Martin Prokop bude ve Francii usilovat o uchování naděje na nejvyšší post SWRC. Mezitím se vraťme k sezoně 2004, kterou začal senzačním triumfem na Šumavě…
Martin Prokop se kromě startů s lancerem v sezoně 2003 velmi často vydával sledovat obytňákem soutěže mistrovství světa. Fascinovala ho nejen atmosféra, ale stále více i juniorský šampionát.
„Když jsem v roce 2004 navštívil Akropolis a opět jsem tam viděl souboje juniorů, nadchnulo mě to. Definitivně se ve mně něco zlomilo a byl jsem rozhodnutý jít tímto směrem. Bylo parádní sledovat, jak proti sobě jezdí mladí piloti, jak si to na tratích dávají. Navíc už tehdy tam startovaly hvězdy. Stále více jsem si uvědomoval, že jsem na konci roku 2003 udělal chybu. Měl jsem uvažovat jinak, jít místo do vozu WRC mezi juniory. Zpětně považuji sezonu 2004 trochu jako ztracený rok. I když na konci sezony 2003 jsem si do JWRC moc netroufal. A hlavně v okolí převládl názor, proč bych jezdil s nějakou dvoukolkou, když mohu jet s WRC," vzpomíná Martin Prokop.
I přes toto přiznání však Martin Prokop určitě vzpomíná na sezonu 2004 rád. Vždyť mu přinesla premiérové absolutní prvenství. Při Rally Šumava.
„Na druhou stranu byl přechod k WRC jako skok do velkého světa. Rázem jsem jel po boku Romana Kresty, Honzy Kopeckého, Vaška Pecha, bratří Vojtěchů. Byl jsem mezi nimi cucák, nikdo mě pořádně neznal a nikdo ze špičky se mnou nepočítal.
Hned při prvním svezení jsem pochopil, že mě čeká spousta učení. Navíc jsem si uvědomil, že ve WRC musí být vše na sto procent a není prostor na chybu. To vyžadovalo vynikající fyzičku a soustředění. Zvládnout složitou techniku mi velmi pomohli kluci z Profiko rally týmu, hlavně Honza Kratochvíl a Karel Trněný.
Prvenství na Šumavě byl neuvěřitelný výsledek. Přinutilo mě to však i k zamyšlení. Že jsem se někam dostal a budu muset ke spoustě věcí přistupovat jinak, tak jako ´velcí´ kluci.
Celkově sezona s Petrem Novákem určitě nebyla špatná. Měli jsme dobré auto, jezdilo se rychle a krásně jsme se svezli. Ale přece jen Octavia WRC byl výběhový model.
Pak na barumce už mi WRC nic moc neříkalo. Žil jsem už další sezonou. Byl objednán vůz Suzuki Ignis S1600 a tým se začal připravovat na novou sezonu. Na podzim jsem už úplně přestal závodit a šetřil finance na vstup do světa."
S ignisem se Martin Prokop svezl poprvé na Jänneru, ale ihned poté ho čekala slavná Rally Monte Carlo. Ale o vstupu do velkého světa zase příště…
Starší články
Martin Prokop o debutu v roce 2001
Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002
Martin Prokop za volantem lanceru 2003