Mezi největší překvapení seznamu přihlášených na blížící se Valašskou rally patří první start posádky Martin Vlček – Richard Lasevič ve voze Škoda Fabia WRC.

Zatímco „mitfára“ si posed ve voze WRC vyzkoušel již po boku Jara Melichárka, „Vlčák“ je v tomto typu soutěžní techniky naprostým nováčkem. O jeho pocitech před startem domácí soutěže jsme si povídali v následujícím rozhovoru.

1. Na domácí Valašské rally se po dvou letech posadíte do čtyřkolky, dokonce do té „nejostřejší“. Jak se zrodil nápad odstartovat s fabií?
„Na posledním sprintu v Krkonoších jsem se k našemu peugeotkovi choval velice hrubě, obzvlášť na závěrečné vložce, kdy jsme sice zajeli parádní čas, ale na úkor techniky, zejména převodovky. Nastala v ní totální zkáza a bylo jasné, že na Valašku ji neopravíme. Začali jsme přemýšlet, s čím že tu Valašku odkroužíme, vůbec nešlo o body, ale o to, že se závodí doma. Původně jsem přemýšlel nad nějakou dvoutisícovkou, která je našemu autu bližší hlavně průběhem motoru, řazením atd. Nic se nám nepodařilo sehnat a při krátkodobém pomatení smyslů jsem vyřknul slova: A co wrco?“

2. Od koho si budete vůz pronajímat? Jedná se jen o jednorázový start nebo se má peugeotek bát svého výsadního postavení v garáži?
„To v žádném případě, láska mezi Vlčákem a peugeotem je věčná a překazí ji pouze FIA a konec homologace, to se snad tak brzo nestane, i když nikdy neříkej nikdy, protože vůbec nemám představu do čeho s fabií jdu. Potkal jsem se s Karlem Trněným, který na mě udělal dojem velice slušného a solidního člověka a nebylo co dál řešit.“

3. Jak se s Richardem na velkou premiéru ve WRC připravujete? Plánuje se nějaký rozsáhlejší předstartovní test?
„Já si myslím, že Richard je v pohodě, ten už se ve wrcu zapotil mnohokrát, ale já se trochu obávám takové změny, hlavně výkonu, nového řazení a o kardanu směrem dozadu ani nemluvím. Přece jenom jsem ve čtyřkolce dlouho neseděl a v takové nikdy v životě. Budeme mít krátký test na letišti v Biskupicích, kde si budu muset osahat řazení, brzdy a zvyknout si na pocit mohutné a nekonečné akcelerace, alespoň tedy ve srovnání s peugeotem.“

4. Po Hustopečích je zvlášť diskutovaným tématem přístup pořadatelů k divákům, kteří na některých diváckých místech vidí maximálně střechu vozu. Vnímáte v letošním roce výrazné změny v návštěvnosti soutěží?
„Bohužel ano, mezi povinnou výbavu diváků bude brzy patřit i dalekohled, jen se obávám, aby diváci tyto nefunkční zóny neopouštěli a na vlastní nebezpečí nevyhledávali jiná místa. Divácké zóny by tak mohly být kontraproduktivní a určitě budou muset pořadatelé hledat kompromisní řešení.“

Sdílet

O autorovi

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Komentáře