Vzrušující okamžiky kolem světového šampionátu v rally pokračují. Po Švédském triumfu nového člena elitní skupiny WRC klepe na dveře další automobilka – korejská značka Hyundai. Jejich prvním startem by se mohla stát Rallye Monte Carlo 2014.
Korejci přichází s modelem Hyundai i20 WRC. Ten byl postaven v Koreji a poprvé prezentován na pařížském autosalonu v září 2012. Začátkem března opět spatřit světlo světa v Ženevě. Nejen výrazně vzhledově transformován, ale v zákulisí se změnila i týmová struktura. Prezident společnosti Huyndai Motorsport GmbH GH. Choi, jenž už byl přítomen dřívějším aktivitám značky v mistrovství světa, jmenoval nového šéfa týmu, rodáka z Monaka, Michela Nandana. Tento Francouz premiérově umožnil nakouknout do dění v nově vznikajícím týmu.
Pokud má být vůz konkurenceschopný na začátku sezony 2014, nemáte na přípravu příliš mnoho času…
„Harmonogram je opravdu těsný. Hyundai se rozhodl naskočit do světového šampionátu v sezoně 2014, což se může znát příliš ambiciózní. Ale věřím, že následující rok, ve kterém se budeme učit, se odrazí do výsledků v následující sezoně 2015. Za těchto okolností se musíme snažit obstát co nejlépe, navíc musíte mít na paměti, že přitom budeme muset postupně rozvíjet tým a pro tento účel zajišťovat potřebné vybavení. Pokud jde o věci, kterými jako tým disponujeme, jedná se tak o 60 – 70 procent toho, co budeme potřebovat. Věřím, že pořádně začneme v Německu fungovat na přelomu dubna a května. Naším cílem je, aby byl v polovině roku připraven třetí prototyp, se kterým začneme ihned testovací práce, které budou pokračovat až do konce letošního roku.“
Obsáhlý rozhovor s Michelem Nandanem najdete v novém čísle RALLY 2 / 2013.
Můžete nám mírně odkrýt současné personální složení týmu?
„Několik klíčových pozic již mám obsazeno. Hlavním inženýrem bude Bertrand Vallat, s nímž jsem pracoval v Peugeotu a který měl na starosti projekt 207 Super 2000. V poslední době vedl i vývoj nového speciálu 208 T16 (R5). Pokud jde o řidiče, určité představy samozřejmě mám, ale určitě s nimi nebudeme do konce 2013 jednat. Důležitým aspektem našeho rozhodování budou hlavně zkušenosti.“
Jste šéfem Hyundaie Motorsport. Pracuje v současné době mimo WRC i na jiném projektu?
„V tuto chvíli ne. Jsme stoprocentně soustředěni na WRC, na tovární tým a závodní vůz. Rozhodnutí je jít do WRC, je to jasná priorita, i vzhledem k tomu, jak je postaven náš vývojový harmonogram.
Zatím neplánujeme třeba vznik značkového poháru nebo auta podle regulí R2.“