RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Podorlická rally 2023
    • Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023
    • Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037
    • Rallye Králíky 2023
    • Síť21 Rallysprint Kopná 2023
    • Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.
    • Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů
    • WRC Croatia rally 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022

      GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

      23.10.2022

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023

      Jubilejní Rallye Český Krumlov 2023 přivítá opravdové legendy

      19.4.2023

      Startovku Šumavy a Vltavy zaplnilo téměr 150 posádek

      17.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Originální body kit FORD RS200 na prodej! Má to však malý háček.

      26.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Podorlická rally 2023

      29.5.2023

      Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

      16.5.2023

      Rallye Králíky 2023

      9.5.2023

      Síť21 Rallysprint Kopná 2023

      8.5.2023

      WRC Croatia rally 2023

      1.5.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Michel Nandan v rally – 1. díl
    Michael Nandan
    Osobnosti

    Michel Nandan v rally – 1. díl

    By Redakce RL.CZ29.5.20134 Mins Read

    S avizovaným vstupem značky Hyundai do seriálu WRC v sezoně 2014 se neustále skloňuje jméno Michela Nandana. Zapátrali jsme v archivu a připravili krátký seriál o technickém všumělovi, který zásadním způsobem utvářel historii rallysportu.

    2. díl >>>

    1. díl – Od letadel přes okruhy až k WRC

    „Zřejmě již fakt, že jsem se narodil v Monte Carlu (5. dubna 1958), předurčil můj zájem o motoristický sport. Odhaduji, že jsem se o něj začal zajímat od svých pěti šesti let. Dvakrát v roce totiž Monte Carlo hostilo podnik světového významu, automobilovou soutěž a Grand Prix, navíc v okolí nebyla o další automobilové podniky nouze.

    Přestože pocházím z Monte Carla, mám francouzskou národnost, což značilo strávit po studiu šestnáct měsíců v armádě. Po návratu do civilu jsem našel práci v leteckém průmyslu, ve firmě specializující se na výrobky z kovových slitin a zde jsem zůstal osmnáct měsíců.

    První aktivity v automobilovém sportu se datují do let studií, kdy jsem v rámci zábavy pomáhal s přípravami soutěžních vozů. Měl jsem možnost blíže spolupracovat s několika menšími týmy v okolí Monte Carla, nejznámějším určitě byl slavný gentleman startující pod pseudonymem „Tchine“. Ten provozoval v Monte Carlu autodílnu a v době naší spolupráce jezdil s Opelem Manta 400 skupiny B.

    V roce 1986 jsem dostal příležitost pracovat pro italský tým Italtecnica, který připravoval soutěžní vozy pro Peugeot Italy, tehdy za něj jezdili Zanussi a Aghini. Dva roky jsem strávil v italském šampionátu, později se tým začal angažovat i v seriálu Superturismo.

    Legendární Celica a Carlos Sainz

    V průběhu roku 1991 jsem začal jednat s týmem Toyota Team Europe a na konci roku jsem se stal jeho zaměstnancem. Postupně jsem měl možnost pracovat na všech celikách.

    V době mého nástupu se stále jezdilo s typem ST165, a tak bylo mojí náplní práce pomoci při vývoji typů 185 a později 205. Vývoj verze 185 mi dal šanci poznat práci na voze ze všech úhlů, ve vztahu k FIA, k Japoncům, dodavatelům atd.

    Při mém nástupu byl u Toyoty šéftechnikem Karl-Heinz Goldstein. V roce 1992 ale společně s několika lidmi z týmu odešel a na jeho práci navázal Dieter Bulling, jemuž jsem byl podřízen.

    V té době začaly první úvahy o voze na bázi nové Corolly, ale v době, kdy jsem definitivně tým opustil, byla stále ve fázi pouhého konceptu.

    Od rally k okruhům

    Toyota omezila soutěžácký program kvůli známé aféře v roce 1995 a mě se nabídla šance angažovat se opět na okruzích. Dva roky jsem v Německu působil pro Zakspeed. Bylo to dosti specifické období, kdy bylo potřeba dělat vše na nejvyšší úrovni. Okruhy jsou velmi vzrušující z pohledu technika, navíc po mém nástupu začal tým pracovat na vývoji okruhové calibry, jež měla odpovídat nově schváleným technickým předpisům, které umožňovaly více technické svobody. Tento program však záhy skončil, přesto jsem Opelu zůstal věrný při práci na dvoulitrovém okruhovém speciálu.

    S lvem na vrchol

    Zlom nastal v roce 1998, kdy mě kontaktoval Jean-Pierre Nicolas z Peugeotu. Ten byl zodpovědný na program 306 Maxi a dosahovaných úspěchů se snažil využít k opětovnému návratu značky na vrchol seriálu mistrovství světa.

    V době naší debaty byl schválen projekt 206 WRC a Nicolas mi nabídl místo v týmu při vývoji nového speciálu.

    U Peugeotu jsem dostal funkci technického manažera. Po boku zde pracovaly tři divize (Supertouring 406, F1, 206 WRC). V rally oddělení pracovalo kolem 20 – 25 lidí. Když dostal projekt 206 WRC prioritu, bylo nutné sportovní oddělení reorganizovat. Řada lidí byla přeřazena z projektu cestovních vozů, kde se Peugeot stáhl do ústraní, ostatní přišli z různých dalších aktivit. V té době Peugeot Sport zaměstnával kolem 175 lidí, dalších dvacet pracovalo na přípravě motorů v dílnách Pipo Moteur.“

    pokračování (Michel Nadan a Peugeot 206 WRC)

    Nandan Nicolas
    Michael Nandan Corrado Provera
    Michael Nandan Didier Auriol
    Michael Nandan Gilles Panizzi
    Michael Nandan Marcus Grönholm
    inženýři Michael Nandan Peugeot Peugeot 206 WRC technika WRC Toyota závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    By Ivo Nowi Novák12.3.2023

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Červen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
       123
    • Lak Racing Rallye Plzeň

      Celý den
      03/06/2023
      Rallye Plzeň

      M7C8+RH Dobřany, Česko

      M7C8+RH Dobřany, Česko
      https://www.arkp.cz

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Výsledky/Results
      Předpověď počasí – …[Read more]

    4
    567891011
    1213141516
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      16/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    17
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      17/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    18
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      18/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    1920212223
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      23/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    24
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      24/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    25
    2627282930  
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    29.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Podorlická rally 2023

    Fotogalerie rally
    16.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

    Fotogalerie rally
    9.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Rallye Králíky 2023

    Fotogalerie rally
    8.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Síť21 Rallysprint Kopná 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) 40 let MS (31) Audi (210) Barum Czech Rally Zlín (72) cestovní automobily (90) design (34) Eifel Rallye Festival (45) ERC (78) fanoušci (50) Ford (42) Group B (62) historici (173) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (76) Jan Kopecký (32) jezdci (488) Lancia (165) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (33) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Subaru (335) technika (71) technika WRC (46) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (579) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (39)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.