V rekordně krátkém čase postavil bývalý mistr světa v rally Nor Petter Solberg unikátní karbonový speciálů pro rallycross. S Citroënem DS3 se hodlé zůčastnit již prvního podniku FIA European Rallycross Championship v Anglii.

Petter Solberg po svém odchodu z WRC dlouho bez volantu nevydržel. Z možností přicházejíccíh v úvahu, zvolil tu nejbližší klasickým soutěžím. Několik týdnů tvrdé dřiny přineslo své ovoce toto pondělí. V dílnách Petter Solberg RX Teamu v Torsby stála karbonová bestie připravena pro první ostré kilometry, které by měl citroën absolvovat na plánovaném testu ve Francii.

Petter Solberg v dílně v Torsby

Stavba vozu trvala neuvěřitelných 15 dní! Tým trávil na dílně v průměru 17 hodin denně. Spánek byl považován za zbytečný luxus…

Karbonová "déestrojka" o výkonu 600 koní

Část komponentů pochází od externích dodavatelů, řada dílů však byla zhotovena přímo v Torsby. Šasí a ochranný rám připravil Ingvar Gunnarsson Motorsports ve Švédsku. Stavbu samotnou řídil Solbergův šéfinženýr Simon Levett společně s Petterem. S ohledem na co největší optimalizaci váhy vozu bylo použito maximální možné množství odlehčených komponent. Vrchol představuje karoserie z uhlíkových vlákem. Kromě již zmíněného Levetta rekrutoval Solbergův tým britského guru přes motory Juliana Godfreye. Ten připravil agregát, jež se může pyšnit výkonem téměř 600 koní.

Petter Solberg s karbonovým Citroënem DS3 RX Supercar

"Bylo fantastické, sledovat, jak roste auto pod rukama našeho týmu v čele se Simonem Levettem. Jsem nesmírně šťastný, za všechy lidi okolo. Nyní je třeba vyzkloušet výsledek na testu." Petter Solberg

První test a hurá do Anglie

Tým pro první test zvolil rallycrossovou trať Circuit de l’Ouest Parisien západně od Paříže. Po skončení testů zahájí skupina přesun na první závod sezony ve Velké Británii. Petter Solberg RX Team má pouze tři hodiny jízdy na to, aby se dostal do Calais a následně trajektem přes kanál La Manche. První kolo FIA ME v rallycrossu se koná v Lydden Hill ve Wootton, mezi Dover a Canterbury v Kentu, příští neděli a pondělí.

Nové dobrodružství začíná. Nikdy v minulosti se Petter neúčastnil prestižní třídy Supercar RX. Je pochopitelné, že se své premiéry nemůže dočkat.

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply