Konec dosavadní dakarské nadvlády stáje značky Kamaz a porážka Holanďana DeRoye (Iveco)? Proč ne! Právě tento smělý cíl si před sebe postavil nově vzniklý tým Loprais Buggyra Dakar Forces.
Sňatek z rozumu
Právě uzavřený sňatek z rozumu, případně dakarská koalice vychází ze spojenectví tří dlouhodobě nejúspěšnějších českých jezdců na Rallye Dakar Aleše Lopraise, Martina Kolomého a Jaroslava Valtra. Trio elitních jezdců pak bude spoléhat na veškeré vývojové a technologické kapacity Tatra Buggyra Team aLoprais Instaforex Team. „ Na všem podstatném jsme dohodnuti, řešíme jen technické detaily, například výrobní kapacity,“ potvrdil manažer Buggyra Jan Kalivoda. Jak ovšem zároveň dodal, oba týmy si zachovají vlastní identitu a dodrží veškeré závazky vůči dosavadním partnerům. „ Ostatně je i v jejich zájmu, aby si náš nový společný projekt vedl co nejlépe.“
Přestože Aleš Loprais i Martin Kolomý v minulosti ovládli několik dakarských etap, jejich ambice jsou vyšší. „ Člověk musí jít pořád dopředu. Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie,“ upřesnil Martin Kolomý. „Tým je sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodů může ustoupit individuální ambice zájmu týmů. Rusové to předvádí na každém ročníku soutěže. K celkovému úspěchu je nutno dát dohromady silný tým se třemi vyrovnanými jezdci. Parťák, který jede dvě hodiny za vámi, v kritickém momentu nepomůže,“ doplnil Martina Jaroslav Valtr.
Aleš Loprais hovoří v souvislosti s novým projektem o stádu tří tisíc koní ze stáje Gyrtech, které poženou speciály Tatra k umístění na stupních vítězů. A nejlépe k celkovému triumfu, neboť, jak sám tvrdí, druhý v cíli je vlastně první poražený. „ Během soutěže budeme mít jednotný design, logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu.“
Letos neúspěšnější český jezdec na Dakaru má za sebou úvodní testování motoru Gyrtech, po kterém ohlásil start dakarské mise. „ Musím říct, že silnější zátah motoru jsem ještě nezažil. Překvapil mě hlavně enormní kroutící moment v nízkých otáčkách,“ komentoval Aleš výkon nového agregátu. Jeho názor sdílí i Robin Dolejš. „ Hned od začátku se technologická spolupráce ubírá správnou cestou. Pracujeme na dalších konkrétních věcech, z jistých důvodů je teď nechceme konkretizovat. Každopádně doSilk Way Rallye je dost času.“