.5
6. Miguel Nunes – Victor Calado + 3:35.4
7. Ricardo Moura – António Costa + 4:20.1
8. Maciej Oleksowicz – Andrzej Obrebowski + 4:31.9
11. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud + 4:49.8
Luca Rossetti doplatil v pátém testu na defekt pneumatiky a výrazně ztratil. Tím přišel o druhé místo. V servisu navíc italští mechanici tvrdě pracovali na výměně podvozkových dílů jeho abarthu.
Mechanici pracovali i na Bettiho autě, vůz byl osazen novými tlumiči. U Magalhaese se mechanici zaměřili na brzdový systém.
Dopoledne havaroval Felipe Freitas (odkaz), přední diferenciál zradil Poláka Szymona Rutu.
Průběžný stav po RZ5:
1. Bruno Magalhães – Paulo Grave 49:19.7
2. Vitor Sá – Pedro Calado + 24.6
3. Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi + 1:43.3
4. Luca Betti – Maurizio Barone + 1:44.9
5. António Nunes – Roberto Castro + 2:08.6
6. Maciej Oleksowicz – Andrzej Obrebowski + 2:15.2
7. Ricardo Moura – António Costa + 2:21.3
8. João Magalhães – Jorge Pereira + 2:25.1
11. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud + 2:35.5
Rally Madeira odstartovala ve čtvrtek úvodním prologem, kde dosáhl nejrychlejšího času Ital Luca Rossetti s Abarthem Grande Punto. Pouhou desetinu zaostal Bruno Magalhaes, třetí skončil Maciej Oleksowicz.
Průběžné pořadí po RZ1 AVENIDA DO MAR (2,28 Km, prolog)
1. Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi 1:42.0
2. Bruno Magalhães – Paulo Grave + 0.1
3. Maciej Oleksowicz – Andrzej Obrebowski + 2.4
4. Ricardo Moura – António Costa + 3.6
5. Antonin Tlusťák – Jan Škaloud + 4.1
6. Manuel De Micheli – Daniele Michi + 4.5
Tlusťák se Škaloudem zamířili na Madeiru
Posádka A. T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia S2000 se představí v závěru prvního srpnového týdne na šestém díle kontinentálního šampionátu při Rali Vinho da Madeira. Ta se jede na portugalském ostrově věčného jara a orchidejí v Atlantickém oceánu. Úřadující vicemistři Evropy jsou po Bulharské rally na čtvrtém místě průběžného pořadí a do Funchalu odletěli s cílem rozšířit dosavadní bodový zisk. Tlusťák startoval na Madeiře poprvé před dvěma lety, ale tehdy na voze Citroën C2 S1600 odstoupil již na začátku soutěže kvůli banální závadě.
Portugalská soutěž vypadla kvůli financím z kalendáře Intercontinental Rally Challenge (IRC), ale v Evropě zůstala. Mezi 47 přihlášenými posádkami najdeme řadu zvučných jmen. Mezi sedmi registrovanými Evropany je zastoupena téměř kompletní špička, kterou zastupují Italové Luca Rossetti (Fiat Grande Punto S2000), Luca Betti (Peugeot 207 S2000), Poláci Maciej Oleksowicz (Ford Fiesta S2000) a Szymon Ruta (Peugeot 207 S2000). Z Portugalců pomýšlejí na čelní příčky Bruno Magalhaes, Vitor Sá (oba Peugeot 207 S2000), Miguel Nunes a Ricardo Moura (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).
„Jedná se o logisticky nejnáročnější podnik v celém letošním kalendáři. S týdenním předstihem vyrazila skupina mechaniků, která se trajektem společně s vozy přepravila na tento ostrov v Atlantiku. Hlavní část týmu se přesunula před nedělní půlnocí letecky z Prahy do Funchalu, celkem naše výprava čítá téměř dvacet osob. Madeira je exotická, velmi náročná rally. Před dvěma lety jsme zde startovali, nicméně vypadli jsme pro banální závadu. Porouchalo se nám plynové lanko, což je závada za korunovou položku. Nicméně jsme odtrénovali a letos víme, do čeho společně s Honzou a celým týmem jdeme," pověděl Antonín Tlusťák, jenž tehdy startoval ještě s citroënem.
Zádveřický jezdec by rád rozšířil dosavadní zisk 57 evropských bodů. „Na soutěž se velmi těším, i když nás čeká extrémní vedro. Soutěž má velkou diváckou kulisu, jede se po pěkném asfaltu a řada úseků je opravdu velmi krásná. Auto prošlo důkladnou repasí a věřím, že bude fungovat na sto procent. Vezeme spoustu náhradních dílů a hlavním cílem je úspěšně dojet do cíle. Plně se soustředíme na souboj s Oleksowiczem, neboť na italské jezdce nemáme. Oba jsou na asfaltu téměř nepřekonatelní, nicméně budeme se snažit jet hned za nimi," uzavřel Antonín Tlusťák, který na fabii poveze startovní číslo 2.