Ve druhé polovině sedmdesátých let nabízela značka Porsche nástupce oblíbené „devětsetjedenáctky“, modely 924 a 928 s kapalinou chlazenými motory umístěnými vpředu.
Německá firma potřebovala pozvednout image nové modelové řady, na kterou se ortodoxní zákazníci dívali skrz prsty. Není divu. Navzdory modernímu atraktivnímu tvaru vozu se sklopnými předními světlomety tepal pod kapotou Porsche 924 dvoulitr z Audi 100 a z portfolia koncernu VW pocházela celá řada dalších klíčových komponentů. Nespornou výhodou bylo naopak téměř ideální vyvážení vozu díky koncepci transaxle (převodovka před zadní nápravou).
Jürgen Barth
Automobilka proto podpořila soukromé aktivity Jürgen Bartha, který zajišťoval předchozí starty v Africe a zároveň sporadicky závodil na okruzích i v rally. Jeho prvním počinem byla účast na Rallye Monte Carlo 1979. Slavnou soutěž měl původně absolvovat s modelem Porsche 924 Turbo, ale značka nestačila tuto verzi homologovat, a tak nastoupil s atmosférickým motorem. Jeho výkon 145 koní byl díky upravenému motoru pouze o 20 k vyšší než u sériové verze. Přesto dojela posádka Barth / Kussmaul na pěkné 20. pozici.
Safari rallye 1979
Na Rally Safari už měl Barth k dispozici přeplňovanou verzi motoru, jeho výkon 170 koňských sil však stále nebyl žádnou výhrou. Achillovou patou byly stále tlumiče pérování. Vůz byl původně osazen tlumiči Sachs, ale ty se po každé větší nerovnosti zadíraly a vytrhávaly z karoserie. Posádce nezbylo, než přejít na osvědčené bilsteiny a úchyty vyztužit silným plechem z vyřazeného nákladního vozu. Barth se během soutěže statečně držel na 13. místě absolutní klasifikace, ale 300 km před cílem na extrémně rychlém úseku pod horou Mount Kenya ho vyřadil prasklý hnací hřídel.
Video East African Safari Rallye 1979
Originální exemplář koupil před 10 lety německý sběratel Dalibor Nerad pocházející z Československa. Zrestaurovaný vůz by se už brzy měl objevit v pelotonu Slowly Sideways při Eifel Rallye Festivalu.