RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Martin Prokop 10 let v rally (4. díl – 2004)
    Osobnosti

    Martin Prokop 10 let v rally (4. díl – 2004)

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý27.9.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Martin Prokop bude ve Francii usilovat o uchování naděje na nejvyšší post SWRC. Mezitím se vraťme k sezoně 2004, kterou začal senzačním triumfem na Šumavě…

    Martin Prokop se kromě startů s lancerem v sezoně 2003 velmi často vydával sledovat obytňákem soutěže mistrovství světa. Fascinovala ho nejen atmosféra, ale stále více i juniorský šampionát.

    „Když jsem v roce 2004 navštívil Akropolis a opět jsem tam viděl souboje juniorů, nadchnulo mě to. Definitivně se ve mně něco zlomilo a byl jsem rozhodnutý jít tímto směrem. Bylo parádní sledovat, jak proti sobě jezdí mladí piloti, jak si to na tratích dávají. Navíc už tehdy tam startovaly hvězdy. Stále více jsem si uvědomoval, že jsem na konci roku 2003 udělal chybu. Měl jsem uvažovat jinak, jít místo do vozu WRC mezi juniory. Zpětně považuji sezonu 2004 trochu jako ztracený rok. I když na konci sezony 2003 jsem si do JWRC moc netroufal. A hlavně v okolí převládl názor, proč bych jezdil s nějakou dvoukolkou, když mohu jet s WRC," vzpomíná Martin Prokop.

    Martin Prokop  Šumava 2004

    I přes toto přiznání však Martin Prokop určitě vzpomíná na sezonu 2004 rád. Vždyť mu přinesla premiérové absolutní prvenství. Při Rally Šumava.

    „Na druhou stranu byl přechod k WRC jako skok do velkého světa. Rázem jsem jel po boku Romana Kresty, Honzy Kopeckého, Vaška Pecha, bratří Vojtěchů. Byl jsem mezi nimi cucák, nikdo mě pořádně neznal a nikdo ze špičky se mnou nepočítal.
    Hned při prvním svezení jsem pochopil, že mě čeká spousta učení. Navíc jsem si uvědomil, že ve WRC musí být vše na sto procent a není prostor na chybu. To vyžadovalo vynikající fyzičku a soustředění. Zvládnout složitou techniku mi velmi pomohli kluci z Profiko rally týmu, hlavně Honza Kratochvíl a Karel Trněný.
    Prvenství na Šumavě byl neuvěřitelný výsledek. Přinutilo mě to však i k zamyšlení. Že jsem se někam dostal a budu muset ke spoustě věcí přistupovat jinak, tak jako ´velcí´ kluci.
    Celkově sezona s Petrem Novákem určitě nebyla špatná. Měli jsme dobré auto, jezdilo se rychle a krásně jsme se svezli. Ale přece jen Octavia WRC byl výběhový model.
    Pak na barumce už mi WRC nic moc neříkalo. Žil jsem už další sezonou. Byl objednán vůz Suzuki Ignis S1600 a tým se začal připravovat na novou sezonu. Na podzim jsem už úplně přestal závodit a šetřil finance na vstup do světa."

    S ignisem se Martin Prokop svezl poprvé na Jänneru, ale ihned poté ho čekala slavná Rally Monte Carlo. Ale o vstupu do velkého světa zase příště…

    Starší články

    Martin Prokop o debutu v roce 2001

    Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002

    Martin Prokop za volantem lanceru 2003

    jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.