Úvodní podnik Asijsko-pacifického šampionátu Malajskou rally opanovaly protony. Zvítězil Australan Chris Atkinson, třetí příčku obsadil Alister McRae.
Základní informace
1. soutěž FIA Asia-Pacific Rally Championship
Centrum: Kota Tinggi, Johor Bahru
Trať 587,07 km – počet RZ: 15 (233,76 km)
Podmínky: 40 °C, sucho
Pro Proton bylo vítězství Chrise Atkinsona v Malajsii premiérovým triumfem od doby, kdy skončil s aktivitami vozů na bázi speciálů Mitsubishi a začal spolupracovat s britským týmem MEM na vývoji Protonu Satria Neo S2000.
Atkinson se dostal do čela po speciálce, kterou opanoval Rifat Sungkar. V dalším průběhu byl jeho největším konkurentem Ind Gaurav Gill. Sungkarovi navíc došel benzin a přišel i o třetí příčku. V úvodu průběžně pátý Mark Higgins havaroval v RZ3.
Alistera McRae zpomalil přehřívající se motor od trávy, která se dostala do prostoru přední masky a chladiče. Úřadující šampión Katsuhiko Taguchi se dvakrát poroučel z trati, podruhé to znamenalo i výpadek z první etapy. Na startu byl i čtyřnásobný šampión APRC Cody Crocker startující v rámci malajského šampionátu, ale stejně jako Taguchi havaroval.
Druhá etapa se odehrávala bez zásadních dramat, Atkinson si udržel pro malajský tým důležité vedení. V etapě se blýskli čtyřmi nejrychlejšími časy Sungkar, tři přidal Higgins. Taguchiho zastavila nefunkční převodovka.
Proton se nakonec radoval i z vítězství ve dvoukolkách zásluhou Japonce Akiry Bamba s enkovým Protonem Satria Neo.
⇥
Chris Atkinson v cíli:
"Loni jsme viděli, jako naše auta mohou být rychlá a nyní se nám konečně podařilo přetavit tento fakt v konečný výsledek. Škoda problémů Alistera v první etapě, určitě by to byla po vyrovnaném úvodu vzájemná bitva až do konce. V závěru už jsem jízdu kontroloval, neboť jsme v podstatě mohli jen ztratit. Nechtěli jsme jakkoli riskovat, honit se za nejrychlejšími časy, hlavně po tom, co nás v úvodu druhého dne zpomalil defekt pneumatiky.⇥
Jako jezdec bych chtěl bojovat stále na limitu, ale nyní šlo o výsledek Protonu a všech lidí kolem týmu. Museli toho hodně překonat, než se dostali až ke dvěma vozům na stupních vítězů, navíc na domácím podniku. Pro všechny je to ten nejlepší start do sezony."
Malaysian Rally 2011
1. Atkinson/Prevot (Proton Satria Neo S2000) 3:14:49.3
2. Gill/McNeall (Mitsubishi Lancer Evo) 3:16:25.9
3. McRae/Hayes (Proton Satria Neo S2000) 3:23:37.5
4. Green/Pedersen (Subaru Impreza) 3:34:06.6
5. Fan/Fang (Mitsubishi Lancer Evo) 3:44:30.6
6. Udhaya/Gregory (Subaru Impreza) 3:42:50.6
Dalším podnikem APRC bude pro Atkinsona domácí Rally Queensland (13. – 15. května).
Kalendář dalších podniků FIA APRC 2011:
Rally de Nouvelle Caledonie (17. – 19. června)
Rally of Whangarei (16. – 17. července)
Rally Hokkaido (30. září – 2. října)
China Rally Longyou (4. – 6. listopadu)