RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»FOR SALE»NA PRODEJ: Béčko nebo WRCéčko?
    Na prodej béčko nebo wrcéčko
    FOR SALE

    NA PRODEJ: Béčko nebo WRCéčko?

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák31.8.2019Updated:4.5.2021Žádné komentáře5 Mins Read

    Vše v životě je otázkou priorit. Zkuste se vžít do role klikaře, u kterého se zničehonic zjeví před domovními dveřmi strýček z USA, o kterém dříve neměl ani tušení. V ruce bude třímat kožený kufřík s tučným obnosem a dá Vám ďábelskou nabídku, že si za onu hotovost můžete koupit jakékoli historické závodní auto. V hlavě Vám to začne šrotovat, suma v kufříku je vpravdě obrovská. Jaký „soutěžák“ koupit? A nevzít rovnou dva? Ale pozor! Strýček Sam má podmínku. Můžete se stát vlastníkem pouze jednoho benzínového exponátu!


    Béčko nebo WRCéčko?

    Do prodeje vstupují v současné době dva zajímavé skvosty, které by možná Vaši těžkou rozhodovací situaci dokázaly rozlousknout. Každý z nich pochází z jiné dekády rallyové historie a také jiné třídy, do které bývaly v rámci klasifikace zařazeny.

    Společné mají pouze dva faktory. Za prvé – na svých prsou nesou znaky automobilek, které se dnes již v šampionátu WRC neangažují. A za druhé – pohled na oba z nich i po mnoha letech dokáže rozpumpovat srdce nejednoho fanouška rally. Pojďme na ně!


    LANCIA DELTA S4 RALLY (skupina B) / 1985

    Začneme starší dámou. Má číslo šasi 202. A troufám si říci, že Deltu S4 s lepším rodokmenem dnes již těžko najdeme.

    Lancia Delta S4
    Lancia Delta S4 Rally / ©RM Sotheby´s

    V jejím kokpitu seděla při RAC Rallye 1985 posádka Henri Toivonen a Neil Wilson. Start v Británii byl pro tento model Lancie premiérovým. A také vítězným. I když v první polovině rally měl navrch Toivonenův týmový kolega Markku Alén s identickým typem vozu (šasi 207), dokázal „Henkka“ v závěrečné fázi blátivé a mlhavé soutěže neskutečně „zatáhnout“ a nakonec stanout v cíli na stupni nejvyšším.

    Lancia Delta S4 RAC Rally 1985
    RAC RALLYE 1985 – Toivonen/Wilson – ©RM Sotheby´s

    Skupina B měla, jak je všeobecně známo, jepičí život. Po krátké době své existence byla po několika tragických událostech bez náhrady zrušena a nepotřebná auta rozprodána soukromým vlastníkům pro použití v závodech do vrchu, rallycrossu či slalomech. Slalomový osud si v rukou Roberta Rosselliho užila i nabízená Lancie.

    Rallylegend 2015 Lancia Delta S4
    Rallylegend 2015

    Až v roce 2008 ji zakoupil Adriano Raffagnato a v jízdě při klasické rally jsme ji mohli vidět hned několikrát v rámci Rallylegend v San Marinu či Gruppe-B Rallylegenden 2016 v rakouském Saalfeldenu.

    Při Rally Finland 2016 se Lancie objevila na městské RZ „Harju“ u příležitosti „Henri Toivonen tribute“. Za volantem neseděl nikdo jiný než Henriho bratr Harri.

    Uběhlo již mnoho let, kdy vůz opustil zázemí továrního týmu. I přesto si zachoval řadu dobových prvků, jako například originální kevlarová sedadla Sparco s vyšitými jmény či „Halda rally computer“.

    ©RM Sotheby´s
    ©RM Sotheby´s

    Pokud chcete zažít pocity jezdců Formule 1 mezi statnými buky někde na klikatých silničkách hluboko v lesích, je italská dělová koule určena právě pro vás. Jedinečný exemplář bude dražen aukční síní RM SOTHEBY´S 24. října 2019 a předpokládá se, že částka, za kterou bude Lancia vydražena, vyšplhá až k 800.000 britských liber.


    SUBARU IMPREZA WRC S9 / 2003

    Když se řekne Subaru, každý si okamžitě vzpomene na bublavý zvuk boxeru a kultovní modrou barvu karoserie v kombinaci se zlatými disky kol. A také na jména jako Colin McRae, Richard Burns či Petter Solberg.

    Vůz, který nabízí firma Girardo & Co. aktuálně k prodeji, byl při Rally Monte Carlo 2003 pracovištěm posledně jmenovaného.

    Rallye Monte Carlo 2003 – Solberg / Mills – © Girardo & Co.

    V sezóně dva tisíce třináct představil britský Prodrive novou verzi Imprezy WRC. Bývá často označována slangovou přezdívkou „Blobeye“.

    Prodávané auto bylo vyrobeno na konci roku 2002 a registrováno s SPZ „S40 WRT“. Ta Impreze náleží dodnes.

    © Girardo & Co.

    Z originální a velmi podrobné dokumentace, která je k Impreze k dispozici, lze například vyčíst, že vůz byl poprvé testován na dráze MIRA (Motor Industry Research Association) 14. ledna 2003. Panoval zde slabý déšť, jež postupně přešel do slunečného počasí s okolní teplotou okolo 9 stupňů. Zapsán je také počet ujetých testovacích kilometrů a všechny úkony, které byly na autě prováděny hned po jeho návratu do centrály Prodrive.

    Petter Solberg však příliš štěstí s novou evolucí Imprezy na Rally Monte Carlo 2003 neměl a byl po havárii nucen odstoupit.

    Vůz byl poté prodán soukromníkovi Mikeovi Oatesovi a v průběhu dalších let změnil majitele ještě mnohokrát. Zajímavostí je start prodávaného exempláře například na Sol Rally Barbados 2008 či Rally Jamaica 2010.

    V roce 2016 prošel částečnou renovací u specialistů v Subaru Autosportif Engineering. Subaru bylo poté „ostře“ provozováno jen sporadicky. Na konci roku 2018 bylo předáno do BGMSport. Tato firma má velké zkušenosti s vozy WRC a pracuje v ní několik bývalých zaměstnanců Prodrive.

    Subaru bylo kompletně odstrojeno, karoserie opískována a posléze přeměřena na stolici, aby bylo jasné, že odpovídá původním továrním rozměrům a specifikacím.

    Všechny komponenty byly pečlivě vyčištěny, zkontrolovány, renovovány a v případě potřeby vyměněny. Proběhla také kompletní repase motoru. Nakonec byla Impreza oděna dle dobových fotografií do livreje z Rallye Monte Carlo 2003.

    Pokud jste tedy příznivci žlutých hvězd na modré obloze, Vaše volba je jasná.

    Že v tom máte ještě větší guláš než na začátku? Ani se Vám nedivím. Je těžké se rozhodnout mezi peklem a peklem. Ovšem čas plyne stejně rychle jako písek v přesýpacích hodinách a americký strýček je už nedočkavý. Takže – hvězdy (Subaru) nebo pruhy (Lancia)?

    aukce Group B Henri Toivonen Lancia Lancia Delta S4 Petter Solberg Prodrive Subaru Subaru Impreza WRC WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    Eifel Rallye Festival: Toivonen a Lancia Delta S4, Fabrizia Pons za volantem

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.